Ha még 5000 Ft értékben vásárolsz,
akkor a GLS futárszolgálatos KISZÁLLÍTÁS INGYENES!
0 db termék
0 Ft

Almaecet és fogyókúra: a tények, mellébeszélés nélkül

Az almaecetet évezredek óta használják gyógyászati célokra, az egészség megőrzésére. A tudományos szakirodalom alapján számos jótékony hatással bír, például csökkenti a vércukorszintet. Ebben a cikkben azonban csak egyetlen hatását vizsgáljuk meg közelebbről. A kérdés: vajon tényleg segít az almaecet gyorsabban és hatékonyabban fogyni? A válaszhoz csak tovább kell olvasnod.

Hogyan készül az almaecet? És mi van benne?

Az almaecet előállítása két lépésben történik. Először a felvágott vagy összezúzott almákhoz élesztőt adnak, ami erjeszteni kezdi a cukrot és alkohollá alakítja. Ezt követően jótékony baktériumokat adnak hozzá, amik tovább erjesztik az alkoholt ecetsavvá.

A hagyományos almaecet előállítás jellemzően kb. egy hónapba telik, de egyes gyártók drámaian felgyorsítják a folyamatot, így akár egy nap is elég lehet hozzá.

Az almaecet fő aktív összetevője az ecetsav. Az ecetsav, más néven etánsav egy szerves vegyület savanyú ízzel és erős, átható szaggal. Az almaecet kb. 5-6%-a ecetsav, emellett vizet és nyomokban egyéb savakat, pl. almasavat tartalmaz.

Egy evőkanál (15 ml) almaecet nagyjából három kalóriát és gyakorlatilag nulla szénhidrátot tartalmaz.

Az ecetsav több, a zsírégetéshez fontos jótékony hatással bír

Az utóbbi években sok olyan kutatást elvégeztek (embereken és állatokon), melyek alapján az ecetsav többféle úton is támogathatja a súlyvesztést:

• Csökkenti a vércukor- és inzulinszintet: Magas szénhidráttartalmú étel mellé fogyasztva, az almaecet számos emberkísérletben jelentősen csökkentette az étkezés utáni vércukor- és inzulinszintet.
• Javítja az inzulinérzékenységet: Egy kutatásban inzulinrezisztens vagy 2-es típusú cukorbetegségben szenvedő embereknek adtak almaecetet a magas szénhidráttartalmú étkezés mellé. Ettől az inzulinérzékenységük 34%-kal javult.
• Javítja az anyagcserét: Patkányokon végzett kísérlet alapján az ecetsav növeli az AMPK nevű enzim aktivitását. Ez fokozza a zsírégetést és csökkenti a zsír- és cukortermelést a májban.
• Csökkenti a zsírraktározást: Elhízott és cukorbeteg egereket kezeltek ecetsavval, ami megvédte őket az elhízástól és fokozta azon gének aktivitását, melyek csökkentették a hasi zsír felhalmozását és a máj zsírtartalmát.
• Zsírt éget: Egy kutatásban az ecetsavat magas zsírtartalmú étrenden tartott egereknek adták, amitől jelentősen növekedett a zsírégetésért felelős gén aktivitása.
• Elnyomja az étvágyat: Egy 2014-es kutatás szerint az acetát (az ecetsav sója) képes lehet elnyomni az agy éhségszabályozó központjait, ami csökkenti az ételbevitelt.

Az almaecet növeli a teltségérzetet és csökkenti a kalóriabevitelt

Egy 11 fős kísérletben azoknál, akik almaecetet fogyasztottak magas szénhidráttartalmú étel mellé, az étkezés után 1 órával mért vércukor válasz 55%-kal volt kedvezőbb. Emellett az almaecetet fogyasztó alanyok 200-275 kalóriával kevesebbet vittek be a nap hátralevő részében.

Az ecetsav étvágycsökkentő hatása mellett, azt is kimutatták, hogy az almaecettől a táplálék lassabban hagyja el a gyomrot.

Egy másik, szintén kisméretű kísérletben az almaecet fogyasztása egy keményítőben dús étkezés mellé jelentős mértékben lelassította a gyomor ürítését. Ez megnövelte a teltségérzetet és csökkentette a vércukor- és inzulinszintet.

Kutatás is alátámasztotta, hogy az almaecet segíti a fogyást és zsírégetést

2009-ben, a Bioscience, Biotechnology, and Biochemistry című folyóiratban jelent meg egy tanulmány, ami bizonyította, hogy az almaecet egészen lenyűgöző hatással van a testsúlyra és a testzsírra.

Ebben a 12 hétig tartó vizsgálatban 144 elhízott japán felnőtt vett részt, akik napi 1 evőkanál (15 ml) vagy napi 2 evőkanál (30 ml) almaecetet, vagy pedig egy hatóanyagmentes, placebo italt fogyasztottak. Azt az utasítást kapták, hogy alkoholbevitelüket korlátozzák, de egyébként megszokott érendjüket és fizikai aktivitásukat folytassák a kutatás ideje alatt.

Azoknál, akik napi 1 evőkanál (15 ml) almaecetet fogyasztottak, az alábbi átlagos értékeket mérték:

Súlyvesztés: 1,2 kg
Testzsírszázalék csökkenése: 0,7%
Derék körfogat csökkenése: 1,4 cm
Trigliceridek csökkenése: 26%

A napi 2 evőkanál (30 ml) almaecetet fogyasztók még jobb számokat tudtak felmutatni:

Súlyvesztés: 1,7 kg
Testzsírszázalék csökkenése: 0,9%
Derék körfogat csökkenése: 1,9 cm
Trigliceridek csökkenése: 26%

A placebo csoport további 0,4 kg-ot hízott és a derék körfogatuk enyhén növekedett.

A kutatás eredményei alapján tehát már napi 1-2 evőkanál almaecet is segíthet a fogyásban. Ráadásul a kilók számának csökkenése mellett a testzsírszázalék, a hasi zsír és a vér triglicerid szintje is csökkent.

Hogyan tudod az almaecetet étrended részévé tenni?

Több módszer is rendelkezésedre áll. Olívaolajjal keverve használhatod salátaöntetként. Különösen finom leveles zöldségekkel, uborkával és paradicsommal. Savanyításhoz is remek választás az almaecet, de egyszerűen vízzel hígítva is megihatod – bár érzékeny gyomrúaknak ez a módszer azért problémát okozhat.

Az ajánlott napi mennyiség 15-30 ml, ideális esetben 2-3 adagra elosztva a nap folyamán. Ne fogyassz egyszerre 15 ml-nél többet, mert ez émelygést, hányingert okozhat!

Talán a legegyszerűbb és leggyorsabb megoldás az almaecet kapszula rendszeres szedése. Így nem kell mindig azon agyalni, hogy milyen ételhez add hozzá az almaecetet, és magas koncentrációban, stabil dózisban tudsz hozzájutni a szükséges hatóanyaghoz. Mindig ügyelj arra, hogy a csomagoláson feltüntetett adagot szedd!

Felhasznált irodalom

http://www.healthline.com/nutrition/apple-cider-vinegar-weight-loss

Hozzászólások

Kérdése van?

Kíváncsi termékeinkkel kapcsolatban valamire és nem találja a választ?

Írja le nekünk, hogy miről olvasna szívesen és mi utánajárunk Önnek!

Itt írja meg üzenetét

Kapcsolódó cikkek