Ha még 5000 Ft értékben vásárolsz,
akkor a GLS futárszolgálatos KISZÁLLÍTÁS INGYENES!
0 db termék
0 Ft

A leghizlalóbb nyári ételek és italok – vigyázz velük!

hizlalo_nyari_etelekTombol a nyár: az édes semmittevés, a közös grillezések, a medence partján elszürcsölt koktélok és a finom falatok szezonja. Ilyenkor könnyen elmerülhetünk a nyári vakáció, a lazulós hétvégék gondtalanságában és a plusz kilók bizony észrevétlenül felkúszhatnak ránk. Érdemes tehát tisztában lenni azzal, hogy mik azok az ételek, amelyekkel nem árt ilyenkor vigyázni, illetve hogy milyen alternatíváik léteznek. Azért azt fontos megjegyezni, hogy a hangsúly mindig a mértéken van: ha csak nagy ritkán, mondjuk hetente egyszer, bűnözöl egy zsírosabb étellel, attól még nem fog a diétád összeomlani. Máskor viszont nem árt figyelni – ezért mi most elmondjuk, hogy mik a leghizlalóbb nyári ételek és italok!

Lángos

Minden bizonnyal az egyik legkedveltebb nyári strandétel – kicsik és nagyok kedvence egyaránt. Egy jól elkészített lángos nagyon finom tud lenni, de sajnos közel sem nevezhető diétabarátnak: javarészt lisztből készül és bő olajban sütik ki, ezek miatt a szénhidrát- és a zsírtartalma is igen magas. Ha alaposan megkenjük tejföllel és rakunk rá sok sajtot, akkor pedig már tényleg igazi kalóriabombáról beszélhetünk. Mi a megoldás? Egy-két változtatással készíthetsz otthon egészségesebb változatot (teljes kiőrlésű lisztből, zöldségekkel, sovány sajttal) vagy ha mégis a strandon vásárolsz, akkor egy lángosnál ne egyél többet.

Sült csirke/sült hal

A bő olajban sült csirke és hal túl sok zsírt tartalmaz, ezért nem csak hizlal, de a szív- és érrendszernek sem tesz jót. Egyél inkább bőr nélküli grillezett vagy párolt csirkét, kérj hozzá zöldséget és kerüld el a szószok használatát.

citromfűSzomjoltó üdítők

A folyadékpótlás rendkívül fontos a forró nyári napokon, de egyáltalán nem mindegy, hogy mivel történik! A cukrozott üdítők, energiaitalok, cukros teák, koktélok és sörök 150-200 kalóriát tartalmaznak – néhány pohár elfogyasztása már felér egy kiadós étkezéssel. Mit igyál ezek helyett? Tiszta, hideg vizet, vagy ha azt már unod, akkor ízesítheted a vizet természetesen.

Fagylalt, jégkrém

Egy jégkrémben vagy néhány gombóc fagylaltban 3-400 kalória és több mint 20 gramm zsír is lehet, de a mennyiségtől, illetve típustól függően akár 7-800 kalóriáról és 30 gramm zsírról is beszélhetünk. Ettől még nem kell lemondanod a hűsítő nyári kedvencekről! Készíts otthon kalóriaszegény, egészségesebb alternatívát, például gyümölcszselét, joghurt- vagy sajttortát vagy éppen házi fagylaltot.

magas_feherje_tartalmu_desszertNassolnivalók

A nyár a pihenés és kikapcsolódás ideje, ilyenkor gyakoribbak a baráti összejövetelek, közös meccsnézések, kerti partik is, amiknek a különböző nasik, ropogtatnivalók alapvető kellékei. Egy adag chipsben kb. 160 kalória és 10 gramm zsír van, míg 100 gramm pattogatott kukorica kb 400-500 kalória. Csipegess inkább zöldséget és gyümölcsöt, vagy válassz egy magas fehérjetartalmú nassolnivalót!

Hot-dog

A hot-dogok, kolbászok már nem csak Amerikában, de nálunk is a legnépszerűbb nyári ételek között vannak. Egy tipikus hot-dogban 280 kalória, 15 gramm zsír és 1250 mg nátrium van, míg egy kolbászban 330 kalória, 24 gramm zsír és csaknem 1600 mg nátrium. A gond tehát nem csak a zsír, de a kifejezetten magas nátriumtartalom is (az Egészségügyi Világszervezet 2000 mg-ot javasol a napi nátriumbevitel felső határának). A hagyományos virslik és kolbászok helyett keresd a csökkentett zsír-, illetve sótartalmú változatokat, vagy ami még jobb: a növényi alapúakat.

Hozzászólások

Kérdése van?

Kíváncsi termékeinkkel kapcsolatban valamire és nem találja a választ?

Írja le nekünk, hogy miről olvasna szívesen és mi utánajárunk Önnek!

Itt írja meg üzenetét

Kapcsolódó cikkek