fbpx Outlet
×
Ha még 8999 Ft értékben vásárolsz, akkor a KISZÁLLÍTÁS INGYENES!
0 db termék
0 Ft

Tartásjavító torna a sok ülés után – VIDEÓ

Tartásjavító torna a sok ülés után - VIDEÓModern világunk tele van hasznos vívmányokkal, amelyeknek köszönhetően életünk jelentősen könnyebbé és kényelmesebbé vált. Sajnos azonban árnyoldalai is vannak a 21. századi életnek, és ezek közül egyik legrosszabb a mozgásszegény, ülő életmódunk. Ülünk az irodában (vagy home office-ban) a monitor előtt, ülünk az autóban, a tömegközlekedésen, étkezés közben és otthon a kanapén vagy fotelban is. Ez testtartásunkra, gerincünkre és általános egészségünkre is rendkívül rossz hatással van – tornával azonban szerencsére kezelhetők, megelőzhetők a problémák.

Egyes becslések szerint naponta átlagosan 13 órát töltünk ülve, így az (ideális esetben) 8 óra alvás mellé mindössze 3-4 órányi állás vagy mozgás társul. A hosszan tartó ülés nemcsak hizlal, növeli a koleszterinszintet, és fokozza a cukorbetegség kockázatát, hanem a testtartásra, a hajlékonyságra, a mozgékonyságra és az ízületek állapotára is negatívan hat.

Milyen problémákat okoz a rossz testtartás?

Körülbelül 8-10 éves korra alakulnak ki a gerinc természetes, S alakú görbületei. Rossz testtartás esetén azonban ezek a természetes görbületek megváltoznak: fokozódnak vagy éppen ellaposodnak, esetleg oldalirányban is jelentkeznek, a vállak előreesnek, a lapockák elállnak, a mellkas beesik, a medence pedig az ideális középhelyzetből előre- vagy hátrabillen.

A rossz testtartásnak számos káros következménye van, például:

  • Fejfájás, szédülés, migrén
  • Nyak-, váll-, hát- és derékfájdalmak
  • Izomfájdalmak, izomgörcsök, izomsorvadás
  • Porckorongok károsodása, súlyos esetben porckorongsérv
  • Lassú vérkeringés
  • Reflux és egyéb emésztési zavarok
  • Ízületi problémák
  • Szívpanaszok
  • Légzésfunkció romlása
  • Alvási nehézségek

Ha azt gondolod, hogy a gerinc- és egyéb problémákat el tudod kerülni azzal, hogy minden nap mozogsz 1-2 órát munka után, akkor tévedsz. Kutatások arra jutottak, hogy ez nem elég: fontos, hogy helyesen beállított, ergonomikus széket válassz, illetve az is, hogy 30 perc ülés után 5 perc erejéig állj fel, sétálgass, végezz akár egy-két nyújtógyakorlatot.

Megfelelő tornagyakorlatok rendszeres végzésével is sokat tehetsz a helyes testtartás elérése és fenntartása, illetve a rossz tartáshoz kapcsolódó problémák kezelése és megelőzése érdekében.

Videónkban Ambrusné Michelberger Ágnes gyógytornász mutat be egy teljes törzsstabilitás gyakorlatsort, mely segíthet a tartóizmok erősítésében és a testtartás javításában. Elvégzéséhez egy rugalmas gumiszalagra vagy fitneszszalagra, egy fitnesz matracra és egy székre lesz szükséged.

A természetes, egészséges testtartás így néz ki: a medence középhelyzetben áll, a mellkas kiemelve, a has behúzva, a vállak hátrahúzva és leengedve, a lapockák alsó csúcsai egymáshoz közelítve, a tekintet előre néz.

Tovább a videókra!

Hozzászólások

Kérdése van?

Kíváncsi termékeinkkel kapcsolatban valamire és nem találja a választ?

Írja le nekünk, hogy miről olvasna szívesen és mi utánajárunk Önnek!

Itt írja meg üzenetét

Kapcsolódó cikkek

Kérjük, még VÁRJ, amíg ezt a zöld ikont látod! Ha most bezárod az oldalt, rendelésed sajnos nem kapjuk meg.