Ha még 5000 Ft értékben vásárolsz,
akkor a GLS futárszolgálatos KISZÁLLÍTÁS INGYENES!
0 db termék
0 Ft

9 tipp az egészségtelen ételek utáni sóvárgás leküzdésére

Gyorsételek helyett egészséges Senki sem állítja, hogy az egészséges életmódra történő váltás egy egyszerű feladat. Azzal mindenki tisztában van, hogy egészségesen kellene ennünk, de amikor annyi finom (ám egészségtelen) kísértés vesz minket körül, ezt sokkal könnyebb mondani, mint megvalósítani. Rossz szokásaink rabul ejtenek, és rendkívül megnehezítik a sóvárgás leküzdését. Íme 9 tipp, amivel könnyebben menni fog!

1. KITARTÁS!
A változás nem történik egyik napról a másikra, de idővel egyre könnyebbé, sőt teljesen természetessé válik, hogy egészségesen étkezel. Ne feledd: a feldolgozott élelmiszerek és különféle nassolnivalók tele vannak sóval, cukorral és zsírral, ezért az ízlelőbimbóidnak is alkalmazkodnia kell a változáshoz.

2. LEGYEN KITŰZÖTT CÉLOD!
A végső cél, hogy végérvényesen megváltoztasd az életmódodat. Nyilvánvalóan ehhez akaraterő és idő is szükséges. Ezért a végső cél előtt kezdd kisebb, rövidebb távú célokkal. Határozd el, hogy egy hétig tudatosan törekedni fogsz az egészséges táplálkozásra! Ha bátrabb vagy, akkor egy hónapig. Ha sikerül ezt a célt megvalósítani, akkor döntsd el, hogy szeretnéd-e folytatni.

3. APRÓ LÉPÉSEKKEL HALADJ ELŐRE!
Törekedj a fokozatosságra, és ne vegyél holnaptól 180 fokos fordulatot! Apránként vezesd be az egészséges szokásokat életedbe.

cukoréhség4. VÁLASZD A KISEBBIK ROSSZAT!
Ne légy túlzottan szigorú magaddal szemben! Az életmódváltás átmeneti szakaszában gyakran megkísért majd valami finomság, amit nem lenne szabad enned. Ahhoz, hogy a végső célt elérd, néha engedned kell a kísértésnek. Próbáld ilyenkor is a jobb (vagy kevésbé rossz) alternatívákat választani! Nézd meg a tápanyag címkét, és válaszd a kisebb zsírtartalmú, kevesebb kalóriát tartalmazó finomságot!

5. MARADJ MOTIVÁLT!
Mindig emlékezz arra, hogy miért kezdtél bele! Mindegy, hogy önző okokból, például hiúságból választottad az életmódváltást, a lényeg, hogy valami lebegjen a szemed előtt, ami folyamatosan motivál téged.

nyújtás, edzés, izomláz6. MOZOGJ!
Nem feltétlenül csak sportolásra kell gondolni, a lényeg, hogy foglald el magad, maradj aktív. Sok esetben az ételek utáni sóvárgás pusztán érzelmi alapú, és nem áll valódi éhség mögötte. Ha elvonod a figyelmedet az evésről, könnyen lehet, hogy azt veszed észre, valójában nem is voltál éhes!


7. AMIT NEM VESZEL MEG, AZT NEM TUDOD MEGENNI!

Biztos hallottad már te is ezt a tanácsot: ne menj élelmiszert vásárolni éhgyomorral! Nagy igazság, hogy azt az ételt, ami nincs ott a hűtőszekrényedben, még véletlenül sem fogod tudni megenni. Éppen ezért elsődleges, hogy ha bevásárolni mész, a lehető legjobb döntéseket hozd meg, így később otthon sokkal könnyebb ellenállni a kísértésnek.

8. AZ EGÉSZSÉGES VÁLASZTÁSOKAT TARTSD KARNYÚJTÁSNYIRA!
Az előző ponthoz szorosan kapcsolódó tipp. Ha egészséges választásokkal veszed magad körül, akkor nagyobb az esélye, hogy egészséges döntéseket is fogsz hozni. És ez nem csak az otthoni hűtőszekrény tartalmára vonatkozik! Legyen nálad tápláló étel (akkor is, ha az csak egy müzliszelet vagy egy alma) az autóban, a munkahelyen, az edzőtáskádban, és így tovább.

Étkezési napló diétához9. VEZESS NAPLÓT!
De ne az érzéseidről írj benne (bár arról is írhatsz nyugodtan), hanem azt vezesd, hogy mit és mennyit ettél. Rögtön miután megetted. Füzetben, számítógépen, telefonon, ahol akarod. A táplálkozási naplóval hatékonyan tudod követni étkezéseidet és elért eredményeidet. Hosszú távon mégsem javasolt csak erre a módszerre támaszkodni, úgyhogy idővel hagyatkozz a már berögzült szokásokra és hagyd el a naplóvezetést!

Kérdése van?

Kíváncsi termékeinkkel kapcsolatban valamire és nem találja a választ?

Írja le nekünk, hogy miről olvasna szívesen és mi utánajárunk Önnek!

Itt írja meg üzenetét

Kapcsolódó cikkek

Ezt már láttad?

×