Ha még 5000 Ft értékben vásárolsz,
akkor a GLS futárszolgálatos KISZÁLLÍTÁS INGYENES!
0 db termék
0 Ft

A szorongás csökkentésének egyszerű trükkjei

scared womanA szorongás egy modernkori mentális egészségügyi járvány. Az Egyesült Államokban minden 5. ember szenved valamilyen szorongásos tünet miatt. Mint a legtöbb mentális betegség esetében, így a szorongással kapcsolatban is korlátozott a tudásunk. Ugyan azt tudjuk, hogy bizonyos tényezők elősegítik a szorongás kialakulását, de azt nem tudjuk, miért van ez így. Például a túl sok stressz vagy egy trauma kiválthat hosszan tartó szorongást.

 

Nem minden szorongással küzdő embernél határozható meg ilyen nyilvánvaló külső körülmény. A kognitív viselkedés terápia és azok a programok a legsikeresebbek a kezelésben, ahol megtanítják a résztvevőket a stresszes helyzetekre reagálni. Akikben nincs szorongás, azoknak is hasznos megtanulni, hogy miképpen kezelhetik mindennapjaik stresszes helyzeteit. A következőkben néhány tippünket olvashatod segítségként:

Szorongásoldó testmozgás

Minden szorongásról szóló cikk megemlíti a testmozgást, ami nem véletlen. A fizikai aktivitás a stressz levezetésének leghatékonyabb módszere, így egyre nyilvánvalóbb, hogy aki ezt nem így teszi, az belül szenved. A testmozgás kétféleképpen vezeti le a stresszt. Egyrészről teljesen egyenes csatornát biztosít a felgyülemlett energiánknak. Amikor fel vagyunk húzva, jó érzés kiengedni a gőzt és nagyon gyorsan futni, vagy nehéz súlyokat emelni, vagy csak egy stressz-labdát jól összenyomni. Ebben az esetben a testmozgás terápiás.

Másrészről testmozgáskor olyan kemikáliák szabadulnak fel a testünkben, amik segítenek leküzdeni a stresszt. Ilyen például az endorfin, ami bizonyítottan segít a szorongás és a depresszió érzetének csökkentésében. A testmozgás tehát a leghatékonyabb módja a szorongás leküzdésének.

Szociális interakció

Az ember társas lény. Egy másik emberrel való beszélgetés egy nagyon egyszerű, de hatékony módja a hangulat javításának illetve a stressz csökkentésének. Azonban mivel a szorongás többnyire depresszió mellett jelenik meg, így sajnos, akik ezzel küzdenek elszigetelten élnek, és csak ritkán lépnek kapcsolatba más emberekkel.

Ha stresszesnek érzed az életed, nagy megkönnyebbülést jelenthet, ha kiadod magából az aggodalmaid egy barátnak vagy egy ismerősnek. De nem csak az ilyenfajta beszélgetés tud segíteni. Önmagában az, hogy társalgunk valakivel, erőteljesen kihat a mentális és a fizikai egészségünkre, attól függetlenül, hogy mi a beszélgetés tárgya. Megvizsgálták például, hogy azok az idős emberek, akik elszigetelten élnek, korábban halnak meg, attól függetlenül, hogy magányosnak érezték-e magukat vagy sem.

Ha nincs kivel beszélgetni szemtől szembe, akkor hát itt van korunk nagyszerű találmánya, az internet: számos fórum és cset-szoba létezik, akár kifejezetten mentális egészségügyi problémákkal küzdők számára is.

Aktív relaxáció

Stresszes embernek mondani, hogy: “Ne stresszelj annyit!” Vagy “Nyugi!” Nem igazán jelent segítséget. Nagyon sok embernek ugyanis nehézséget jelent, vagy egyenesen lehetetlennek érzi, hogy kikapcsoljon, és kiürítse a fejét. Az aktív relaxáció egyszerűen azt jelenti, hogy szándékosan kényszerítjük magunkat ellazulni, és valamelyik technikát alkalmazni. Ezek sokszor olyan tevékenységek, melyeket elhanyagolunk a modern világunkban, ahol folyamatosan a szórakoztatóipar és az információk kavalkádja hat ránk.

Mikor feküdtél le úgy az ágyadra utoljára, hogy csak a kedvenc zenédet hallgattad és nem csináltál közben semmi mást? Mentél el úgy valaha otthonról, hogy kimentél a szabadba olvasni és még a telefonodat is otthon hagytad? Ha a partnered stresszes, meg szoktad masszírozni a hátát? (És viszont?)

További, egyszerű módszerek a szorongás oldására

Ezeken a hagyományos tevékenységeken túl kipróbálhatjuk például a “body scanning” technikát, vagyis a test-vizsgálatot. Nagyon egyszerű a gyakorlat: Ülj le, csukd be a szemed, és koncentrálj arra, hogy érzi magát a tested. Kezdd a lábujjaiddal, és haladj felfelé. Lazítsd el tested minden egyes pontját, ahol épp gondolatban jársz. Amikor eléred a fejedet, már sokkal jobban fogod érezni magadat.

Egyél meg néhány szem brazil diót, melynek magas a szelén tartalma, ami az agy megfelelő működéséhez elengedhetetlen.

Nézz fel a kék égre! Kutatások bizonyítják, hogy a kék szín nyugtató hatású.

Vegyél be egy B-komplex vitamin-tablettát! Ez az első vitamin ugyanis, ami elhasználódik a szervezetben szorongáskor.

Használj illóolajokat! A levendula és a vanília illatának belélegzése kutatások szerint jobban működik, mint a szorongásra felírt gyógyszerek.

Igyál meg egy teát orbáncfűből és citromfűből, melyek megnyugtatják a központi idegrendszert.

Ha semmi sem működik, és rendszeresen szorongsz valamiért, fordulj bátran orvoshoz segítségért! Nem vagy egyedül a problémával, ne félj segítséget kérni!

Hozzászólások

Kérdése van?

Kíváncsi termékeinkkel kapcsolatban valamire és nem találja a választ?

Írja le nekünk, hogy miről olvasna szívesen és mi utánajárunk Önnek!

Itt írja meg üzenetét

Kapcsolódó cikkek