Ha még 5000 Ft értékben vásárolsz,
akkor a GLS futárszolgálatos KISZÁLLÍTÁS INGYENES!
0 db termék
0 Ft

Edzéstippek hőség idejére

Edzés a nyári hőségbenValljuk be, bár a hűvösebb évszakoknak is megvannak a maga hátráltató tényezői, azért sokkal könnyebb rávennünk magunkat az edzésre ősszel, mint mondjuk a hőmérsékleti rekordokat döntögető kánikulai nyárban. Ettől még ne használd az időjárást kifogásként, igenis a forróságban is lehet (sőt egyes vélemények szerint érdemes is) edzeni – csak okosan kell tenni, és több figyelmet kell fordítani a biztonságra! Elmondjuk, mire vigyázz, ha a hőségben edzel!

Tény, hogy a nagy hőségben való edzés sokkal megterhelőbb tud lenni, mégis meglepő módon előnyökkel is bír: egyre több kutatás mutat rá arra, hogy a kánikulai idő során kialakuló hő-akklimatizáció segít később hatékonyabban edzeni a kevésbé magas hőmérsékletekben. Röviden összefoglalva ennek az oka: az extrém magas hőmérsékletben történő edzés során a test alkalmazkodik a környezethez és több vért keringet, hogy jobban tudja hűteni magát. Ez azt eredményezi, hogy a kánikula megszűnésével az izmok vérellátása, tápanyagellátása hatékonyabbá válik.

Víz, víz és még több víz!

Elcsépelt dolog, de nem lehet elégszer hangoztatni. Izzadás útján a forró időben óránként 1 liter folyadékot is veszíthetünk, ezt pedig mindenképpen pótolni kell! Friss, hideg vizet fogyassz, esetleg  valamilyen sportitalt, és a napi többszöri zuhanyzásról se feledkezz meg!

edzés hőség idején Vegyél vissza!

Ne próbálj rekordokat döntögetni, vagy új, korábban még nem végzett rutinba kezdeni! Ilyenkor vegyél vissza az intenzitásból, csökkentsd az edzés időtartamát, inkább a már megszerzett erő és izom megtartására koncentrálj. Ez nem az új dolgok kipróbálásának az ideje! Ha olyan mozgást végzel, amihez a szervezeted nincs hozzászokva, lehet, hogy nem ismered fel az intő jeleket, amiket tested feléd küld. Ha szédülsz, kipirosodik a bőröd, homályosan látsz, szaporán ver a szíved, hányingered van, vagy nagyon fáradtnak érzed magad, ülj le hűsölni az árnyékba.

Vigyázz a párával!

Ha magas a levegő páratartalma, kevesebb nedvesség tud kipárologni a bőrön keresztül, ami rontja a test természetes hűtő mechanizmusát. A nagyon párás időben az izzadás veszít hatékonyságából, ezért még több figyelmet kell fordítani a megfelelő hűtésre, folyadékbevitelre és még inkább érdemes az edzésünket ésszerűbbé, kevésbé megerőltetővé tenni.

Eddz a megfelelő időben!

A legjobb időpont edzéshez kánikula idején a közvetlenül napfelkelte előtti vagy a nagyon kora reggeli időszak. Második opció a késő esti órákban történő testmozgás. Ha időd engedi, ezek közül válassz egy napszakot az edzéshez, sokat tud javítani a teljesítményen.

Hozzászólások

Kérdése van?

Kíváncsi termékeinkkel kapcsolatban valamire és nem találja a választ?

Írja le nekünk, hogy miről olvasna szívesen és mi utánajárunk Önnek!

Itt írja meg üzenetét

Kapcsolódó cikkek