Ha még 5000 Ft értékben vásárolsz,
akkor a GLS futárszolgálatos KISZÁLLÍTÁS INGYENES!
0 db termék
0 Ft

Ételek, italok, tippek az izomláz, izomfájdalom csökkentésére

Az izomgörcs, izomfájdalom, izomláz sokak mindennapjait keseríti meg. A fájdalomnak rengeteg különböző oka lehet a túl nagy megterheléstől egészen a menstruációig vagy valamilyen betegségig. A megoldást általában valamilyen izomlazító krémben keressük, ám ezekben rengeteg olyan adalék van, amit nem mindenki ken szívesen a bőrére. De létezik természetes megoldás is, ebből mutatunk most hetet!

1. Kamilla

A kamilla gyógyító hatása évszázadok óta ismert, azt azonban kevesen tudják, hogy izomfájdalomra is tökéletes gyógyír lehet. Teaként is segíthet, ám olajként használva a leghatékonyabb, mikor egyenesen a felületre masszírozzuk.

2. Meggylé

A meggylé nem az az ital, amelynek minden háztartásban állandó helye van a hűtő vagy a spejz polcán. De ha esetleg megkérdeznénk egy maratonfutót, már egészen más lenne a helyzet, ami természetesen nem véletlen. A meggyben található antocianin vegyületek ugyanis erős gyulladáscsökkentő hatással bírnak, így képesek gyorsítani az izomregenerációt, akár versenysportolóknál is.1 Erről bővebben ide kattintva olvashatsz.

3. Áfonyás smoothie extra proteinnel

Ahogy a meggy, úgy az áfonya jótékony hatása is régóta ismert. Azt azonban csak nemrég bizonyították kísérletekkel, hogy hűsítő és édes smoothie-ként fogyasztva még hatékonyabb tud lenni, ha izomfájdalmakról van szó. Edzés előtt és után fogyasztva egy-egy adagot szinte garantáltan megelőzhető bármilyen görcs vagy fájdalom, főként akkor, ha extra proteint is adunk hozzá! A fehérje fontos alapépítőköve az izmoknak, testmozgás utáni fogyasztása segíti az izmok gyorsabb regenerációját is.

4. D-Vitamin

A D-vitamin rengeteg formában kapható és rengeteg különböző dologra használják. Azt azonban talán kevesen tudják, hogy izomfájdalomra is tökéletes megoldást nyújt. Kapszulában, koncentráltan a leghatékonyabb, de természetesen a napfénnyel vagy akár tojással és hallal is a szervezetünkbe juttathatjuk.

5. Cayenne bors

Mindenkivel előfordult már, hogy olyan erős paprikát kóstoltattak vele, ami miatt elkezdett lángolni a nyelve. Ezt az érzést a benne található kapszaicin váltja ki, amely nagyon erős fájdalomcsillapító és gyulladáscsökkentő hatással rendelkezik. Ám nemcsak az erőspaprikában, hanem a cayenne borsban is megtalálható ugyanez az anyag. Nem véletlenül csinálnak belőle kapszulát és krémet, ám már eredeti állapotában, az ételek fűszerezésével is megfelelő hatékonyság érhető el.

6. Magnézium

Talán a legismertebb gyógymód az izomfájdalomra a magnézium. A banánban, mandulában és barna rizsben is jócskán megtalálható ez az ásványi anyag, ám hatékonyabb, ha tablettaként vagy kapszulaként fogyasztjuk, úgy ugyanis mindig a megfelelő mennyiséget tudjuk bevinni szervezetünkbe.

+1: Alvás

Tudjuk, óriási közhelynek hangzik, de mégis sokan elfeledkeznek a leghatékonyabb „gyógyszerről”: a pihenésről. Ha ugyanis nem alszunk eleget, és nem hagyjuk megfelelő ütemben regenerálódni az izmokat, szedhetünk bármilyen gyógyszert vagy vitamint, a fájdalom sosem fog elmúlni.

 


Hivatkozás:

1 Connolly DA, McHugh MP, Padilla-Zakour OI, Carlson L, Sayers SP. Efficacy of a tart cherry juice blend in preventing the symptoms of muscle damage. Br J Sports Med. 2006;40(8):679-683.

Felhasznált irodalom

http://www.healthline.com/health/pain-relief/best-natural-muscle-relaxers#overview1

Hozzászólások

Kérdése van?

Kíváncsi termékeinkkel kapcsolatban valamire és nem találja a választ?

Írja le nekünk, hogy miről olvasna szívesen és mi utánajárunk Önnek!

Itt írja meg üzenetét

Kapcsolódó cikkek

Ezt már láttad?

×