Ha még 5000 Ft értékben vásárol,
akkor a GLS futárszolgálatos KISZÁLLÍTÁS INGYENES!
0 db termék
0 Ft

Őszi immunerősítés – mutatjuk, hogyan csináld!

természetes immunerősítés ősszelAz ősz közeledtével kiemelten fontos, hogy immunrendszerünket felkészítsük a nyirkos, szeles, hideg időre és a különböző járványok, szezonális megbetegedések leküzdésére. Ha az időjárásról még nem is az ősz jut eszünkbe, akkor sem árt nekiállni az immunerősítésnek, hiszen időbe telik, mire feltöltődik a szervezet. A következőkben olyan tápanyagokat és ételeket mutatunk be, melyek fokozzák természetes védekezőképességünket.

1. Probiotikumok

A probiotikus jótékony baktériumok a bélrendszerben élnek és segítik az erős immunrendszer fenntartását. A legfrissebb kutatások szerint a probiotikumok akár 42%-kal csökkentik a megfázás kockázatát, illetve lebetegedés esetén 33%-kal csökkenti az antibiotikumok szükségességét. Probiotikumhoz étrendkiegészítés, és táplálékok (savanyú káposzta, joghurt, kefir) útján is hozzájuthatunk.

2. C-vitamin

A C-vitamin talán a legismertebb immunrendszer-erősítő. Antibakteriális, gyulladáscsökkentő és antioxidáns tulajdonságokkal is rendelkezik. Az októbertől áprilisig tartó influenzaszezon idején érdemes megemelt dózisban bevinni a szervezetbe. C-vitaminban különösen gazdagok a citrusfélék, a sötétzöld leveles zöldségek, a brokkoli, a bogyós gyümölcsök, a paradicsom és a borsó.

3. N-acetil-cisztein

Az N-acetil-cisztein a cisztein nevű aminosav stabilabb formája, a glutation előanyaga a szervezetben. A glutation egy erős antioxidáns, ami részt vesz az immunfolyamatokban. Kutatások szerint védelmet biztosíthat a bakteriális fertőzések ellen is. Forrása búzacsíra, zab, fokhagyma, brokkoli, joghurt. Az N-acetil-ciszteint a Netamin Máriatövis Komplex összetevői között is megtalálhatod!

4. Fokhagyma

A fokhagyma fő hatóanyaga az allicin, aminek ízét és illatát is köszönheti. Az allicin bizonyítottan hozzájárul a káros mikroorganizmusokkal (gombák, vírusok, baktériumok) szembeni ellenállóképességhez. Az ajánlott bevitel napi kb. 5 mg allicin, ami két gerezd fokhagymának felel meg. A Netamin Fokhagyma-kapszula szagtalan kivonatból készül és napi adagjában 7,2 mg allicin van.

5. Olajos magvak, diófélék

Az olajos magvak hihetetlenül táplálóak. Gazdagok szelénben, rézben, E-vitaminban és cinkben, sok egyéb tápanyag mellett. Ezek mind szerepet játszanak az egészséges immunrendszer fenntartásában. A legegészségesebbek: mandula, tökmag, szezámmag, lenmag, dió, napraforgómag, fenyőmag.

6. Kurkuma

A kurkuma fő hatóanyaga a kurkumin nevű vegyület, egy rendkívül erős antioxidáns, ami védelmezi a sejteket a DNS károsodástól. A kurkumin emellett aktiválja a fehérvérsejtek közül a természetes ölősejteket, amelyek megsemmisítik a kórokozókat. Gyulladáscsökkentő tulajdonsága miatt is figyelmet érdemel, hiszen a krónikus betegségek többségét gyulladás okozza.

7. Kókuszolaj

A kókuszolajat közepes láncú trigliceridek (MCT) alkotják, ezek antimikrobiális tulajdonságokkal rendelkező zsírok. A legnagyobb mennyiségben laurinsav található benne, ami emésztés során egy monolaurin nevű anyaggá alakul át. A laurinsav és a monolaurin egyaránt képes a káros vírusokat, baktériumokat és gombákat elpusztítani. A kókuszolajat könnyedén étrended részévé teheted: használd vaj vagy növényi olaj helyett főzés-sütés során.

Felhasznált irodalom

http://www.healthline.com/nutrition/foods-that-boost-immune-system
http://www.umm.edu/health/medical/altmed/supplement/cysteine
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17211725
http://www.lifeextension.com/newsletter/2012/5/curcumin-helps-improve-immune-function/page-01

Hozzászólások

Kérdése van?

Kíváncsi termékeinkkel kapcsolatban valamire és nem találja a választ?

Írja le nekünk, hogy miről olvasna szívesen és mi utánajárunk Önnek!

Itt írja meg üzenetét

Kapcsolódó cikkek

Ezt már láttad?

×