Ha még 5000 Ft értékben vásárolsz,
akkor a GLS futárszolgálatos KISZÁLLÍTÁS INGYENES!
0 db termék
0 Ft

Az immunrendszer erősítése egészséges életmóddal

Immune SystemImmunrendszerünk egy bonyolult és csodálatos mechanizmus, melynek feladata, hogy megvédje a szervezetet a káros környezeti hatásoktól, többek között a méreganyagoktól és a betegségeket okozó mikroorganizmusoktól. Cikkünkből megtudhatod, hogy az immunrendszer milyen folyamatok útján tartja távol a kórokozókat, milyen tényezők befolyásolják ellenálló képességünket és hogy miként lehet az immunrendszerünk egészségesebb.

Veleszületett immunrendszer

A velünk született védettség már embrionális korban kialakul. Legfőbb ismérve, hogy nem igényel „tanulást”, vagyis nem szükséges a szervezetnek korábban találkoznia az adott kórokozóval, hogy az immunrendszer sikeresen legyőzhesse azt.

Szerzett immunitás

A szerzett védettségre születésünk után teszünk szert, kétféle úton: természetes vagy mesterséges. A természetes immunitás azon alapul, hogy egy kórokozó legyőzése után az immunrendszerünk megjegyzi az adott idegen anyagot, illetve az ellene felhasználható antitestet. A mesterségesen szerzett immunitás eszköze a védőoltás. A védőoltás során kész antitesteket vagy legyengített kórokozókat juttatnak a szervezetbe, amelyek nem okoznak betegséget, ugyanakkor beindítják a szervezet védekezési mechanizmusát. A szervezet megjegyzi a kórokozókat és a legközelebbi fertőzés során már hatékonyan tudja az antitesteket termelni.

Hogyan tudod erősebbé tenni az immunrendszered?

Az immunrendszer épsége nélkülözhetetlen fontosságú az egészséges élethez. Az emberek többsége ugyanakkor nem tudja, hogy aktívan lehet, sőt kell is tenni testünk természetes ellenálló képességének növeléséért. Az immunrendszered akkor tudja igazán hatékonyan felvenni a küzdelmet a kórokozók ellen, ha egészséges életmóddal, tudatos döntésekkel támogatod.

Íme néhány alapvető tanács az immunrendszer erősítéséhez:

Tanulj meg lazítani!

A folyamatos stressz nem csak a hangulatodat, de a fizikumodat is le tudja nyomni. Megváltozik a hormontermelés, háttérbe kerülnek a regenerációs folyamatok, a folyamatos harci készültség elvonja a szervezet erőforrásait (erről bővebben ide kattintva olvashatsz >>). Éppen ezért fontos, hogy eleget pihenj, lazíts. Rendszeresen szervezz olyan programokat amik feltöltenek – legyen ez akár sport, kirándulás vagy csak egy parkban a napon ülve olvasás, lényeg hogy kikapcsoljon. Találkozz barátokkal, szakíts időt azokra, akikkel szívesen vagy. Nevess, élvezd a jó pillanatokat!

Igyekezz egészségesen táplálkozni!

Étkezz úgy, hogy a lehető legkevesebb feldolgozott, finomított, mesterséges összetevő legyen az étrendedben, viszont minél több gyümölcsöt, zöldséget fogyassz. Kerüld a nehéz ételeket, amik megterhelik a szervezetet, válassz könnyen emészthető fogásokat. Ide kattintva böngészhetsz receptjeink között! >>

ne cigizzHa dohányzol, szokj le!

Nem kell bővebben fejtegetnünk, hogy mennyire egészségtelen a dohányzás, nyilván tisztában vagy vele. Ha elhatároztad, hogy leszoksz, ezek a tanácsok a segítségedre lehetnek! Extra előnye a füstmentes életnek, hogy a pénztárcád is vaskosabb marad!

Mozogj!

A rendszeres (de nem túlzásba vitt) mozgás segít beindítani a szervezet védekezőképességét, ezen kívül csökkenti a csontritkulás, szív- és érrendszeri problémák, cukorbetegség és egyes rák fajták kialakulásának rizikóját. Plusz stresszoldó hatása is van, ráadásul az alakodnak és az önbecsülésednek is használ. Ha még nem sportolsz de szeretnél, csak nem tudod mit, kattints ide!

Aludj 7-9 órát minden éjjel!

A jól működő immunrendszer szempontjából nagyon fontos a megfelelő mennyiségű és minőségű alvás. Ne ezen spórolj, ha időt kell szakítani valamire! Alvás közben tud igazán beindulni minden regenerációs folyamat a testben, ilyenkor aktív igazán az immunrendszer. Ha nehezen tudsz elaludni, vagy sokszor felébredsz éjjel, olvasd el tippjeinket, ami segíthet megoldani ezt a problémát.

Használj gyógynövényeket, vitaminokat, hogy felturbózd magad!

Ha úgy érzed, kimerültek a készleteid, csináltass egy vérképet. Beszéld meg az orvosoddal, hogy milyen vitamint, ásványi anyagot érdemes pótolnod. Segíthet ilyenkor a D-vitamin, a C-vitamin például, vagy egy komplex multivitamin. Ha nincs is vitaminhiányod, egyes gyógynövények hasznosak lehetnek általános vitalizálásra, betegségek megelőzésére. Ilyen a fokhagyma, aloe vera, homoktövis, echinacea, goji bogyó és ginzeng például.

így moss kezet betegségek ellen+1 tipp: alapos kézmosás!

Nem az immunrendszer erősítésének része, de kétségtelenül fontos dolog! Moss kezet rendszeresen, hogy minél kevesebb kórokozóval kelljen felvennie a harcot a szervezetednek. A kézmosás egyébként olyan, mint a fogmosás – (majdnem) mindenki csinálja, de sokan nem jól. Ide kattintva ellenőrizheted magad!

Felhasznált irodalom

webmd.com/diet/ss/slideshow-strengthen-immunity

Hozzászólások

Kérdése van?

Kíváncsi termékeinkkel kapcsolatban valamire és nem találja a választ?

Írja le nekünk, hogy miről olvasna szívesen és mi utánajárunk Önnek!

Itt írja meg üzenetét

Kapcsolódó cikkek