Ha még 5000 Ft értékben vásárol,
akkor a GLS futárszolgálatos KISZÁLLÍTÁS INGYENES!
0 db termék
0 Ft

Spirulina alga: adható-e gyerekeknek? Itt a válasz!

adható-e spirulina alga gyerekeknekA spirulina egy tápanyagokban hihetetlenül gazdag, kék-zöld algafajta, amit napjainkban a világ egyik legegészségesebb élelmiszereként tartanak számon. Habár nagyon hosszú ideje létezik (kb. 4 milliárd éve, ugyanis a Földön létrejött első élőlények egyike), és az emberiség történelme során többször is felfedezték jótékony hatásait, igazán csak a modern tudomány tudta minden kétséget kizáróan igazolni, hogy a spirulina tökéletes táplálék.

Gyakran felmerülő kérdés, hogy a spirulinát gyerekek is fogyaszthatják-e, egészséges, illetve biztonságos-e számukra. A válasz nagyon röviden: igen, de ha bővebben is érdekel a téma, olvass tovább!

Mit adhat a fejlődő szervezetnek napi 1 adag spirulina alga?

A spirulina rengeteg olyan tápanyagot tartalmaz, melyek nélkülözhetetlenek a gyermekek fizikai és mentális fejlődéséhez. Íme, csak néhány példa ezekre:

  •  A kalcium szükséges a csontok megfelelő növekedéséhez, a normál izomműködéshez és a véralvadáshoz.
  • A vas megelőzi a vérszegénységet, részt vesz az energiatermelésben, és közvetlenül hat a gyermekek hangulatára és koncentrálóképességére.
  • A béta-karotin (A-vitamin) alapvető szereppel bír a fertőzések elleni helyi védekező mechanizmusok megerősítésében.
  • A magnézium szükséges a szív, az idegek és a bélrendszer megfelelő működéséhez.
  • A B-vitaminok nélkülözhetetlenek a normális bélműködéshez, a zsír-, szénhidrát- és fehérje-anyagcseréhez, illetve energiát szolgáltatnak a testnek.

A spirulina hatása az alultáplált szervezetre

Világszerte sok olyan ország van, ahol a gyermekeket az alultápláltság veszélyezteti. Számukra a tápanyagokban gazdag, vitamin- és ásványi anyag szükségleteiket kielégíteni képes élelmiszerekhez való hozzájutás élet-halál kérdése is lehet.

Számos kutatást végeztek már, olyan országokban, mint Mexikó, Kína, India vagy Togo, melyek bizonyították, hogy a napi rendszerességgel adott spirulina alga javítja a gyermekek egészségét és segíti az éhezés leküzdését.

Egyik ilyen esetben az afrikai Szent József rend apácái spirulina termesztésébe kezdtek, hogy a helyi, súlyos alultápláltságban szenvedő gyerekeken és csecsemőkön segíthessenek. Az eredmények szinte alig várattak magukra, és a gyerekek egészsége és testsúlya is egészen lenyűgöző mértékben javult.

Egy másik tanulmányban csernobili gyerekeken vizsgálták a spirulina hatását, akik a radioaktív talajban termesztett ételek fogyasztása miatt sugármérgezést szenvedtek. Ettől immunhiányosak és vérszegények voltak, valamint szörnyű allergiás tünetekkel küzdöttek. Napi 5 gramm spirulina mindössze hat hét alatt drámai felépülést ért el náluk.

Ezek mellett a spirulina igen hatékonynak bizonyul az A- és B-vitamin-, a cink-, és a vashiány kezelésében is, továbbá több kutatás szerint a veszélyes fertőzések (pl. szem- és bőrfertőzések, hasmenés) megelőzését is segíti.

Spirulinával leküzdhető a tápanyaghiány!

Sajnos a tápanyaghiány egyáltalán nem csak harmadik világbeli országokban probléma. Magyarországon például minden negyedik gyerek túlsúlyos vagy elhízott. Kutatások kimutatták, hogy a túlzott kalóriabevitel ellenére kifejezetten gyakori, hogy a túlsúlyos egyének – így a gyerekek is – vitamin- és ásványi anyag-hiányban szenvednek. Ilyen állapotban még a bevitt vitaminok is rosszul hasznosulnak, ráadásul romlik az immunfunkció és a diabétesz kockázata is megnő.

A spirulina azonban ilyenkor is segít, ugyanis a tudományos vizsgálatok alapján a fehérjéből, szénhidrátokból és zsírból álló sejtfalának köszönhetően a benne lévő tápanyagok biológiai hasznosulása sokkal jobb más élelmi forrásokhoz, különösen a növényekhez képest.

Biztonságos-e a gyermekek számára a spirulina fogyasztása?

A fentebb említett kutatásokból is jól látható, hogy a spirulina fogyasztása nem csak felnőttek, hanem gyerekek számára is rendkívül hasznos, sőt, talán ők az a csoport, akiknek leginkább előnye származhat belőle. A gyermekek szervezete – még alultápláltság vagy betegség esetén is – nehézségek nélkül képes felszívni és hasznosítani a spirulina tápanyagait.

Nagyon fontos viszont az, hogy mindig megbízható forrásból szerezzük be a spirulina tartalmú étrend-kiegészítőket. Sajnos egy részük nehézfémekkel (ólom, higany, kadmium) vagy veszélyes baktériumokkal szennyezett, így csak a laboratóriumban tesztelt készítmény lehet teljesen biztonságos (ilyen a Netamin Spirulina is).

Hogyan, és mennyit fogyaszthatnak spirulinából a gyermekek?

A gyerekeknek is nyugodtan adható tabletta formájában a spirulina – érdemes kisebb méretűt választani (pl. 250 mg-os tabletta) erre a célra. Ha még nem tudnak, vagy épp nem hajlandóak lenyelni tablettákat, akkor azokat porrá törve (pl. egy mozsár segítségével) és a kedvenc ételébe vagy italába (pl. gyümölcslébe) keverve is odaadhatjuk neki.

Az ideális dózis számos tényezőtől függ: fizikai aktivitás, táplálkozás, életmód, stb. Ezért a legjobb, ha először kis adaggal kezdünk (1 tabletta), majd fokozatosan növeljük, míg el nem érjük az optimális mennyiséget.

Életkortól függetlenül, a csecsemőket beleértve, akár napi 2 gramm spirulinát is adhatunk gyerekeknek. A pozitív hatás eléréséhez legalább 6-8 hét folyamatos szedés szükséges.

 

Felhasznált irodalom

  • Parry E.I.D. (India) Limited (2014) Spirulina for Children. Parry Nutraceuticals Division. Dare House, 4th Floor, # 234, N.S.C. Bose Road, Parrys Corner, Chennai – 600001, India. www.parrynutraceuticals.com.
  • spirulina.network/blog/5-good-reasons-to-add-spirulina-to-your-childrens-diet/
  • researchgate.net/publication/273259635_Nutritional_value_of_spirulina_and_its_use_in_the_preparation_of_some_complementary_baby_food_formulas

Hozzászólások

Kérdése van?

Kíváncsi termékeinkkel kapcsolatban valamire és nem találja a választ?

Írja le nekünk, hogy miről olvasna szívesen és mi utánajárunk Önnek!

Itt írja meg üzenetét