Ha még 5000 Ft értékben vásárolsz,
akkor a GLS futárszolgálatos KISZÁLLÍTÁS INGYENES!
0 db termék
0 Ft

14 gyümölcs a gyors és biztos fogyáshoz

Gyümölcsökkel könnyebb a fogyásA gyümölcsök nem csak kiváló forrásai a vitaminoknak, tápanyagoknak és rostoknak, de a fogyni vágyók számára is nagy segítséget nyújthatnak a diéta során. Az köztudott, hogy egészségünk megőrzése szempontjából érdemes változatosan étkezni és sok gyümölcsöt enni, azt azonban valószínűleg már kevesen tudják, hogy nem minden gyümölcs egyformán jó a fogyókúra támogatására. Éppen ezért összegyűjtöttük nektek azt a 14 legjobb gyümölcsöt, amik segítenek beindítani és fenntartani a fogyást.

Hogyan segítenek a gyümölcsök a fogyásban?

A fogyókúrázók sokszor félnek a gyümölcsöktől a magas cukortartalmuk miatt. Pedig ez a félelem teljesen megalapozatlan: egyrészt a gyümölcsökben természetes cukor található, vagyis szénhidrát, amit a szervezet energiává alakít át. A gyümölcsökben lévő szénhidrát nem emeli meg nagyon a vércukorszintet, a legtöbb gyümölcsnek alacsony a glikémiás indexe. Másrészt a gyümölcsök kalóriatartalma egyáltalán nem magas, ellenben alaposan eltelítenek rost-, illetve víztartalmuknak köszönhetően.

Ha ez még nem lenne elég, sok gyümölcsben speciális zsírégető hatóanyagok is találhatóak! A Harvard Egyetem kutatói szerint a gyümölcsfogyasztás segít a plusz kilóktól megszabadulni, még akkor is ha a bevitt kalóriamennyiség nem változik. Ez a hatás minden bizonnyal a gyümölcsökben található tápanyagoknak, az úgynevezett flavonoidoknak köszönhető.

14 gyümölcs, ami segít neked a fogyásban

1. Avokádó

Az avokádó egészséges zsírsavakban gazdag. Ezenkívül sok egyszeresen telítetlen olajsav és víz is van benne. Az avokádóban lévő „jó zsír” felgyorsítja az anyagcserét és a zsírégetést segítő hormonok termelését is fokozza.

2. Alma

vásárolj friss gyümölcsöket fogyókúrádhozMinden nap egy alma nem csak az orvost tartja távol, de az anyagcserét is felpörgeti. Az alma tele van a pektin nevű vízben oldódó rosttal, ami növeli a teltségérzetet és kordában tartja a farkasétvágyat. A pektin emellett képes a sejtek által felvett zsír mennyiségét is csökkenteni. Az almában található polifenolok és rostok a bélflóra egyensúlyát is támogatják, így csökkentve az elhízás kockázatát.

3. Körte

A körte magas rosttartalma megelőzi a székrekedést és csökkenti az étvágyat. Gondoskodik arról, hogy az emésztőrendszer megfelelően működjön, így a szervezetben lévő salakanyagok gyorsabban és hatékonyabban tudnak távozni.

4. Barack

A barackban olyan úgynevezett fenolos vegyületek vannak, melyek megakadályozzák a hasi zsírlerakódást, emellett pedig serkentőleg hat az emésztésre.

5. Eper

Az eper serkenti a leptin és az adinopectin hormonok termelését. Ez a két hormon gyorsítja az anyagcserét és fokozza a zsírégetést. Az eperben gyulladáscsökkentő enzimek is találhatóak, ezek a sérült szövetek gyógyulását segítik, ami az intenzív edzések során bizonyulhat hasznosnak.

6. Görögdinnye

Egyél sok görögdinnyét fogyókúrád alattA görögdinnye segít csökkenteni a vízvisszatartást és székrekedést, javít a bőrproblémákon és segíti a fogyást. Magas a víztartalma, így remekül eltelít, ellenben kevés kalória van csak benne. A görögdinnye rendszeres fogyasztása mérsékli a zsírraktározást, növeli az egészséges lipidek felszívódását és csillapítja az izomlázat.

7. Citrom

A citromban sok C-vitamin és citromsav található. Rostban is gazdag, aminek köszönhetően csökkenti a székrekedést, segít emésztési problémák esetén és hasznos az elhízással szembeni harcban.

8. Sárgabarack

A sárgabarack kiváló választás azoknak, akik fogyni szeretnének vagy megőrizni jelenlegi súlyukat. Tele van vízben oldhatatlan rostokkal, amik a bélrendszerben magukba szívják a folyadékokat, így növelve a teltségérzetet a gyomorban. A sárgabarack az emésztést is javítja és erősíti az immunrendszert. Gazdag béta-karotinban, ami a szervezet számára hasznos antioxidáns vegyület.

Vesd be a kókuszt is diétád során9. Kókusz

A kókuszban található olaj termogenikus hatással bír, más szóval képes megemelni a testhőmérsékletet. Ettől felgyorsul az anyagcsere és több energiát, illetve zsírt éget el a test. A gyümölcsben olyan enzimek is vannak, melyek a máj anyagcseréjét növelik. A máj ettől hatékonyabban tudja a vércukor szintet szabályozni, amivel hozzájárul az elhízás elkerüléséhez. A kókusz a telítettségérzetet is segít fenntartani.

10. Sárgadinnye

Az A-, C- és B-vitaminban gazdag sárgadinnye hozzájárul a szem egészségéhez és az erős immunrendszerhez. A rosttartalma is igen magas. Igazi egészségbomba, ami segít, hogy a testünk hatékony zsírégető gépezetté váljon.

11. Papaya

A papayában lévő papain nevű enzim az emésztést javítja és megelőzi a gyomorfekélyt. A- és C-vitaminban is gazdag. A papaya elsősorban a gyorsabb és könnyebb emésztés révén segíthet a fogyásban.

12. Szeder

Mennyi vitamin van a friss gyümölcsben?A szeder rostban és C-vitaminban gazdag. Magas rosttartalma miatt a szervezet több energiát hasznosít emésztésre, mint a cukrok tárolására. A szeder kitűnő nassolnivaló is, ami enyhíti az édességek iránti sóvárgást.

13. Fekete áfonya

A fekete áfonyát a szuperételek és hatékony zsírölők közé sorolják. Tele van fitonutriensekkel, édes és alacsony a kalóriatartalma. A Texas Women’s University kutatása szerint a fekete áfonya hatóanyagaival sikeresen veszi fel a harcot a zsírsejtek ellen. Ráadásul a rákot okozó szabad gyökök ellen is hatásos!

14. Narancs

A narancs közismerten kiváló C-vitamin forrás. A C-vitamin kulcsszerepet játszik a kollagénképződésben, ami feszessé, fiatalossá teszi a bőrt. A narancs folyadékkal, vitaminokkal és rostokkal lát el, így biztosítja, hogy fogyás alatt és után is egészséges, fiatalos maradjon a tested.

Felhasznált irodalom

http://healthmindbodies.com/15-best-fruits-for-fast-weight-loss/
http://food.ndtv.com/weight-loss/these-7-fruits-can-help-you-lose-weight-1340094

Hozzászólások

Kérdése van?

Kíváncsi termékeinkkel kapcsolatban valamire és nem találja a választ?

Írja le nekünk, hogy miről olvasna szívesen és mi utánajárunk Önnek!

Itt írja meg üzenetét

Kapcsolódó cikkek