Ha még 5000 Ft értékben vásárolsz,
akkor a GLS futárszolgálatos KISZÁLLÍTÁS INGYENES!
0 db termék
0 Ft

Gonosz a K-vitamin?

Leafy Green Vegetables IsolatedA K-vitamin nem kevésbé fontos társainál, mégis vigyáznunk kell vele. Valakinek különösen fontos, valakinek viszont egyenesen tilos a K-vitamin erőteljes pótlása. Nem jó, ha túl sokat, nem jó, ha túl keveset fogyasztunk. Kicsit tényleg gonosz ez a K-vitamin.

A K-vitamin nem szerepel a fejünkben az alapvető vitaminok között, pedig ott van a mindennapi életünkben, főleg a zöld leveles növényekben. A K-vitamin a zsírban oldódó vitaminok közé tartozik, egy átlag ember a kellő mennyiséget zöldségek és főzelékek fogyasztásával beviszi a szervezetébe. K-vitamint tartalmaz például a brokkoli, spenót, bimbós kel, káposztafélék, de a tej és tejtermékek, valamint a máj is. Azoknak tehát, akik ezekből az ételekből keveset fogyasztanak (kiváltképp zöldségekből), előfordulhat, hogy hiány lép fel az egyoldalú táplálkozás következtében.
A K-vitamin hiány a szív és érrendszeri, valamint a lágyszövetek meszesedésének egyik okozója is lehet.

Pótlása fontos többek között az újszülöttek, súlyos májbetegek és felszívódási zavarokban szenvedők esetében. A pótlás viszont minden esetben orvos felügyelete mellett folyhat, mert bár egy átlagos embernek a túladagolás nem igazán jár következményekkel, egy vérhígítókat, véralvadás gátló gyógyszereket szedő embernek, illetve vérzékeny betegnek nagyon veszélyes. Ilyen esetben ugyanis a magas K-vitamin bevitel ellensúlyozza a gyógyszerek hatását. A vérzékeny betegek esetében például megnőhet a véralvadás veszélye az együttes hatás miatt. A várandós kismamáknak a terhesség utolsó heteiben szintén kerülni kell.

Az ilyen és hasonló betegségben szenvedőknek ettől függetlenül nem kell félniük a felsorolt ételek fogyasztásától, mindösszesen ugyanannyit, normál mennyiséget szabad csak enni belőlük. Szintén óvatosan kell szedni, ha egyébként épp az E-vitamin raktárunkat is feltölteni készülünk, mert az E-vitaminnak enyhe véralvadásgátló hatása van, így ha mindkettőt ajánlott szednünk, azt ne egyszerre, hanem különböző napszakokban tegyük meg. Egy biztos, hogy K-vitamin étrend-kiegészítő szedése csak orvos által előírt esetben szedhető, alapos kivizsgálás után.

Kérdése van?

Kíváncsi termékeinkkel kapcsolatban valamire és nem találja a választ?

Írja le nekünk, hogy miről olvasna szívesen és mi utánajárunk Önnek!

Itt írja meg üzenetét

Kapcsolódó cikkek