fbpx Outlet
×
Ha még 8999 Ft értékben vásárolsz,
akkor a GLS futárszolgálatos KISZÁLLÍTÁS INGYENES!
0 db termék
0 Ft

Győzd le a migrént! 5 lépés + 4-féle természetes hatóanyag

Győzd le a migrént! 5 lépés + 4-féle természetes hatóanyagA fejfájás az egyik leggyakoribb fájdalom a világon: élete során szinte mindenki találkozik vele – a szerencsésebbek évente csak egyszer vagy még annál is ritkábban, míg mások havi, heti vagy akár napi rendszerességgel is. Egyik leggyötrőbb változatában, a migrénben 1-1,2 millió ember szenved Magyarországon. Ez a görcsös, lüktető jellegű fájdalom még a legszebb napot is képes tönkretenni. De mit tehetsz, ha érzed az előjeleit egy rohamnak vagy éppen már meg is érkeztek a tünetek? Eláruljuk azokat a lépéseket, amelyek akár azonnali enyhülést hozhatnak, illetve bemutatjuk a legjobb migrén elleni, természetes hatóanyagokat is!

5 lépés, ami azonnal enyhíti a migrénes fájdalmakat

Ha legközelebb lüktet, nyilall vagy hasogat a fejed, és már a gondolkodás is nehezedre esik, ne nyúlj egyből a gyógyszerek után! Inkább emlékezz erre: CHILL. A magyarul lazulást, pihenést jelentő angol szó egyúttal 5 lépést takaró betűszó is.

  • Cold – Hideg
  • Heat – Meleg
  • Inhale – Belégzés
  • Liquids – Folyadékok
  • Lights Off – Lámpák lekapcsolása

Ez az öt lépés a legjobb esélyed arra, hogy a kezdődő, formálódó migrénes fájdalom ne alakuljon át igazán súlyos, hosszan tartó rohammá. A sorrend nem is számít annyira, mint a gyorsaság – minél előbb megpróbálod mérsékelni a migrént kiváltó tényezőket és a tüneteket, annál valószínűbb, hogy még kialakulása előtt meg tudod akadályozni a migrénes rohamot.

A kezdődő migrénes roham többek között nyugtalansággal, fáradtsággal, gondolkodási nehézségekkel és szorongással jár. Gyakori ilyenkor a pánik, különösen akkor, amikor váratlanul, rossz helyen, rossz időben és kéznél lévő gyógyszerek nélkül ér valakit a probléma.

Fontos azonban, hogy ne pánikolj, mert ettől csak rosszabbá válik a helyzet. Stressz esetén a légzés felszínessé válik, az idegrendszer „üss vagy fuss” módba kapcsol és megvonja az agyat a szükséges oxigéntől. Emlékezz hát a kulcsszóra: CHILL.

C – Cold, magyarul hideg

Helyezz hideg vagy jeges borogatást a homlokodra és a tarkódra. Egy csomag fagyasztott zöldséget vagy egy behűtött dobozos üdítőt, vizes palackot is használhatsz erre a célra. Ez segít megelőzni a vérerek fájdalommal járó gyulladását. A jó hideg borogatás a migrén egyik legjobb ellenszere.

H – Heat, magyarul meleg

Melegítsd fel a kezedet és lábfejedet, ez ugyanis segíti a vérkeringés serkentését. Tartsd meleg víz alá a kezeidet. Ha épp nem tartózkodol otthon, akkor találj egy mosdót és mosd a kezeidet addig, amíg újra fel nem melegednek. Amennyiben megoldható, akár a lábfejeidet is a csap alá teheted.

I – Inhale, magyarul belégzés

Menj ki a szabadba, olyan helyre, ahol nincsenek zavaró, kellemetlen szagok vagy füst. A lehető leghűvösebb, legfrissebb levegőn vegyél lassú, mély lélegzeteket. Számolj el 8-ig és eközben lassan lélegezz be. Számolj el 8-ig, és közben tartsd bent a lélegzeted. Végül számolj el 8-ig és eközben lassan fújd ki a levegőt. Ismételd meg ezt akár tízszer is – így több oxigénhez jut az agyad.

L – Liquids, magyarul folyadékokL – Liquids, magyarul folyadékok

Igyál legalább fél liter vizet, illetve amennyit csak bírsz. Könnyen lehet, hogy dehidratált vagy, ami kontrollálható migrénkiváltó tényező. A folyadékpótlás már önmagában is megoldhatja a problémát.

Sima víz helyett fogyaszthatsz természetesen ízesített vizet, ásványvizet, gyümölcs- és zöldséglevet is. Az üdítőitalokat, kávét és teát azonban jobb, ha kerülöd – magas nátrium- és koffeintartalmukkal ezek fokozhatják a dehidratáltságot.

L – Lights Off, magyarul lámpák lekapcsolása

Ha sötét szobába vagy árnyékba nem tudsz menni, akkor árnyékold vagy takard le a szemeidet. Ez megóv téged a fénytől és a zavaró vizuális ingerektől, melyek fokozhatják a migrénes panaszaidat. A fotofóbia, azaz fényérzékenység nagyon gyakori migrénes tünet: ilyen esetben a fény szó szerint fájdalmas tud lenni, ettől pedig erősödik a migrén.

Természetes hatóanyagokkal a migrén ellen

A migrénes fejfájás megelőzésében és kezelésében egyaránt segíthetnek bizonyos vitaminok és egyéb természetes hatóanyagok. Fontos tudni azonban, hogy nincs egyetlen olyan étrend-kiegészítő, amely mindenkinél hatásos lenne – részben éppen azért, mert a migrén egyénenként más és más módon jelentkezik, mások a tünetei és a kiváltó okai is.

Mégis, az alábbi hatóanyagokat nyugodtan tudjuk ajánlani, hiszen tudományos kutatások alapján hatékonyak lehetnek migrén ellen, és használatuk teljesen biztonságos is:

  • B-vitaminok – Egy 2016-os összefoglaló tanulmány szerint a B2-vitamin (riboflavin) pozitív szerepet játszhat a migrénes rohamok gyakoriságának és időtartamának csökkentésében. Egy 2005-ös, 9 korábbi vizsgálat eredményét összegző tanulmány szerint a B3-vitamin (niacin) szintén segíthet a migrén leküzdésében. Más B-vitaminok (például B6, B12 és folsav) is segíthetnek a migréneseknek, mert csökkentik a szervezet homocisztein-szintjét, ami együtt jár a migrén gyakoriságának, intenzitásának csökkenésével.
  • D-vitamin – A tudósok még csak mostanában kezdték el vizsgálni a D-vitamin migrénekben betöltött szerepét. Egy 2020-as összefoglaló tanulmányban 30-ból 18 kutatás mutatott ki kapcsolatot a vér D-vitamin-szintje és a fejfájások, különösképpen a migrének között. Napi 2000-4000 NE D-vitamin szedésétől csökkenhet a migrénes rohamok gyakorisága.
  • Magnézium – Az Amerikai Migrén Alapítvány szerint napi 400-500 mg magnézium egyes embereknél segíthet a migrén megelőzésében. Különösen javasolják menstruációhoz köthető migrén, illetve aurával vagy vizuális zavarokkal járó migrén esetén. Fontos szerepet játszik a megfelelő agyi vérkeringésben, támogatja az idegrendszer normál működését, csökkenti a véralvadást és gyulladáscsökkentő hatású.
  • Q10 koenzim – Az Amerikai Fejfájás Társaság útmutatója a Q10 koenzimet a „feltehetően hatékony” kategóriába sorolja. Egyes vizsgálatok szerint napi 150-300 mg Q10 koenzim megelőzheti a migrént, csökkentheti a migrénes rohamok időtartamát és számát. A kutatók nem tudják, minek köszönhető a pozitív hatás, de az egyik elmélet szerint a Q10 fokozza az agysejtek energia-kibocsátását.

Felhasznált irodalom

kollegium.aeek.hu/Download/Download/251
medscape.com/answers/1142556-170217/how-does-the-prevalence-of-migraine-headache-vary-by-sex-and-age
migraineagain.com/how-to-get-rid-of-a-migraine-fast/
healthline.com/health/migraine/migraine-vitamins
patrickholford.com/blog/whats-causing-migraines
labs.selfdecode.com/blog/optimal-homocysteine-levels-increase-decrease/
ajmc.com/view/imaging-study-distinguishes-anxiety-comorbidity-among-migraineurs
link.springer.com/article/10.1007/s13760-016-0697-z
pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/11972582/
pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/27670440/
pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/15728298/

Hozzászólások

Kérdése van?

Kíváncsi termékeinkkel kapcsolatban valamire és nem találja a választ?

Írja le nekünk, hogy miről olvasna szívesen és mi utánajárunk Önnek!

Itt írja meg üzenetét

Kapcsolódó cikkek

Kérjük, még VÁRJ, amíg ezt a zöld ikont látod! Ha most bezárod az oldalt, rendelésed sajnos nem kapjuk meg.