Ha még 5000 Ft értékben vásárol,
akkor a GLS futárszolgálatos KISZÁLLÍTÁS INGYENES!
0 db termék
0 Ft

A téli fogyás nehézségei

Tippek téli fogyáshozTéged is mindig felkészületlenül ér a nyár? Ahelyett, hogy a vakító napsütésre várnál és hagynád, hogy teljesen váratlanul csapjon le rád a fürdőruhaszezon, érdemes idejében, már télen nekikezdened a fogyókúrának. Persze ezt könnyebb mondani, mint valóban megtenni. Télen sokkal nehezebb lefogyni. De nem lehetetlen!

A szervezetünk több millió évnyi evolúció során úgy alakult ki, hogy a hideg évszakban minden kalóriát elraktározzon. Ez régen logikus is volt, hiszen egyrészt nem volt olyan könnyű élelemhez jutni, másrészt a felszedett zsír melegített a hideg ellen. Napjainkra azonban ennek a jelenségnek – érthető módon – már egyáltalán nem örvendünk. A feladat azért így sem lehetetlen. Lássuk, mik a téli fogyókúrák sikerének legnagyobb akadályai, és ezek miként küzdhetőek le!

Egyél több fehérjét!

A téli időszakban hajlamosak vagyunk több szénhidrátot fogyasztani, aminek oka nem csak az ünnepekben keresendő, hanem az időjárás által kiváltott depresszióban is. Pedig a fehérje laktatóbb, mint a szénhidrát vagy a zsír. Az általában javasolt 15%-ról emeld meg a fehérjebeviteled a teljes kalóriabevitel 30%-ára. Így 440 kalóriával tudod csökkenteni a napi kalóriabeviteled, ami hetente közel fél kiló fogyást eredményez – koplalás nélkül! A Washingtoni Egyetem tanulmánya szerint a magasabb fehérjefogyasztás „becsapja” az agyat, és növeli a telítettség érzetet, anélkül, hogy valójában többet ennénk.

Tanulj meg (újra) nemet mondani!

Az ünnepek ideje alatt legtöbben lazítanak a diétán és átadják magukat a kulináris élvezeteknek. Nincs is ezzel semmi baj, teljesen érthető és ki is jár mindenkinek egy kis pihenő az év végén, a nagy hajrá után. Nem szabad azonban, hogy „ünnepi üzemmódban” ragadva kezdjük az új évet. Nem kell hirtelen, egyik napról a másikra szigorú diétázásba fogni, de szép fokozatosan szokj vissza az egészséges étkezésre. Nyugodtan jutalmazd meg néha magad valamilyen finomsággal, de  légy képes megálljt parancsolni – tarts mértéket!

Menj ki a napra!

A napsütés segít megelőzni a szervezet szerotonin-szintjének csökkenését. A szerotonin nevű hormon felelős a boldogságérzetünkért és részben a telítettség érzésért is. Különösen a reggeli órákban fontos, hogy sok napfény érjen téged, ez ugyanis csökkenti az étel utáni sóvárgás mértékét és a túlevés valószínűségét. A másik fontos ok, amiért érdemes a napon töltened annyi időt, amennyit csak tudsz, a D-vitamin termelés. A D-vitamin ugyanis bizonyítottan támogat a fogyásban.

Figyelj a folyadékbevitelre!

Felmérések szerint az emberek 75 százaléka dehidratált. Sokan nem is gondolnák, de a nem megfelelő folyadékbevitel télen is ugyanolyan gyakori, mint nyáron. Ez a szervezet működésének egészére negatív hatással van, és a fogyásban is jelentősen meggátolhat. Igyál vizet, teát, sőt magas víztartalmú ételekkel is sokat tehetsz a kellő hidratáltság érdekében. A levesek, zöldségek és gyümölcsök 80-95% vizet tartalmaznak.

Próbálj ki új mozgásformákat!

A sűrű ünnepi időszakban általában az edzés az elsők között van, amit félretesznek, szüneteltetnek az emberek, mondván: majd az újévben elkezdem/folytatom a mozgást. Akiknek ez valóban sikerül is, minden elismerést megérdemelnek, de ha ez valamiért mégsem menne, akkor ajánlott felkavarni kicsit az állóvizet. A rövid nappalok és a fogcsikorgató mínuszok kiváló alkalmat adnak új, beltéri mozgásformák kipróbálására! Van, amit akár otthon is csinálhatsz! Jóga, aerobik, spinning, edzés funkcionális trénerrel, és így tovább.

Hozzászólások

Kérdése van?

Kíváncsi termékeinkkel kapcsolatban valamire és nem találja a választ?

Írja le nekünk, hogy miről olvasna szívesen és mi utánajárunk Önnek!

Itt írja meg üzenetét

Kapcsolódó cikkek