Ha még 5000 Ft értékben vásárol,
akkor a GLS futárszolgálatos KISZÁLLÍTÁS INGYENES!
0 db termék
0 Ft

Az 5 legérdekesebb kutatási eredmény az MSM-ről

5 fontos tudnivaló az MSM hatásárólA kén az emberi testben legnagyobb mennyiségben előforduló elemek között a nyolcadik. Nélkülözhetetlen számos fontos fiziológiai folyamat megfelelő működéséhez, vizsgálatok alapján mégis úgy tűnik, hogy a népesség jelentős hányada, különösen az idősebb korosztály, nem jut elegendő mennyiségű kénhez. Erre a problémára kiváló megoldást jelent a metil-szulfonil metán (MSM), egy szerves kénvegyület, amely jelen van minden élő organizmusban.

Mi az az MSM?

Az MSM megtalálható bizonyos gyümölcsökben, zöldségekben, gabonafélékben, és állati eredetű táplálékokban, valamint étrend-kiegészítő formájában is beszerezhetjük. A zöldségek közül a jellegzetesen kellemetlen szagú zöldségek az elsődleges kén-források, pl. brokkoli, káposzta, hagyma, fokhagyma. Az MSM kéntartalma segíti a metionin és cisztein aminosavak képzését, melyek a test szöveteinek legfőbb szerkezeti elemeit jelentő fehérjék építőkövei. Az MSM antioxidáns és gyulladáscsökkentő képességgel rendelkezik, és pótlásával nagyon sok egészségügyi állapot javítható.

5 izgalmas tudományos eredmény az MSM-ről

1. A kén egyik jelentős forrása

Mivel az MSM természetes forrása a biológiailag hasznosítható kénnek, ezért lényegében katalizátora minden olyan jótékony hatásnak a szervezetben, ami a kénhez köthető. Például: a kénnek fontos szerepe van a glutation előállításában, ami egy rendkívül fontos antioxidáns és méregtelenítő molekula. A kén az emberi test valamennyi sejtjében megtalálható, szó szerint több száz élettani folyamatnak fontos eleme.

2. Segíthet az ízületi fájdalmak, gyulladások kezelésében

Kénre szükség van a kötőszövetek kialakulásához és kimutatták, hogy ízületi gyulladás esetén a porcban csak harmadannyi kén található, mint az egészséges porcban. Több tanulmány is igazolta már, hogy az MSM-kiegészítés segíthet az ízületi gyulladás tüneteit javítani. Egy 2011-es kutatás arra jutott, hogy az MSM 12 héten át történő szedése jelentősen több javulást eredményezett az osteoarthritis (ízületi kopás) okozta térdfájdalom és a fizikális funkció terén, mint a hatóanyagmentes placebo.

3. Enyhítheti az allergiás tüneteket

A Journal of Alternative and Complimentary Medicine című szaklap oldalain publikáltak egy tanulmányt, amiben kutatók az MSM-et a szezonális szénanátha kezelésére alkalmazták. Az eredmények szerint napi 2600 mg MSM szedése 30 nap alatt képes volt csökkenteni az allergiás tüneteket. A szerzők ez alapján még további vizsgálatokat javasoltak ezen a területen.

4. Támogatja a haj, bőr és köröm egészségét

Az MSM-ről kimutatták, hogy elősegíti a kollagén és a keratinszint növelését, két tápanyagot, amelyek rendkívül fontos építőkövei a haj szerkezetének. További jó hír, hogy ezen hatásmechanizmus révén az MSM nem csak a haj, de a bőr és a köröm egészségét is támogathatja, ugyanis ezeknek is szüksége van kollagénre és keratinra, hogy erősek és élettel teliek maradjanak.

5. Segíthet az edzés utáni regenerációban

A testmozgás nagymértékben megnöveli a szabad gyökök keletkezésének sebességét, illetve gyulladást vált ki a szervezetben (ez okozza az izomlázat is). Az edzésnek természetesen sokkal több pozitív hatása van, mint negatív, a kellemetlen „mellékhatásokat” pedig antioxidáns és gyulladáscsökkentő hatóanyagokkal mérsékelhetjük. Az MSM pontosan ilyen hatóanyag: kutatások kimutatták, hogy csökkenti az oxidatív stresszt, az izomkárosodást, az izomfáradtságot és az izomlázat is.

Felhasznált irodalom

https://universityhealthnews.com/daily/nutrition/5-benefits-of-msm-for-your-heatlh/
https://draxe.com/msm-supplement/
https://www.umm.edu/health/medical/altmed/supplement/sulfur

Hozzászólások

Kérdése van?

Kíváncsi termékeinkkel kapcsolatban valamire és nem találja a választ?

Írja le nekünk, hogy miről olvasna szívesen és mi utánajárunk Önnek!

Itt írja meg üzenetét

Kapcsolódó cikkek