Ha még 5000 Ft értékben vásárolsz,
akkor a GLS futárszolgálatos KISZÁLLÍTÁS INGYENES!
0 db termék
0 Ft

Így aludj jobban: természetes módszerek alvásproblémákra

Insomnia, nem tudok aludni, mit tegyekAz alvás alapvető fontosságú szervezetünk egészséges működéséhez. Ha mentálisan, érzelmileg és fizikálisan is a legjobbat szeretnénk nyújtani, kiegyensúlyozott és boldog életet akarunk élni, akkor nem hanyagolhatjuk el a pihenést sem. Sajnos általánosan elmondható, hogy nem alszunk eleget. Egy nemrég végzett kutatás szerint a magyarok közel 60 százaléka 6-7 órát vagy annál kevesebbet alszik. Pedig az ideális alvásmennyiség a szakértők szerint egy felnőtt ember számára napi 8 óra. Nem csak az alvás időtartama fontos azonban, hanem kutatások alapján úgy tűnik, hogy annak minősége legalább olyan fontos.

Akut alváshiány lép fel, ha 24 órán keresztül nem alszol, krónikus kialvatlanságról pedig akkor van szó, ha éjszakánként mindössze négy-hét órát alszol rendszeresen. A kevés alvástól nem csak a koncentrációs képesség romlik, de hosszú távon számos betegséghez is vezethet: magas vérnyomás, krónikus elhízás, depresszió, legyengült immunrendszer.

De hogyan lehet javítani az alvás minőségét természetesen? Íme 10 tökéletes alvásjavító tipp!

1. Kapcsolj ki!

A telefon, a számítógép, a tévé vagy a digitális óra fénye mind nehezítik az elalvást és az alvásminőséget is rontják. A hálószoba legyen csendes és sötét.

2. Igyál egy pohár tejet!

Egy pohár tej és mellé pár szem mandula – kész is a természetes altató. Előbbiben triptofán, utóbbiban pedig melatonin található, ezek a hormonok a jó alvást garantálják.

3. Próbáld ki a 4-7-8 technikát!

A 4-7-8 egy légzési technika, amely segít csökkenteni a feszültséget, és lehetővé teszi, hogy kikapcsolj. A gyakorlat a következő: az orrodon keresztül lélegezz 4 másodpercig, majd tartsd bent a levegőt 7 másodpercig, végül szájon át fújd ki 8 másodperc alatt.

4. Mondj nemet a kávéra!

A reggeli koffeinnel nincs is baj, de délután már ne kávézz! A koffeintartalmú üdítőitalokat és a csokoládét is kerüld el, ezek is megzavarhatják az álmodat.

5. Étkezz okosan!

Ne egyél nehéz, zsíros ételeket lefekvés előtt! Ezek megviselik a gyomrot, amitől romlik az alvás minősége. Inkább könnyű, alacsony zsírtartalmú snacket válassz vacsorára.

6. A hálószoba maradjon hálószoba!

Ne dolgozz ágyból és tévézésre vagy számítógépezésre se használd! A hálószobát csak alvásra és intim együttlétre tartogasd.

7. Élj (és aludj) rendszer szerint!

Próbálj nagyjából ugyanakkor lefeküdni és felébredni minden egyes nap – még hétvégéken is. A szervezeted hozzászokik a rutinhoz, idővel javul az alvásod minősége és a felkeléssel se lesznek gondjaid.

8. Nyújtózkodj!

Tudományos vizsgálatok szerint ha legalább hetente 4-szer végzünk nyújtó jellegű testmozgást, megnyújtjuk és kilazítjuk az izmainkat, azzal jelentősen javíthatjuk az alvásunk minőségét.

9. Ürítsd ki az elméd!

Tegyél félre minden mentálisan megerőltető feladatot kb. 2-3 órával lefekvés előtt! Lazulj el, ne gondolj a másnapi dolgozatra vagy munkahelyi teendőkre – hallgass nyugtató zenét vagy vegyél egy kellemes meleg fürdőt!

10. Ügyelj a hőmérsékletre!

Ha túl meleg vagy túl hideg van, azt jelzi a tested és felébredsz tőle. Az ideális hőmérséklet alváshoz 18-22 Celsius-fok között van.

11. Hívd segítségül a gyógynövényeket

A levendula és a citromfű illóolaját is párologtathatod lefekvés előtt, mert ezek lazítanak, nyugtatnak, elősegítik a nyugodt alvást, de fogyaszthatod őket teaként is, vagy étrend-kiegészítő formájában.

Hozzászólások

Kérdése van?

Kíváncsi termékeinkkel kapcsolatban valamire és nem találja a választ?

Írja le nekünk, hogy miről olvasna szívesen és mi utánajárunk Önnek!

Itt írja meg üzenetét

Kapcsolódó cikkek