Ha még 5000 Ft értékben vásárolsz,
akkor a GLS futárszolgálatos KISZÁLLÍTÁS INGYENES!
0 db termék
0 Ft

Mi köze a napfénynek a fogyáshoz?

A napfény a segíthet a bikini-alak elérésében isNapjainkban sokkal többet lehet hallani a Nap káros, mint jótékony hatásairól, ezért hajlamosak vagyunk elfelejteni, hogy a napfény valójában milyen fontos is az egészséges élethez. Egész könyveket lehetne megtölteni a napsugarak szervezetünkre gyakorolt pozitív hatásaival, mi most azonban csak egyetlen konkrét területre fogunk koncentrálni. Ez pedig nem más, mint a fogyás. Igen, a napfény bizony kihat a testsúlyunkra is és mi most elmondjuk, hogy miként. Két közvetlen és két indirekt hatásról lesz szó. Olvass tovább!

A napfény, a hormontermelés és az étvágy kapcsolata

A szerotonin egy hormon, amit főként a gyomor-bél rendszer állít elő és legnagyobb része a vérlemezkékben és az agyban tárolódik. Fontos szerepet játszik többek között a hangulat, szexualitás, alvás és az étvágy szabályozásában. A szerotonin termelődésére hatással van a napfény mennyisége. Télen, amikor kevés napfényhez jut szervezetünk, a szerotonin-szint csökken – ez negatívan hat a hangulatra, illetve az éhség- és telítettségérzetre.
A szerotoninhiány következtében igazi farkaséhség alakul ki a szénhidrátok iránt, a telítettségérzet csak később jelentkezik, ez pedig extra kalóriabevitelt okoz. A napfény áldásos hatásai közé tartozik, hogy optimalizálja a szerotonin-szintet, ezért egyfajta „természetes étvágycsökkentő”-ként hat. A nyár tehát tökéletes időszak a fogyókúrához!

D-vitamin – azaz a napfény-vitamin szerepe a fogyásban

d_vitamin_napfeny_vitamin_bor_egeszsegeA D-vitamin a napfény hatására termelődik az emberi szervezetben és számos fontos élettani folyamat megfelelő működésében szerepet játszik. Több kutatás is kimutatta az utóbbi években, hogy a D-vitamin hiánya hozzájárulhat a túlsúly kialakulásához, illetve hogy a D-vitamin pótlásával elősegíthető a fogyás.
Az alacsony D-vitamin szint összefüggésbe hozható az inzulinrezisztencia kialakulásával, ami az étvágy növekedéséhez és fokozott zsírraktározáshoz vezethet. De ez még nem minden. A D-vitamin-hiány az inzulin mellett egyéb hormonok (pl. a telítettség-érzetért és a zsírraktározás szabályozásáért felelős leptin) egyensúlyát is felborítja a testben, ami szintén hasonló tüneteket okozhat.

A hőmérséklet hatása az étvágyra

A legtöbb embernek a nyári melegben csökken az étvágya, télen viszont megnövekszik. Ennek egyik oka – a korábban már említett hormonális változások mellett – a test hőszabályozásában keresendő. Szakértők szerint a testhőmérséklet növekedésével csökken az étvágy, míg az alacsonyabb testhőmérséklet hatására nagyobb lesz. Emiatt több kalóriát veszünk magunkhoz, amikor kevés napfény van és nagyobb az esélye, hogy felszalad ránk pár kiló felesleg.

napfeny_egeszsegSüt a nap? Ki a szabadba!

Az időjárás és a napsütéses órák száma egyértelműen hatással van az emberek fizikai aktivitására. Habár ősszel és télen is számtalan sportolási lehetőség közül választhatunk, a tavaszi-nyári szezon a melegebb időnek és hosszabb nappaloknak köszönhetően jóval több embert ösztönöz mozgásra. Ha hétágra süt a nap, megjön a kedvünk a kiránduláshoz, a sétához és szabadidőnkben is inkább az aktív pihenést választjuk. Ennek következtében több kalóriát égetünk el, ami természetesen nagyobb fogyást eredményez.

Felhasznált irodalom

http://www.livestrong.com/article/35715-effects-sunlight-weight-loss/
http://www.menshealth.com/weight-loss/burn-fat-fast

Hozzászólások

Kérdése van?

Kíváncsi termékeinkkel kapcsolatban valamire és nem találja a választ?

Írja le nekünk, hogy miről olvasna szívesen és mi utánajárunk Önnek!

Itt írja meg üzenetét

Kapcsolódó cikkek