Ha még 8999 Ft értékben vásárolsz,
akkor a GLS futárszolgálatos KISZÁLLÍTÁS INGYENES!
0 db termék
0 Ft

18 tipp, hogyan motiváld magad az életben

„Az emberek gyakran mondják, hogy a motiváció nem tart sokáig. Nos, a fürdés sem… Ezért kell naponta megmártózni benne.”
Zig Ziglar


Te is képes lehetsz motiválni önmagad!Vannak reggelek, amikor az ember felkel és tele energiával veti magát neki a napi teendőknek. Máskor még az ágyból kikelni is nehéz, és semmi belső erő nem hajt, hogy az iskolai, munkahelyi vagy otthoni feladatokat elvégezzük. A következő 18 tuti tipp segít megtalálni a mindennapokhoz szükséges motivációt.

1. Csak kezdj bele, és hagyd, hogy a motiváció később jöjjön!

Nem kötelező a motivációra várva ülni és tétlenkedni. Munka nélkül nem lehet eredményeket elérni, úgyhogy néha szimplán csak rá kell magad erőszakolni a kezdésre, aztán ha belemerültél az adott tevékenysége, sokszor jön a motiváció magától is. Evéssel jön meg az étvágy – és munkával a munkakedv.

2. Kezdj inkább kicsiben, ha a nagy feladatoktól megtorpansz!

Ha egy feladat túlságosan nehéznek tűnik, a legjobb megoldás kisebb részfeladatokra bontani azt. Sokkal könnyebb motiváltnak maradni, ha az eredmények gyakrabban érkeznek, nem pedig csak egy nagyobb feladat legvégén.

3. Jelents másoknak!

Mondd el barátaidnak, hogy épp min dolgozol és kérd meg egyiküket, vagy akár többet is közülük, hogy bizonyos időközönként kérdezzék meg, hogy haladsz. Hidd el, sokkal kevésbé hajlamos az ember lazsálni, ha folyamatosan jelentenie kell valakinek. Kényelmetlen kifogások helyett jobb érzés eredményeket felmutatni.

Energia a barátoktól4. Szerezz motivációt a barátaidtól!

Tölts kevesebb időt a negatív, pesszimista emberekkel és vedd inkább magad körbe pozitív, motivált barátokkal. Az energiájuk és lelkesedésük egyhamar rád is átragad majd.

5. Szerezz motivációt azoktól, akiket nem ismersz!

A motiváció forrása nem csak személyesen is ismert, közeli barátod lehet. Rengeteg motivációs könyv, blog, videó és hangoskönyv létezik. Használd ezeket, olvasd el mások sikertörténeteit és nyerj ezekből energiát.

6. Játssz olyan zenét, ami energiát ad!

Tarts a nap folyamán néhányszor szünetet és ilyenkor tegyél be pörgős, ritmusos zenét, olyat, ami feldob téged és/vagy inspirál valamilyen módon. A zene által kapott motivációt aztán át tudod ültetni az elvégzendő feladatokba.

7. Ne légy túl szigorú önmagadhoz!

Ha hibát vétesz, legyen az kisebb vagy éppen nagyobb baki, ne hagyd, hogy az önostorozás vegye el minden idődet és energiádat. Ettől csak csökkenni fog a motivációd és még kevesebb kedved lesz a munkához. Tanulj meg gyorsan továbblépni.

8. Légy konstruktív, ha hibázol!

Akár hiszed, akár nem: a hibák is rendkívül fontosak. Mégpedig azért, mert kielemezheted őket és tanulhatsz belőlük a jövőre nézve. Így fokozatosan egyre jobb és hatékonyabb leszel az adott tevékenységben. Ne feledd: csak az hibázik, aki dolgozik!

9. Légy te magad a mérce!

Ne másokhoz mérd a teljesítményedet, azt nézd, hogy te honnan indultál és hova jutottál el.

10. Versenyezz – de csak játékosan!

Az iskolában vagy munkahelyen kapott feladatból csinálj egy kis versenyt valamelyik barátoddal: ki tudja hamarabb elvégezni a feladatot. Akár valami kis értékű jutalmat is kitalálhattok a nyertesnek. Semmiképp ne menjen vérre a verseny, legyen könnyed, játékos – a versenyszellem így is kellő motivációt fog adni számodra.

Írd fel a céljaidat11. Emlékeztesd magad a célodra!

Amikor kevés az energiád és nem vagy motivált, könnyen megfeledkezel arról, hogy mi is a célod, aminek az eléréséért dolgozol. Tarts 2 perc szünetet és írd le egy papírra magadnak, hogy mi az a 3 legfőbb ok, amiért az egészet csinálod. Tartsd szem előtt az eredeti célt! Legyen ez a papír látható helyen ott, ahol a munkádat végzed.

12. Légy hálás azért, amid van!

Amikor nincs semmi motivációd, akkor minden helyzetben elkezded a negatív dolgokat látni. Hogy újra feltöltődj pozitív energiával és motivációval, tedd fel a kérdést magadnak: mi az a 3 fontos dolog az életedben, amit garantáltnak veszel, pedig nagyon is hálásnak kéne lenned érte? Helyezd át a fókuszt arra, amid van, és ne azt nézd, hogy mid nincs.

13. Kavard fel az állóvizet!

A monotonitás és az unalom az eredményes munkavégzés egyik legnagyobb ellensége. Ha már régóta ugyanúgy néz ki a munkakörnyezeted, alakítsd át! Rendezd el másképp az irodai bútorokat, tegyél ki új posztereket, próbálj ki új technikákat, stb.

14. Tedd átláthatóvá a munkaterületed!

Szánj néhány percet arra, hogy a munkaterületed tisztává, átláthatóvá tedd. Bár sokan szeretik azt mondani, hogy ők átlátják az asztalukon lévő káoszt, a letisztult, minimalista munkakörnyezet valójában sokat tud javítani az eredményességen.

15. Ne felejts el szünetet tartani!

Kevés demotiválóbb dolog létezik a világon a megállás nélküli munkavégzésnél. Ajánlott minden órában legalább 10 perc pihenőt tartani – ilyenkor ehetsz egy kis snacket, sétálhatsz egyet, kimehetsz a levegőre. Bár elsőre úgy tűnhet, hogy a sok 10 perces pihenő felesleges, valójában így a munkavégzésed hatékonyabbá, gyorsabbá válik, mivel több energiád lesz és jobban fogsz tudni koncentrálni.

2816. Mozogj!

A rendszeres mozgás nem csak a testnek tesz jót – mentálisan is rendkívül hasznos. Megszünteti a stresszt, fókuszálttá és motiválttá tesz.

17. Elemezz, mielőtt belevágsz!

Tanulj azoktól, akik már jártak ott korábban, ahová te tartasz. Elemezd ki mások lépéseit, tanulj a tévedéseikből, hogy te ne ess bele ugyanazokba a hibákba.

18. Menj ki a természetbe!

Nem, ne a betondzsungelbe, hanem a valódi természetbe. Legyen tél vagy nyár, menj ki olyan gyakran a szabadba, ahányszor csak lehetőséged van. Ez ellazít, kitisztítja az elmét és energizál.

Felhasznált irodalom

http://www.positivityblog.com/index.php/2015/12/02/motivate-yourself/

Hozzászólások

Kérdése van?

Kíváncsi termékeinkkel kapcsolatban valamire és nem találja a választ?

Írja le nekünk, hogy miről olvasna szívesen és mi utánajárunk Önnek!

Itt írja meg üzenetét

Kapcsolódó cikkek