Ha még 5000 Ft értékben vásárol,
akkor a GLS futárszolgálatos KISZÁLLÍTÁS INGYENES!
0 db termék
0 Ft

13 természetes módszer a tesztoszteron-szint növelésére

Mi tesz igazán férfiassá egy férfit? Örök kérdés ez, amire végleges választ mi sem fogunk most adni, egy dolog azonban biztos: a tesztoszteron elengedhetetlen eleme a receptnek. A tesztoszteron a legfontosabb férfi nemi hormon, mely a férfi nemi jellegek kialakulásáért, később pedig a férfi nemi jelleg és funkciók megtartásáért felel. Ezen kívül funkciókat lát el például a bőrben, az izomzatban, a csontokban, a vesében, a májban, a csontvelőben és a központi idegrendszerben. Az életkor előrehaladtával a férfiak szervezetében a tesztoszteron képződése fokozatosan csökken, a helytelen életmód miatt azonban már egészen fiatal korban sem ritka, hogy valakinek alacsony a tesztoszteron szintje. Mit lehet tenni ilyenkor? Szerencsére rengeteg természetes segítség közül válogathatunk. Összegyűjtöttük számotokra a legjobbakat!

1. Végezz súlyzós edzést!

A rendszeres súlyzós edzés bizonyítottan növeli a testben lévő tesztoszteron szintjét, méghozzá kortól függetlenül. Vagyis sose késő elkezdeni! Ahhoz, hogy ezt a hatást maximalizáld, nehéz súlyokkal kell összetett gyakorlatokat végezned (pl. guggolás, fekvenyomás, evezés, felhúzás) az alacsonyabb ismétléstartományban (5-8).

2. Egyél elegendő zsírt!

A zsíroknak alapvető szerepük van a hormonháztartás szabályozásában. Ne félj a zsíroktól! A teljes kalóriabeviteled legalább 30 százaléka származzon zsírokból, aminek kb. egyharmada legyen telített zsírsav (kókusz, halolaj, olajos magvak). Igen, a telített zsírok is nagyon fontosak, a tesztoszteront ugyanis a szervezet koleszterinből állítja elő!

3. Csökkentsd a stresszt!

A stressz hatására a szervezet egy kortizol nevű hormont kezd termelni, ami többek között akadályozza a zsírégetést, de a tesztoszteron szintet is csökkenti. Vedd a kezedbe az irányítást és szüntesd meg a stresszforrásokat!

4. Pótold a D-vitamint!

Hacsak nem töltesz rendszeresen órákat a szabadban, napfényvédelem nélkül, akkor nagyon valószínű, hogy te is D-vitamin hiányban szenvedsz. A legtöbb ember, különösen az őszi és téli időszakban, nem jut elég D-vitaminhoz, pedig a „napfényvitamin” nem csak az erős csontokhoz járul hozzá, de a tesztoszteron termelését is serkenti.

5. Kezdd a napot egy naranccsal!

Kutatások kimutatták, hogy a C-vitamin segít a kortizol szint csökkentésében, így hozzájárul a magasabb tesztoszteron szinthez. A C-vitamin emellett az immunrendszert is erősíti, aminek köszönhetően az edzés is jobban fog menni és gyorsabban regenerálódsz. Célozd meg a napi 1-2 gramm C-vitamin bevitelt, 500 vagy 1000 mg-os dózisokra osztva a nap során.

6. Aludj többet!

Az emberi test az alvást használja a regenerálódásra. Kutatások alapján a krónikusan keveset (5-6 órát) alvók szervezete jelentős mértékben kevesebb tesztoszteront termel. A Szingapúri Nemzeti Egyetem kísérletének eredményei szerint a 4 órát alvó férfiak tesztoszteron szintje 60%-kal alacsonyabb a 8 órát alvó férfiakéhoz képest.

7. Ne igyál alkoholt!

Ha azt szeretnéd, hogy a szervezeted annyi tesztoszteront termeljen, amennyit csak tud, a legjobb, ha teljesen leállsz az alkohollal. Hogy miért? Az alkohol gátolja azon enzimek működését, amelyek a koleszterint tesztoszteronná alakítják.

8. Maradj aktív a hálószobában is!

Tudományosan bizonyított tény, hogy a rendszeres nemi élet emeli a tesztoszteron szintet. Kutatások igazolják, hogy a hálószobában aktívabb férfiak szervezetében több a szabad, azaz biológiailag aktív tesztoszteron.

9. Cseréld le a hosszú kardiót HIIT edzésre!

A hosszú, alacsony intenzitású kardió edzés nem csak zsírégetés szempontjából rossz választás, de a tesztoszteron szintnek sem kedvez. Az intervallum edzés ezzel szemben nem csak hogy emeli a tesztoszteron szintjét, de hatására később sem esik le a hormonszint. Emellett zsírgyilkos és izombarát is!

10. Pótold a cinket!

A cink egy esszenciális nyomelem, ami az emberi test optimális működéséhez számos módon hozzájárul. Az ok, amiért ebben a felsorolásban külön helyet kap, az az, hogy a cink bizonyítottan hozzájárul a vér normál tesztoszteronszintjének fenntartásához. Kutatások alapján egyértelmű összefüggés áll fenn a cinkhiány és az alacsony tesztoszteronszint között. Biztosan hallottad már, hogy az osztriga kiváló vágyfokozó étel – ez sem véletlenül van így, az osztriga ugyanis gazdag cinkben. Ám természetesen nem csak az osztriga jó cinkpótlás céljából: a gabonafélékben (búzacsíra, búzakorpa), a gombákban, a kakaóban, az olajos magvakban vagy a hüvelyesekben is sok cink található, de étrend-kiegészítő segítségével is pótolhatod.

11. Csökkentsd a cukorbevitelt!

A cukros ételek vagy italok fogyasztása után szinte azonnal csökken a tesztoszteron szint. Felmérések szerint a nyugat-európai felnőttek több mint 100 gramm cukrot fogyasztanak naponta. Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) szerint egy felnőttnek naponta nem szabad 50 grammnál több cukrot bevinnie a szervezetébe, de az ideális az lenne, ha 25 gramm alá kerülne az érték.

12. Vegyél magadhoz aminosavakat!

Tanulmányok kimutatták, hogy az elágazó láncú aminosavak (BCAA) bevitele – edzéssel társítva – jelentősen megnöveli a vérben található tesztoszteron mennyiségét. BCAA aminosavak az L-leucin, az L-valin és az L-izoleucin. Megtalálhatóak húsokban, tejtermékekben, rizsben, mogyoróban. A minőségi fehérjeporokban is sok van ezekből az aminosavakból.

13. Szabadulj meg a hasi zsírtól!

A hasi zsírszövet a tesztoszteront női hormonná alakítja, csökkenti a férfiasságot és az izomnövekedést is akadályozza. Szabadulj meg minél hamarabb az úszógumitól! Mozogj rendszeresen, az étrended pedig kevés szénhidrátot, mérsékelt mennyiségű zsírt és sok fehérjét tartalmazzon!

Felhasznált irodalom

ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2796409
ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1470424/
theriojournal.com/article/S0093-691X%2804%2900352-8/abstract?cc=y=
press.endocrine.org/doi/abs/10.1210/jcem.86.3.7296
ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19684340
ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18277612
sciencedirect.com/science/article/pii/002604959090297P
ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20300014

Hozzászólások

Kérdése van?

Kíváncsi termékeinkkel kapcsolatban valamire és nem találja a választ?

Írja le nekünk, hogy miről olvasna szívesen és mi utánajárunk Önnek!

Itt írja meg üzenetét

Kapcsolódó cikkek