Ha még 5000 Ft értékben vásárolsz,
akkor a GLS futárszolgálatos KISZÁLLÍTÁS INGYENES!
0 db termék
0 Ft

Zsírégetés 30 másodperc alatt

A gyors fogyás titkaVitathatatlan, hogy az emberi test egy rendkívül összetett gépezet. A legtöbb ember – talán pont emiatt – hajlamos túlkomplikálni a dolgokat, amikor fogyásról és zsírégetésről van szó, ami általában épp az eredmények hiányához vezet. Pedig az emberi fiziológia bonyolultsága még nem jelenti azt, hogy az egyszerű módszerek nem tudnak nagyon eredményesek lenni. Könnyen lehet például, hogy a hatékony zsírégetés titka valójában egyetlen hormonban rejlik, amit leptinnek hívnak. Nézzük meg, mit tud ez a csodahormon, és miként használhatod ki az erejét!

Mi az a leptin?

A leptint eredetileg az 1950-es években fedezték fel a kutatók, majd a 90-es években újra előtérbe került, amikor sokan az addigi legnagyobb fogyókúrás áttörésként tartották számon. A leptin egy hormon, amit a zsírsejtek termelnek, és az étvágy, a testzsírtömeg és a bazális metabolikus ráta (nyugalmi állapotban elégetett kalóriamennyiség) szabályozásában vesz részt.

Hogyan működik a leptin?

A leptin a zsírsejtekből feljut az agyig, ahol a hipotalamuszra hatva csökkenti az étvágyat. Vagyis minél több leptin található az agyban, annál kisebb az esélye a túlevésnek és az elhízásnak. A 90-es években kutatók egereken vizsgálták a leptin hatását. A leptinhiányos, túlsúlyos egerekbe leptint fecskendeztek, amitől azok látványos fogyásnak indultak. A kutatók ebből joggal vonták le azt a következtetést, hogy a módszer embereknél is ugyanígy működni fog. Ám nagy meglepetésükre a túlsúlyos emberek leptinszintje az egekben volt! A további leptin beadása tehát nem oldott volna meg semmit.

A leptin-receptor szerepe

Kutatásaik során az orvosok rájöttek, hogy a túlsúlyos embereknél a probléma valójában a leptin-receptorokban keresendő. Ez a receptor, vagyis idegvégződés nem jelzi az agynak a magas leptinszintet. A túlsúlyos embereknek tehát lehet, hogy kellően sok leptin termelődik a szervezetében, de mivel erről az agy nem tud, ezért a hormon nem tudja kifejteni hatását. A megoldás? Nem a leptin mennyiségét kell növelni, hanem a test leptin-érzékenységét!

Intenzív 30 másodperces tekerés a biciklin óriásit lendíthet a fogyásodonA leptin-jelzés fokozása edzéssel

Az köztudott tény, hogy a magas intenzitású intervallum edzés az egyik legjobb zsírégető módszer. Úgy tűnik azonban, hogy más előnye is lehet ennek az edzésformának. Kutatók 2011-ben fiatal sportolókat vizsgáltak, akiket két csoportra osztottak fel. Mindkét csoport ugyanazt az edzést végezte el: 30 másodpercig tekertek szobakerékpáron, maximális intenzitással. A különbség, hogy egyik csoport éhgyomorra, a másik glükóz (szőlőcukor) bevitele után ült a kerékpárra.

Az eredmények azt mutatták, hogy az éhgyomorra végzett magas intenzitású edzés hasonló leptin-jelzést váltott ki az embereknél, mint amit az egérkísérletek során lehetett tapasztalni a leptin injekció beadását követően. Ellenben az edzés előtti glükóz-bevitel ezt a hatást megakadályozta.

Mit kell tehát csinálni a zsírégetés maximalizálásához?

Ülj fel egy kerékpárra és 30 másodpercig tekerj teljes erődből, olyan gyorsan, ahogy csak tudsz. Az ellenállás legyen közepesen magas, a cél, hogy képes legyél a 30 másodpercet végigcsinálni teljes intenzitással. Éhgyomorra eddz, például reggel ébredés után. Nincs kerékpárod? Futással is elvégezheted ugyanezt.
Iktass be legalább napi egy ilyen maximális intenzitású, félperces edzést, így növelheted a leptin termelődést és javíthatod a szervezeted leptin-érzékenységét. Természetesen emellett a megfelelő táplálkozásról és a rendszeres, heti 3-4-szeri egy-másfél órás edzésről se feledkezz meg!

Felhasznált irodalom

https://www.t-nation.com/diet-fat-loss/30-seconds-to-leanness

Kérdése van?

Kíváncsi termékeinkkel kapcsolatban valamire és nem találja a választ?

Írja le nekünk, hogy miről olvasna szívesen és mi utánajárunk Önnek!

Itt írja meg üzenetét

Kapcsolódó cikkek