Ha még 5000 Ft értékben vásárolsz,
akkor a GLS futárszolgálatos KISZÁLLÍTÁS INGYENES!
0 db termék
0 Ft

Kiránduljunk a szabadban!

Couple hikers hiking in forestMit is jelent kirándulni? A szó jelentése szerint rövid időre máshova menni, utazni; rövid időre egy másik helyre távozni az állandó tartózkodási helytől szórakozás, üdülés vagy pihenés céljából. Ami jelenthet természetjárást; pihentető, felüdülést, kikapcsolódást nyújtó hosszú sétát, gyaloglást, utazást a szabadba, a természetbe vagy egy (közeli) helyre, helységbe. Rövidebb kitérést egy hosszabb, máshová vivő útvonalról, amelyre majd visszatérnek.

A megszokott környezetből kimozdulni, időt tölteni a friss levegőn, napfényen, természetben gyönyörködni egy kis fizikai aktivitással egybekötve fantasztikus egészségvédő időtöltésnek mondható. A kirándulás összetevői külön-külön is nagyon hatásosak, de így együttesen egymást erősítő, szinergikus hatással bírnak.

A nem megszokott környezet gondolatainkra, érzéseinkre is hatással van: képesek vagyunk ilyenkor új nézőpontokat, más megközelítéseket, akár megoldásokat találni életünkben felvetődő kérdésekre. A friss levegő beszippantásával, helyes hasi légzéstechnikával megfelelő mennyiségű oxigén jut szervezetünkbe, mely gondolkodásra serkent bennünket, illetve a cukor elégetésekor termelt energia izomerőt nyújt számunkra. Egészségünk megkívánja, hogy a belélegzett levegő bizonyos százalékban rendelkezzen elektromos töltéssel. A napfény feltöltötte levegőben ez az ionizációs (elektromostöltés-változás) arány optimális. A napfényen töltött idő antiszeptikus, vagyis fertőzésgátló hatású is. Ilyenkor a bőrben D-vitamin képződik, mely számos pozitív hatása közt csökkenti a koleszterinszintet és rugalmassá teszi a bőrt. A természet teljes színképet tartalmazó fényei a szemben idegenergiává alakulnak, és serkentik az életfontosságú belső elválasztású mirigyek termelését. (Pl.: A melatonin nevű hormon lelassítja a rák növekedését.) A természet zöld színei pedig nyugtató hatásúak. Maga a séta is lecsillapítja idegeinket, emellett növeli a belek aktivitását, csökkenti a vércukorszintet és a vérnyomást, illetve a szív- és érrendszeri megbetegedések kockázatát. Egy újabb vizsgálat szerint pedig az Alzheimer kórban szenvedő betegek kognitív képességeire is jótékony hatással van a rendszeres séta.

Milyen nagyszerű, hogy kirándulni nem “csak” egészséges, hanem élvezetes is. Izgalmas az is, ha megtervezzük az útvonalat előre, és az is, ha nem. Mehetünk egyedül, de útnak indulhatunk családdal, barátokkal is. Minden egyes kirándulásunk egy újabb élmény, mely lehet, hogy épp megnyugtat, vagy elgondolkodtat, feltölt energiával, vagy kellemesen elfáraszt. De mindig kapunk valamit belőle, valamit hazaviszünk ebből a szinergikus elegyből, és nem is értjük, miért nem csináljuk gyakrabban. Hiszen kirándulni jó.

 

 

Felhasznált irodalom

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9314643

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22959822

http://wikiszotar.hu/wiki/magyar_ertelmezo_szotar/Tanulm%C3%A1nyi_kir%C3%A1ndul%C3%A1s

Vernon W. Foster, M. D.: New Start

Hozzászólások

Kérdése van?

Kíváncsi termékeinkkel kapcsolatban valamire és nem találja a választ?

Írja le nekünk, hogy miről olvasna szívesen és mi utánajárunk Önnek!

Itt írja meg üzenetét

Kapcsolódó cikkek