Ha még 5000 Ft értékben vásárolsz,
akkor a GLS futárszolgálatos KISZÁLLÍTÁS INGYENES!
0 db termék
0 Ft

5 egyszerű tipp a jobb alvásért

Alvás

Az álmatlanság, alvászavar napjainkban népbetegség: a magyarok fele alváshiányban szenved. Hektikus napirend, szorongás, késő éjszakába nyúló chatelések – bármi is legyen az oka, senki sem szeret órákig ébren hánykolódni az ágyban. Az alábbi öt tipp garantáltan segíteni fog, hogy éjszakáid nyugodtabban teljenek.

1. Alakíts ki rendszerességet!

Azzal, ha minden nap ugyanakkor kelsz, és ugyanakkor fekszel le, rendkívül sokat tudsz az alvásod minőségén javítani. Kísérletezd ki, hogy számodra milyen alvási rend a legideálisabb!

2. Dohányzás, alkohol kizárva!

Tedd le a cigit, és lefekvés előtt alkoholt se fogyassz! A nikotin közvetlen agyserkentő, élénkítő hatással van a központi idegrendszerre, felgyorsítja a szívverést, és megemeli a vérnyomást. Az alkohol ugyan nyugtatólag hat az idegrendszerre, ezért sokan úgy gondolják, lefekvés előtt érdemes inni egy keveset, de ez valójában egyáltalán nem jó ötlet. Az alkohol csökkenti az alvás egyik legfontosabb, ún. gyors szemmozgásos (REM) szakaszát, és nyugtató hatása is csak pár óráig tart.

3. Kávéból csak keveset!

Csökkentsd a koffeintartalmú italok (kávé, tea, energiaital) fogyasztását! A koffein megzavarja az éjszakai pihenést, és meggátolja a mély alvást, ezért délután 2 óra után már semmiképp ne igyál ezekből az italokból. Azok, akik krónikus álmatlanságban szenvednek, jobban teszik, ha teljesen felhagynak a kávézással. Mivel az egyik napról a másikra történő leállás fejfájással, ingerlékenységgel és erős fáradtsággal jár, a legjobb fokozatosan leszokni róla.

4. Rend a lelke mindennek!

Alakíts ki magad körül az alváshoz ideális, csendes, nyugodt környezetet! Legyen minél sötétebb a szobában, ne legyen túl hideg vagy meleg, és zárj ki minden zavaró tényezőt! Gondoskodj róla, hogy a fekvőhelyed megfelelő méretű legyen, és hogy nem túl puha vagy kemény.

5. Óvatosan az edzéssel!

Az alvászavarokkal küszködők gyakran estére időzített testmozgással akarják elűzni az álmatlanságot. Ez nagyon rossz ötlet! Az intenzív edzés hatására az endorfin hormon szintje emelkedik testünkben, ami felélénkít és ébren tart minket. A rendszeres mozgás természetesen nagyon fontos egészségünk szempontjából, a legideálisabb délután 5-7 órakor végezni, ez ellazít és megszabadít a nap során felgyülemlett stressztől. Közvetlenül lefekvés előtt próbálkozz inkább könnyed relaxációs gyakorlatokkal!

Kérdése van?

Kíváncsi termékeinkkel kapcsolatban valamire és nem találja a választ?

Írja le nekünk, hogy miről olvasna szívesen és mi utánajárunk Önnek!

Itt írja meg üzenetét

Kapcsolódó cikkek