Ha még 5000 Ft értékben vásárolsz,
akkor a GLS futárszolgálatos KISZÁLLÍTÁS INGYENES!
0 db termék
0 Ft

HIIT edzés – zsírégetés gyorsan, hatásosan

Magas intenzitású intervallum edzés a gyorsabb és hatékonyabb zsírégetésértTudományosan bizonyított, a gyakorlatban is látványosan eredményes, ráadásul még időt is megtakaríthatsz vele. Ez a HIIT (high-intensity interval training), azaz magas intenzitású intervallum edzés. Miről is szól ez a módszer? Miért szokás a legjobb zsírégető edzésként hivatkozni rá? Kinek ajánljuk? Cikkünkben összefoglaltuk a legfontosabb tudnivalókat!

Égess több zsírt, eddz kevesebbet! Elsőre átverésnek, olcsó reklámszövegnek hangozhat, pedig több tucat tudományos kutatás igazolja, hogy az intervallum edzés nem csak a legjobb, de egyben a leggyorsabb módja is a zsírégetésnek. De kezdjük az elején: mi az az intervallum edzés? A HIIT egy olyan kardió jellegű edzésforma, ahol a mozgást nem csupán egyenletes tempóban kell végezni, hanem tervszerűen váltakozó szakaszokra, terhelési és pihenőidőkre bontva.

A HIIT edzés során 20-120 másodperces nagyon nagy intenzitású és mérsékelt intenzitású (pihenő időszak) aerob gyakorlatok váltják egymást. A pihenési idő nem azt jelenti, hogy teljesen abba kell hagyni a mozgást, csak kisebb fokozatra kapcsolunk, csökkentjük az intenzitást. Fontos, hogy a terhelési időszak ne legyen hosszabb a pihenőidőnél. Pl.: ha 60 másodpercig teljes bedobással sprintelsz, utána legalább ennyi ideig sétálj, vagy lassan kocogj. Maga a gyakorlat lényegében bármilyen aerob mozgásforma lehet: futás, biciklizés, úszás, evezés, aerobic, de akár az egész testet átdolgoztató szabad testsúlyos vagy súlyzós edzés is.

Mik a HIIT edzés előnyei?

A rövid edzésidőn kívül számos előnyt fel lehet még sorolni a HIIT edzés kapcsán. Kutatások bizonyították, hogy jelentősen fejleszti a szervezet aerob és anaerob kapacitását, javul tőle az inzulinérzékenység, segíti a sejteket a tápanyag felvételében, és ami talán a legfontosabb: minden más edzéstípusnál jobban segíti a zsírégetést. Ennek oka, hogy az edzés alatt felszabadult magas tejsav szint fokozza a növekedési hormon kibocsátását – ami mellesleg nem csak a fokozott kalóriaégetésért felelős, de lassítja az öregedési folyamatokat is!

A HIIT edzés nem igényel speciális eszközöket, mindössze egy stopper elég hozzá. Kint a szabadban, de rossz idő esetén bent, fedett helyen is végezheted! A futáshoz például egy jó futócipőn kívül semmi más nem kell, de ha inkább valamilyen gépet szeretnél használni, nincs olyan edzőterem, ahol ne találnál kardió berendezéseket.

Fontos szabályok, amikre figyelj a HIIT edzés során

•    Kezdőknek és nagy túlsúllyal rendelkezőknek nem ajánlott – csak ha már legalább 30 percet folyamatosan tudsz mozogni. Szívbetegség esetén semmiképp ne végezd!
•    Figyelj a fokozatosságra! Ezzel el tudod kerülni a sérüléseket.
•    Edzés előtt ne egyél és mindenképp várd meg, hogy a gyomrod kiürüljön, mielőtt nekikezdesz!
•    Ha bármilyen izomsérülésed van, akkor ne végezz HIIT edzést, várd meg, amíg meggyógyulsz!
•    Edzés előtt alaposan melegíts be, utána levezetés!
•    Kezdőként elég 1 sorozat, haladóként mehet több is, de 30 percnél hosszabb ideig ne tartson!

A HIIT hátrányai

A HIIT edzés nem kezdőknek való technika, sokkal inkább a középhaladó, haladó kategóriába sorolható. Aki korábban soha nem edzett komolyan, vagy hosszú kihagyás után kezd el újra mozogni, annak semmiképp nem ajánlott rögtön HIIT-vel kezdenie, hiszen megfelelő állóképességre van szükség hozzá. Ha jelentősebb túlsúllyal rendelkezel vagy 50 éves múltál, akkor végezz előtte felkészítő edzéseket és orvosoddal is egyeztess előtte!

Hozzászólások

Kérdése van?

Kíváncsi termékeinkkel kapcsolatban valamire és nem találja a választ?

Írja le nekünk, hogy miről olvasna szívesen és mi utánajárunk Önnek!

Itt írja meg üzenetét

Kapcsolódó cikkek