Ha még 5000 Ft értékben vásárolsz,
akkor a GLS futárszolgálatos KISZÁLLÍTÁS INGYENES!
0 db termék
0 Ft

Hogyan előzzük meg a téli depressziót? 2. rész

Cikkünk első részében röviden áttekintettük, hogy mit tehetünk a lelki eredetű depresszióval szemben. A második részben azt fogjuk megvizsgálni, hogy milyen természetes, otthon is elérhető gyógymódokkal segíthetünk magunkon, akár lelki, akár testi eredetű depresszió környékezzen is bennünket.

Fűben-fában orvosság, tartja a népi mondás. És valóban! A természetben valódi kincsek rejtőznek. Ezzel legtöbbünk nem is vitatkozik. Nem az okozza tehát a nehézséget, hogy nem elérhetőek a különböző gyógyhatású növények, készítmények. Nem is az, hogy ne tudnánk ezekről. Biztos vagyok benne, hogy rövid gondolkodás után mindenki fel tudna sorolni akár több gyógynövényt vagy gyógymódot is, amivel csökkenthetjük a depresszió tüneteit, vagy akár meg is előzhetjük azt. Ha mégsem jut eszünkbe semmi, az interneten pillanatok alatt rengeteg tanácsot fogunk találni. A kérdés inkább ez: Ha ismerjük ezeket, miért nem használjuk őket? A teljesség igénye nélkül most vegyünk azért néhányat számba, mielőtt erre a kérdésre választ adnánk.

1. Gyógyteák

Nagyon sok gyógynövényből készült tea csökkentheti a depresszió tüneteit. Ilyen a kakukkfű, az orbáncfű vagy a citromfű.
Feladat: Képzelje el, ahogy egy hideg, szürke, téli estén, amikor nincs kedve az embernek semmihez, készít egy finoman illatozó teát és leül vele a kedvenc foteljába és élvezi a pillanatot. Ugye, hogy már pusztán a jelenet hangulata is segít?

2. Otthoni gyógyfürdők

Az egyik leghatékonyabb otthoni gyógymód depresszió, feszültség, stressz és szorongás ellen egy jó meleg kakukkfű-fürdő.
A feladat itt is ugyanaz: Képzelje el, amint hazaér a hidegből munka után, otthon még tesz-vesz, majd az este elérkeztével forró vizet enged a kádba helyezett kakukkfűre. Érzi a csodás illatot? Belemerül a kellemesen meleg vízbe és már engednek is fel az idegek….

3. Egy kis testgyakorlás

Már napi 10 perc izzasztó testmozgás is jelentősen emeli az agyunkban a dopamin szintet. A megemelkedett dopamin szint pedig kellemes érzéseket, ellazult lelkiállapotot eredményez.
Feladat: Mivel a legtöbb ember nehezen veszi rá magát a mozgásra, itt azt kell elképzelni, hogy milyen jól esik kellemesen elfáradni egy jó tempós mozgás után. Arról nem is beszélve, hogy még az önbecsülése is nőni fog, mert legyőzte önmagát a „Nincs kedvem!”erős sugallatával szemben. Fontos azonban, hogy olyan mozgásformát válasszon, amit legalább egy kicsit szeret, és jól esik végezni.

Nem is térnék ki több gyógymódra, mert egy kis kutatás után annyit fogunk találni, hogy még választani is nehéz lesz. Inkább a bevezetőben feltett kérdésre szeretnék választ találni, mert hiába a sok hatékony módszer, ha nem élünk vele. Miért is nem használjuk hát a természet nyújtotta, ráadásul igen pénztárca-kímélő megoldásokat? Nyilvánvalóan több oka is lehet ennek, de az egyik leggyakoribb az, hogy nem vált szokásunkká, és nehezen változtatunk az életvitelünkön, gondolkodásunkon, tevékenységeinken, bevett módszereinken, még akkor is, ha azok egyértelműen kárunkra vannak!

Sokkal hamarabb találunk 20-féle gyógymódot is akár, mintsem eltökélnénk, hogy változtatni fogunk. Ha viszont nem változtatunk, a depresszió, a rosszkedv, a belefáradás előbb-utóbb újra utat talál hozzánk. Nem szeretnék olyan olcsó tanácsokat adni, mint:

• Határozza el, hogy mostantól szokásává teszi a rendszeres testmozgást!
• Csak döntse el és mondjon nemet a lustaságra!
• Szorítsa össze a fogát és 3 hétig minden reggel készítsen magának teát!
• És még sorolhatnánk…

Ha csak ennyiből állna jó szokásokat kialakítani, már mindenki boldog és kiegyensúlyozott lenne! Tapasztalatból tudjuk azonban, hogy ez nem ilyen egyszerű. De akkor hogyan lehet egy jó szokást hatékonyan kialakítani? Erről fog szólni következő cikkem!

Hozzászólások

Kérdése van?

Kíváncsi termékeinkkel kapcsolatban valamire és nem találja a választ?

Írja le nekünk, hogy miről olvasna szívesen és mi utánajárunk Önnek!

Itt írja meg üzenetét

Kapcsolódó cikkek