fbpx Outlet
×
Ha még 8999 Ft értékben vásárolsz,
akkor a GLS futárszolgálatos KISZÁLLÍTÁS INGYENES!
0 db termék
0 Ft

A téli ízületvédelem 11 legjobb praktikája

A téli ízületvédelem 11 legjobb praktikájaA téli időszakban, a hideg és nedves időben szinte elkerülhetetlen, hogy időnként ne érezzük úgy, ízületeinknek egy kis „olajozásra” lenne szüksége. Igazából fizikai törvényszerűség, hogy ilyenkor ízületeink, izmaink, inaink még merevebbek, mint az év többi szakaszán. Ez persze nem nyújt sok vigaszt, különösen akkor, ha egyébként is ízületi gyulladással, kopással, mozgásszervi panaszokkal küzdünk – télen ezek tünetei jellemzően sokkal erősebbé válnak. De nem is kell tétlenül eltűrni a kellemetlen tüneteket és fájdalmakat, hiszen léteznek hatékony módszerek a megelőzésre, kezelésre. Cikkünkben bemutatjuk a téli ízületvédelem legalapvetőbb lépéseit!

Az ízületi gyulladás télen romlik

A hideg, téli hónapokban két olyan egészségügyi probléma van, amely az idősek többségének életét megkeseríti: az ízületi fájdalom és az izommerevség. Felmérések azt mutatják, hogy az orvosi rendelőkben és kórházakban télen 50 százalékkal megnövekszik a csont- és ízületi panaszaikra megoldást kereső idős emberek száma.

Arthritisben, vagyis ízületi gyulladásban szenvedők számára ilyenkor jóval nehezebb a fájdalmat, duzzanatot, merevséget, fáradékonyságot és egyéb tüneteket kordában tartani. Sokan panaszkodnak arra, hogy a hideg megérkeztével egyből felerősödnek az ízületi fájdalmaik és jellemzően nem is enyhülnek a tavasz megérkeztéig.

Miért történik ez?

Több tényező is hozzájárulhat az ízületi panaszok téli felerősödéséhez. Íme, néhány ezek közül:

  • A fájdalmat érzékelő receptorok érzékenyebbé válnak télen.
  • A légköri nyomás csökkenése ízületi fájdalmakat okoz. A nyomáscsökkenés következtében a szövetek megduzzadnak és irritálhatják az ízületeket, ezzel fokozott fájdalmat kiváltva.
  • Az izomgörcsök gyakoribbá válnak az alacsony hőmérséklet hatására, ez pedig rontja az ízületekben tapasztalt fájdalmat és merevséget.
  • A hideg csökkenti a vérkeringést a kéz- és lábujjakban, ami felerősíti az ízületi gyulladásos fájdalmat.
  • A téli napfényhiány hatására vészesen lecsökken a D-vitamin-szint, ami a csontok, izmok és ízületek legyengüléséhez vezet.

11 tipp a téli ízületi fájdalmak ellen

1. Öltözz nagyon melegen1. Öltözz nagyon melegen
Magától értetődőnek tűnhet, mégis sokan nem figyelnek oda eléggé rá – pedig hidd el, az ízületeid meghálálják, ha rétegesen öltözködsz. Vegyél fel derék- és térdmelegítőt, harisnyanadrágot vagy jégeralsót, egy vagy akár két pulóvert, sapkát, sálat, kesztyűt, szóval mindent, amit csak tudsz!

2. Hordj kompressziós zoknit és kesztyűt
Végtagjaid hűlnek le legelsőként, a tested ugyanis igyekszik megóvni a létfontosságú szerveidet és elegendő hőt juttatni hozzájuk. A végtagok keringése is rosszabb, főleg nőknél. A kompressziós zoknin, kesztyűk és harisnyanadrágok javítják a keringést és bent tartják a meleget.

3. Fogyassz sok-sok folyadékot
A folyadék pótlása nemcsak nyáron, télen is nagyon fontos. A dehidratáltság izomgörcsökhöz és ízületi fájdalmakhoz vezethet. Állíts be a telefonodon óránként ismétlődő hangos emlékeztetőt, hogy itt az ideje inni. A cél legyen naponta kb. 2 liter, lehetőleg meleg ital (pl. teák, ízesített víz).

4. Vegyél egy forró fürdőt vagy zuhanyt
A kellemesen meleg víz serkenti a vérkeringést és ellazítja az izmokat. Az egyik legjobb kezelési módja az ízületi gyulladásos fájdalomnak – reggel, edzés után, vagy a nap bármely szakaszában. A fürdő vagy zuhany után rögtön bújj meleg, kényelmes ruhába, elkerülve a gyors kihűlést.

5. Tartsd szemmel a testsúlyodat
Ha plusz kilók vannak rajtad, sose késő megszabadulni tőlük. Ha egészséges a testsúlyod, ügyelj arra, hogy így is maradjon. Az elhízás, túlsúly jelentősen növeli az ízületek terhelését és a fájdalmat. Igyekezz aktív maradni a téli hónapokban is és év végén se ess túlzásba az ünnepi finomságokkal.

6. Eddz otthon, maradj aktív
A mozgásszegény életmód ízületi merevséget és izomgyengeséget okoz, fokozva a fájdalmakat. A séta, a természetjárás, az úszás vagy a kerékpározás ízületkímélő mozgásformák, de érthető, ha a téli hidegben nincs sok kedved egyikhez sem. Jó hír, hogy otthon is tudsz edzeni! Jó választás a pilates vagy a jóga – lényeg, hogy ne ugrálós gyakorlatokat végezz.

Könnyen elvégezhető, időseknek ajánlott otthoni tornagyakorlatokért kattints ide!

7. Szedj gyulladáscsökkentő táplálékkiegészítőket
A „természet patikájában” számos, rendkívül hatékony gyulladáscsökkentő, fájdalomcsillapító hatóanyag található. Ízületi gyulladásos fájdalmakra a klinikai vizsgálatok is hasznosnak találták a kurkumában található kurkumint, a halolajban található omega-3 zsírsavakat és a vöröshagymában, tőzegáfonyában található kvercetint.

8. Pótold a hiányzó D-vitamint
Télen nemtől és életkortól függetlenül mindenkinek szüksége van D-vitamin-pótlásra. A D-vitamin hiánya szerepet játszik az ízületi gyulladás kialakulásában és a tünetek erősségében, illetve fokozza a csontritkulás kockázatát is. Napi 2000-4000 NE D-vitamin szükséges az optimális szinthez.

9. Alkalmazz természetes porcerősítőket
A glükózamin és kondroitin alapvető építőanyagai a porcszövetnek: segíthetnek az ízületi gyulladás okozta porcpusztulás megelőzésében, a porckopás lassításában és az ízületi merevség, fájdalmak csökkentésében. Az MSM (szerves kén) szintén porcvédő, továbbá erős gyulladáscsökkentő és fájdalomcsillapító.

10. Ha lehetőséged van rá, járj rendszeresen masszőrhöz10. Ha lehetőséged van rá, járj rendszeresen masszőrhöz
A masszázs kiváló kiegészítő gyógymód az ízületi betegség, ízületi fájdalom kezelése során. Egy kutatás szerint a legjobb eredmény heti 60 perccel érhető el. A jó masszázsterapeuta tudja, mire van szükség az ízületi panaszok enyhítéséhez, az izmok lazításához, és a vérkeringés serkentéséhez.

11. Aludj melegben
Szakértők azt javasolják, hogy hűvösebb (kb. 18-19 fokos) hálószobában aludjunk, a minőségi alvás érdekében. Ízületi gyulladás esetén azonban ez nem jó ötlet, hiszen a hideg miatt jelentkezik a fájdalom. Ami segít: zokniban alvás, gyapjú téli paplan és elektromos ágymelegítő használata.

Bejegyzés megtekintése

Felhasznált irodalom

kokilabenhospital.com/blog/how-to-survive-arthritis-in-winter/
drratnakar.com/11-tips-to-keep-your-joints-pain-free-in-winter/
patrickholford.com/advice/how-to-stop-joints-aching-winter
excelsiorortho.com/2019/12/05/tips-for-combating-joint-stiffness-pain-during-winter/
parenting.firstcry.com/articles/tips-to-tackle-joint-pain-during-winter/
creakyjoints.org/alternative-medicine/massage-therapist-tips-for-arthritis/

Hozzászólások

Kérdése van?

Kíváncsi termékeinkkel kapcsolatban valamire és nem találja a választ?

Írja le nekünk, hogy miről olvasna szívesen és mi utánajárunk Önnek!

Itt írja meg üzenetét

Kapcsolódó cikkek

Kérjük, még VÁRJ, amíg ezt a zöld ikont látod! Ha most bezárod az oldalt, rendelésed sajnos nem kapjuk meg.