Ha még 5000 Ft értékben vásárolsz,
akkor a GLS futárszolgálatos KISZÁLLÍTÁS INGYENES!
0 db termék
0 Ft

Így változnak meg a napjaid, ha valóban egészségesen reggelizel!

Így változnak meg a napjaid, ha valóban egészségesen reggelizel!„A reggeli a nap legfontosabb étkezése” – ezt a mondatot valószínűleg már mindenki százszor hallotta, sajnos azonban a mai napig rengetegen vannak, akik nem tudják, miért is olyan fontos a nap első étkezése. Most röviden összegyűjtöttünk mindent: mitől lesz egészséges egy reggeli és milyen hatása lehet az általános egészségedre, ha minden napod ezzel az étkezéssel indul!

Ha azt mondjuk, az egészséges reggeli megváltoztathatja az életedet, sokan valószínűleg csak legyintenek, pedig a nap első étkezésének megfelelő megválasztása tényleg ilyen sokat jelenthet.

Csak gondolj bele: mikor leülsz megreggelizni, akkor általában előtte legalább 8, de inkább 10-12 órán keresztül semmilyen tápanyagot nem vittél be a szervezetedbe. Ha pedig nem töltöd fel újra a kiürült készleteket, a szervezeted elkezdi a tartalék erőforrásokat használni, ami egyrészt komolyan meg is terheli, másrészt hamar újra fáradtnak fogod érezni magad.

Morcosság, fejfájás, fáradtság délelőtt – ezt sokan annak tulajdonítják, hogy „lassan ébrednek”, vagy még nem itták meg az első kávéjukat. Valójában ezeket a jeleket mind az alacsony vércukorszint és feltöltetlen energia-raktárak miatt küldi a szervezet, tehát jelzésként arra, hogy bizony reggelizni kellene.

Röviden: a reggeli az az étkezés, amely a napod első, jelentősebb felében gondoskodik arról, hogy elég energiával rendelkezz.

De nem csak az energiáról van szó: ha megfelelő tápanyagokat viszünk be ébredés után, azzal rengeteg olyan apróságon javíthatunk az életünkben, amiről nem is gondoltuk volna, hogy összefüggésben van a reggelivel: gyorsabban fogyhatunk, jobban tudunk majd koncentrálni, de még a vércukorszint, koleszterinszint helyreállításában is segíthet.

Így változnak meg a napjaid, ha valóban egészségesen reggelizel!Milyen az egészséges reggeli?

Kezdjük először az alapoknál: egyáltalán nem mindegy, hogy mit eszünk először a nap folyamán.
Az egészséges reggelinek a szakértők tanácsai alapján négy dologból kell állnia:

  1. Valamilyen fehérjeforrás, mint például a görög joghurt, vagy natúr mogyoróvaj.
  2. Valamilyen komplex, azaz „jó” szénhidrát (ezek adnak energiát az agyadnak elsősorban), mint például a zabpehely vagy a teljes kiőrlésű kenyér.
  3. Gyümölcs az értékes tápanyagok, rostok és a gyorsan hasznosuló energia miatt
  4. Zsír, helyesebben az egészséges zsírokat tartalmazó ételek, mint pl. olívaolaj, olajos magvak, olívabogyó.

Az ideális reggeli átlagosan 350 és 500 kalória között mozog. Ha ennél kevesebbet eszel, gyorsan éhes leszel, ha többet, a szervezeted azt zsírként kezdi el tárolni – így érdemes megjegyezni ezt a számot.

Csak a példa kedvéért, egy egészséges reggeli állhat mogyoróvajas teljes kiőrlésű pirítósból egy banánból, vagy zabkásából gyümölcsökkel és magvakkal, stb.

Mi változik a rendszeres reggelizés hatására?

A szervezetünk megfelelő működésének helyreállítása és a megfelelő vitaminforrások biztosítása mellett ezek a reggeli alapanyagok elsősorban energiát adnak, megfelelően beindítják az agyunkat, azaz könnyebben tudunk majd koncentrálni az iskolában vagy a munkában.

Emellett a kiadós, és figyelmesen megválasztott reggeli gondoskodik arról, hogy kevésbé érezzük éhesnek magunkat a nap folyamán, így fogyni is sokkal könnyebb lesz.

Segít az anyagcserénk rendszeres ütemben tartásában is, ami szintén fontos az ideális testsúlyhoz de ahhoz is, hogy szó szerint „könnyebbek” legyenek a reggelek – vagyis ha pl. rendszeres szorulás kínoz, számodra jelentős változást hozhat a mindennapos, egészséges reggeli.

Így változnak meg a napjaid, ha valóban egészségesen reggelizel!Hogy lehet ezt betartani?

Az egészséges reggeli rendszeressé tételével a legnagyobb probléma általában az, hogy a rohanásban egyszerűen nincs idő összekészíteni a megfelelő hozzávalókat, és még inkább nincs idő leülni, és nyugodtan elfogyasztani azokat.

A legjobb tanács: építsük be a napi rutinunkba, hogy este összekészítjük a főbb alapanyagokat, vagy akár magát a reggelit (egy zabkása pl. előre elkészíthető). Ha a szokottnál is sietősebb lesz a reggel, akkor pedig egy dobozba készítsük elő, hogy az iskolában, munkahelyen el tudjuk fogyasztani azt.

Nem kell megijedni attól, hogy több feltételnek is meg kell felelnie az egészséges reggelinek, a fent felsorolt típusokba szerencsére nagyon sok minden tartozik, és ezek közül rengeteg beszerezhető az összes boltban.

Akár a vacsora vagy ebéd maradéka is kiindulási alapot szolgáltathat, így nem kell órákat foglalkoznunk a reggelikészítéssel, csupán arra kell figyelnünk, hogy minden kategóriából legyen benne valami, és persze, hogy tartsuk a 350-500 kalóriás határt.

Felhasznált irodalom

livestrong.com/article/376397-how-does-eating-a-healthy-breakfast-affect-the-way-a-persons-body-works-in-the-morning/

Hozzászólások

Kérdése van?

Kíváncsi termékeinkkel kapcsolatban valamire és nem találja a választ?

Írja le nekünk, hogy miről olvasna szívesen és mi utánajárunk Önnek!

Itt írja meg üzenetét

Kapcsolódó cikkek