Ha még 5000 Ft értékben vásárolsz,
akkor a GLS futárszolgálatos KISZÁLLÍTÁS INGYENES!
0 db termék
0 Ft

Bizonyított módszer: így reggelizz, ha fogyni akarsz!

Mindenki tudja, hogy a reggeli a nap legfontosabb étkezése, ám ez még inkább igaz akkor, ha fogyni akarunk. Ha ugyanis megfelelő mennyiségű és minőségű tápanyagot juttatunk a szervezetünkbe már reggel, az egész napra megkönnyítjük a dolgunkat!

Mit egyek reggelire? Sokan kihagyják a nap első étkezését, mert úgy vannak vele, nem éhesek, majd ebédkor pótolnak, vagy épp csak összedobnak egy gyors szendvicset, és már le is van tudva a reggeli.

Ez azonban nem jó taktika, különösen, ha a fogyást tűztük ki célul. Rengeteg kutatás bizonyítja ugyanis, ha reggelire sok fehérjét fogyasztunk, az nem csak jobb telítettségérzetet ad, hanem még a súlyfelesleg leadását is megkönnyíti.
Még MRI-is vizsgálatokkal is sikerült alátámasztani: ha fehérjében gazdag reggelit fogyasztunk, az agyunk táplálékbevitelért és boldogságérzetért felelős hormonjai egészen máshogy viselkednek.1

Egy másik kutatás eredményei arról árulkodnak, hogy azok, akik sok fehérjét fogyasztanak reggel, naponta legalább 135 kalóriával kevesebbet esznek még akkor is, ha nem fogyókúráznak.2

Az étvágy csökkenése azonban nem az egyetlen pozitív hatása a fehérjedús reggelinek, ugyanis így még az úszógumit is eltüntethetjük a hasunkról. A szabály a szakértők szerint ilyen egyszerű: minél magasabb fehérjetartalma van a reggelidnek, annál könnyebben tűnik el a zsír a hasadról.

Túlsúlyos kínai tinédzsereknél végeztek el legutóbb egy kísérletet a témában, melyben azt vizsgálták, mi történik, ha a gabonaalapú reggelit fehérje-alapúval (esetükben tojás volt) helyettesítik. Az eredmény önmagáért beszél: a fogyás már három hónap után látható volt, és ezt minden különösebb diéta nélkül hozták össze, egy apró változtatással az étrendjükben, a fehérjedús reggelivel.3

A számok nyelvén: a magas fehérjetartalmú reggelit fogyasztó csoport a 3 hónapos kísérlet végére 3.9 százalékot eltüntetett a testzsírjából, míg a napot gabonafélékkel és szendviccsel indítóknál semmilyen változás nem látszott.

Kell ennél több bizonyíték?

Ha kedvet kaptál ennek kipróbálására, íme néhány javaslatunk:

> Turbózd fel a reggelidet egy kiadós fehérje alapú itallal – kattints ide receptekért!

> Válogass ezekből az alapanyagokból a reggelidhez – kattints ide!

> Készíts egyszerűen proteines zabkását instant termékünkből – kattints ide!

Hivatkozások:

1 Leidy HJ, Lepping RJ, Savage CR, Harris CT.: Neural responses to visual food stimuli after a normal vs. higher protein breakfast in breakfast-skipping teens: a pilot fMRI study., Obesity (Silver Spring). 2011 Oct;19(10):2019-25.

2 Leidy HJ, Racki EM.:The addition of a protein-rich breakfast and its effects on acute appetite control and food intake in ‘breakfast-skipping’ adolescents. Int J Obes (Lond). 2010 Jul;34(7):1125-33.

3 Wang S, Yang L, Lu J, Mu Y.: High-protein breakfast promotes weight loss by suppressing subsequent food intake and regulating appetite hormones in obese Chinese adolescents., Horm Res Paediatr. 2015;83(1):19-25.

 

Felhasznált irodalom

https://authoritynutrition.com/protein-at-breakfast-and-weight-loss/

Hozzászólások

Kérdése van?

Kíváncsi termékeinkkel kapcsolatban valamire és nem találja a választ?

Írja le nekünk, hogy miről olvasna szívesen és mi utánajárunk Önnek!

Itt írja meg üzenetét

Kapcsolódó cikkek