Ha még 5000 Ft értékben vásárolsz,
akkor a GLS futárszolgálatos KISZÁLLÍTÁS INGYENES!
0 db termék
0 Ft

3 szuperétel, ami segít a depresszió leküzdésében

Nincs egészség lelki egészség nélkül. Fontos, hogy ne csak a fizikai, de a mentális jólétre is megfelelő figyelmet fordítsunk. A statisztikák szerint a depresszió előfordulása világszerte folyamatosan növekszik, ami mögött valószínűleg több tényező is áll, például a felgyorsult életünk, a helytelen táplálkozás és a mozgásszegény életmód.

Hangulatingadozás, szorongás, állandó fáradtság – ha ezeket a tüneteket te is gyakran észleled magadon, akkor neked is itt az ideje lépned a depresszió és stressz ellen. Szerencsére a természet számos olyan táplálékkal és tápanyaggal szolgál, melyek hangulatjavító tulajdonságokkal rendelkeznek. Magnézium, cink, omega-3 zsírsavak, C-, B2, B12- és D-vitamin, ezekről köztudott, hogy jótékonyan hatnak az idegekre. A tudományos kutatások szerint azonban az alábbi 3 dél-amerikai és ázsiai szuperétel a legjobb fegyver a depresszió ellen!

1. Goji bogyó

A goji bogyó egészségesA goji bogyó (Lycii fructus) egy Ázsiából, elsősorban Kínából származó gyümölcs, amit általában szárított formában exportálnak a világ többi tájára. A goji az egyik legtáplálóbb bogyós gyümölcs a világon. Teljes értékű fehérjeforrás, sok nyomelemet, valamint B1-, B2-, B6-, E- és C-vitamint tartalmaz. Rendkívül gazdag antioxidánsokban, amelyek megvédenek az öregedési folyamatok és a szabad gyökök ellen. A gojiban lévő vegyületek javítják a látást, fokozzák a libidót, a szexuális funkciót és az immunrendszer működését.

Egy 2015-ös kísérletben a goji bogyóval táplált patkányoknál csökkent a szorongás és a depresszió-szerű viselkedés, illetve a nőstény egyedeknél a memória is javulást mutatott. 1

2. Maca gyökér

maca_gyokerA maca egy kiemelkedő tápanyagtartalmú dél-amerikai gyógynövény. A Complementary and Alternative Medicine című tudományos folyóiratban publikált tanulmány szerint a maca fogyasztása csökkentheti a depresszió elsődleges tünetei közé tartozó reménytelenség érzését. A kutatók szerint a macában található fitoösztrogének, például a kvercetin és az antociánok, segíthetnek a hormonegyensúly helyreállításában, férfiaknál és nőknél egyaránt.

Emellett már azt is kimutatták, hogy a maca javíthatja az agyi funkciókat és a memóriát, illetve bizonyított természetes energizáló. Különösen jó választás tehát azok számára, akiknél a depresszió letargiát, levertséget okoz – a maca szedése szó szerint rákényszerít arra, hogy aktívabb legyél!

3. Ginzeng

Ginseng

A ginzeng gyökerét évszázadok óta használják úgynevezett „adaptogénként”, ami azt jelenti, hogy a stressz kezelésében segít. Az adaptogén gyógynövények olyan hatóanyagokkal bírnak, melyek megszüntetik a stressz által okozott tüneteket, csökkentik a fáradtságot, fokozzák az energiát, az állóképességet és a koncentrációt. A ginzeng ráadásul még az immunrendszert is erősíti, növeli a vérben lévő immunsejtek számát és csökkentheti a megfázás, influenza kockázatát.

A stressz és depresszió elűzéséhez igyál napi 2-3 csésze ginzeng teát, amikor sok a stressz az életedben. Ha tabletta formájában szeded, akkor az általános javaslat napi 200-400 mg bevitele. A 4-500 mg általában szükséges az agyi funkciókra gyakorolt maximális pozitív hatás érdekében.

Felhasznált irodalom

http://www.naturalnews.com/043107_superfoods_depression_natural_antidepressants.html

http://www.mindbodygreen.com/0-7264/8-best-superfoods-to-boost-your-mood-energy-levels.html

Rubio J, Qiong W, Liu X, et al. Aqueous extract of black Maca (Lepidium meyenii) on memory impairment induced by ovariectomy in mice. Evid Based Complement Alternat Med. 2008 Oct 9.

Rubio J, Caldas M, Dávila S, et al. Effect of three different cultivars of Lepidium meyenii (Maca) on learning and depression in ovariectomized mice. BMC Complement Altern Med. 2006; 6: 23.

PEHLİVAN KARAKAŞ, Fatma; COŞKUN, Hamit; SAĞLAM, Kadir; BOZAT, Bihter Gökçe. Lycium barbarumL. (goji berry) fruits improve anxiety, depression-like behaviors, andlearning performance: the moderating role of sex. Turkish Journal of Biology. 2016, Vol. 40 Issue 4, p762-771. 10p.

Hozzászólások

Kérdése van?

Kíváncsi termékeinkkel kapcsolatban valamire és nem találja a választ?

Írja le nekünk, hogy miről olvasna szívesen és mi utánajárunk Önnek!

Itt írja meg üzenetét

Kapcsolódó cikkek