fbpx
×
Ha még 9985 Ft értékben vásárolsz,
akkor a GLS / Foxpost
KISZÁLLÍTÁS INGYENES!
0 db termék
0 Ft

13 természetes módszer a tesztoszteron-szint növelésére

Az évek múlásával a férfiak szervezetében a tesztoszteron képződése csökken. Az életkor mellett az okok között említhető a stressz, a mozgáshiány, a helytelen táplálkozás, illetve a hormonrendszert károsító vegyi anyagok. Az alacsony tesztoszteron szint többek között az izomtömeg leépülését, fáradtságot, a libidó csökkenését, erekciós zavarokat, hasi elhízást okoz. Emellett jelentősen növelheti a szív- és érrendszeri betegségek kockázatát is. Milyen természetes módszerek vannak a tesztoszteron szint növelésére? Összegyűjtöttük, mit érdemes változtatni a táplálkozásodon és életmódodon, milyen étrend kiegészítőket és gyógynövényeket ajánlatos használnod.

 

Sosem késő változtatni!

Mi tesz igazán férfiassá egy férfit? Örök kérdés ez, amire végleges választ mi sem fogunk most adni, egy dolog azonban biztos: a tesztoszteron elengedhetetlen eleme a receptnek. A tesztoszteron a legfontosabb férfi nemi hormon, mely a férfi nemi jellegek kialakulásáért, később pedig a nemi jelleg és funkciók megtartásáért felel. Ezen kívül funkciókat lát el például a bőrben, az izomzatban, a csontokban, a vesében, a májban, a csontvelőben és a központi idegrendszerben. Az életkor előrehaladtával a férfiak esetében a tesztoszteron képződése fokozatosan csökken, a helytelen életmód miatt azonban már egészen fiatal korban sem ritka, hogy valakinek alacsony a tesztoszteron szintje. Mit lehet tenni ilyenkor? Szerencsére rengeteg természetes segítség közül válogathatunk a tesztoszteron pótlás érdekében. Összegyűjtöttük számodra a legjobbakat!

1. Végezz súlyzós edzést!

A rendszeres súlyzós edzés bizonyítottan növeli a testben lévő tesztoszteron szintjét, méghozzá kortól függetlenül. Vagyis sosem késő elkezdeni! Ahhoz, hogy ezt a hatást maximalizáld, nehéz súlyokkal kell összetett gyakorlatokat végezned (pl. guggolás, fekvenyomás, evezés, felhúzás) az alacsonyabb ismétléstartományban (5-8).

2. Egyél elegendő zsírt!

A zsíroknak alapvető szerepük van a hormonháztartás szabályozásában. Ne félj a zsíroktól! A teljes kalóriabeviteled legalább 30 százaléka származzon zsírokból, aminek közel egyharmada legyen telített zsírsav (kókusz, halolaj, olajos magvak). A telített zsírok is nagyon fontosak, a tesztoszteront ugyanis a szervezet koleszterinből állítja elő!

3. Csökkentsd a stresszt!

A stressz hatására a szervezet egy kortizol nevű hormont kezd termelni, ami többek között akadályozza a zsírégetést, és egyúttal a tesztoszteron szintet is csökkenti. Vedd a kezedbe az irányítást és szüntesd meg a stresszforrásokat!

4. Pótold a D-vitamint!

A D-vitamin az egyik legsokoldalúbb vitamin, amire az emberi szervezetnek mindenképp szüksége van. Amellett, hogy hozzájárul a csontok, szív- és érrendszer, illetve immunrendszer egészségéhez, kutatások szerint jótékony hatással van a normál tesztoszteronszint fenntartásához és a férfi termékenységhez.

Kutatások alapján a D-vitamin-hiányos férfiaknak jelentősen alacsonyabb a tesztoszteronszintje és magasabb az ösztrogénszintje, mint az optimális D-vitamin-szinttel rendelkező férfiaknak. Számos kutatás összefüggést talált a D-vitamin hiánya és a spermaminőség, nemzőképesség és a szexuális funkció romlása, illetve a vércukorszint rendellenességek között is.

Hacsak nem töltesz rendszeresen órákat a szabadban, napfényvédelem nélkül, akkor nagyon valószínű, hogy te is D-vitamin hiányban szenvedsz. A napi szükséglet: 2000-4000 NE D-vitamin lenne.

5. Aludj többet!

Az emberi test az alvást használja a regenerálódásra. Kutatások alapján a krónikusan keveset (5-6 órát) alvók szervezete jelentős mértékben kevesebb tesztoszteront termel. A Szingapúri Nemzeti Egyetem kísérletének eredményei szerint a 4 órát alvó férfiak tesztoszteron szintje 60%-kal alacsonyabb a 8 órát alvó férfiakéhoz képest.

6. Ne igyál alkoholt!

Ha azt szeretnéd, hogy a szervezeted annyi tesztoszteront termeljen, amennyit csak tud, a legjobb, ha teljesen leállsz az alkohollal. Miért? Az alkohol gátolja azon enzimek működését, amelyek a koleszterint tesztoszteronná alakítják.

7. Maradj aktív a hálószobában is!

Tudományosan bizonyított tény, hogy a rendszeres nemi élet emeli a tesztoszteron szintet. Kutatások igazolják, hogy a hálószobában aktívabb férfiak szervezetében több a szabad, azaz biológiailag aktív tesztoszteron.

8. Cseréld le a hosszú kardiót HIIT edzésre!

A hosszú, alacsony intenzitású kardió edzés nem csak zsírégetés szempontjából rossz választás, de a tesztoszteron szintnek sem kedvez. Az intervallum edzés ezzel szemben nem csak hogy emeli a tesztoszteron szintjét, de hatására később sem esik le a hormonszint. Emellett zsírgyilkos és izombarát is!

9. Pótold a cinket!

A cink esszenciális nyomelem, több mint 300 enzim elengedhetetlen alkotóeleme. Antioxidáns és immunerősítő hatása mellett hozzájárul a vér normál tesztoszteronszintjének fenntartásához, illetve fontos szerepet játszik a normál termékenység és szaporodás fenntartásában is.

Kutatások szerint a nagyobb mértékű cinkhiány akár közel 75%-os tesztoszteronszint-zuhanást is okozhat. Az elégtelen cinkbevitel emellett fokozza a tesztoszteron ösztrogénné alakulását, hízáshoz, merevedési zavarokhoz, a spermaminőség és a termékenység jelentős romlásához vezethet.

Biztosan hallottad már, hogy az osztriga kiváló vágyfokozó étel. Ez sem véletlen, hiszen az osztriga gazdag cinkben. Ám természetesen nem csak az osztriga jó cinkpótlás céljából: a gabonafélékben (búzacsíra, búzakorpa), a gombákban, a kakaóban, az olajos magvakban, illetve a hüvelyesekben is sok cink található, de étrend-kiegészítő segítségével is pótolhatod.

A túlzott cinkbevitel viszont mérgező lehet, erre is érdemes figyelni. A napi szükséglet 15-30 mg cink, kiegyensúlyozott táplálkozás és szükség esetén étrend-kiegészítés útján.

10. Ezekre a vitaminokra és ásvávnyi anyagokra is érdemes figyelni!

C-vitamin. Kutatások kimutatták, hogy a C-vitamin segít a kortizol szint csökkentésében, így hozzájárul a magasabb tesztoszteron szinthez. A C-vitamin emellett az immunrendszert is erősíti, aminek köszönhetően az edzés is jobban fog menni és gyorsabban regenerálódsz. Célozd meg a napi 1-2 gramm C-vitamin bevitelt, 500 vagy 1000 mg-os dózisokra osztva a nap során.

Magnézium. A magnézium olyan nélkülözhetetlen ásványi anyag, amelyből a férfiak többsége (akár 80-90%-a) nem visz be eleget a szervezetébe. Kutatások kimutatták, hogy a magnéziumnak fontos szerepe lehet az optimális tesztoszteronszint fenntartásában, mivel növeli a hormon biológiai aktivitását és a vérben mért mennyiségét is. (A napi szükséglet: 400 mg magnézium, kiegyensúlyozott táplálkozás és szükség esetén étrend-kiegészítés útján.)

B6-vitamin. A B6-vitamin (más néven piridoxin) egy vízben oldódó vitamin, amely a szervezetben több mint 100-féle enzimreakcióhoz elengedhetetlen. A B6-vitamin csökkenti a prolaktin hormon szintjét, ezzel stimulálja az agy hipotalamusz nevű részét, ami által növekedik a tesztoszteronszint. Elengedhetetlen a dopamin nevű kémiai hírvivő anyag termeléséhez is, ami szintén hatással van a tesztoszteronszintre. ZMA néven a cink, magnézium és B6-vitamin kombinációja népszerű étrend-kiegészítő olyan férfiak körében, akik tesztoszteronszintjüket alvásminőségüket és/vagy izomerejüket javítanák. (A napi szükséglet: 10-50 mg B6-vitamin, kiegyensúlyozott táplálkozás és szükség esetén étrend-kiegészítés útján.)

11. Csökkentsd a cukorbevitelt!

A cukros ételek vagy italok fogyasztása után szinte azonnal csökken a tesztoszteron szint. Felmérések szerint a nyugat-európai felnőttek több mint 100 gramm cukrot fogyasztanak naponta. Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) szerint egy felnőttnek naponta nem szabad 50 grammnál több cukrot bevinnie a szervezetébe, de az ideális az lenne, ha 25 gramm alá kerülne az érték.

12. Vegyél magadhoz aminosavakat!

Tanulmányok kimutatták, hogy az elágazó láncú aminosavak (BCAA) bevitele – edzéssel társítva – jelentősen megnöveli a vérben található tesztoszteron mennyiségét. BCAA aminosavak az L-leucin, az L-valin és az L-izoleucin. Ezek az aminosavak megtalálhatóak húsokban, tejtermékekben, rizsben, mogyoróban illetve a minőségi fehérjeporokban.

13. Szabadulj meg a hasi zsírtól!

A hasi zsírszövet a tesztoszteront női hormonná alakítja, csökkenti a férfiasságot és az izomnövekedést is akadályozza. Szabadulj meg minél hamarabb az úszógumitól! Mozogj rendszeresen, az étrended pedig kevés szénhidrátot, mérsékelt mennyiségű zsírt és sok fehérjét tartalmazzon!

+1 Tesztoszteron szint növelése táplálék-kiegészítőkkel, gyógynövényekkel

Korábban már említettük, hogy bizonyos tápanyagok kritikus fontosságúak a tesztoszteron megfelelő termelődéséhez. A megfelelően összeállított, természetes tesztoszteron fokozók óriási segítséget nyújthatnak ahhoz hogy gyorsan, hatékonyan és nem utolsósorban, napi szinten támogasd szervezeted férfias igényeit. Ezért alkottuk meg a Netamin Tesztoszteron tabletta válogatáscsomagot, ami jelenleg az egyik legnépszerűbb termékcsomag a kínálatunkban. A csomag cinket, D-vitamint, Maca gyökeret, Kurkumint tartalmaz, 2 hónapra elegendő adagban.

Felhasznált irodalom

ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2796409 ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1470424/ theriojournal.com/article/S0093-691X%2804%2900352-8/abstract?cc=y= press.endocrine.org/doi/abs/10.1210/jcem.86.3.7296 ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19684340 ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18277612 sciencedirect.com/science/article/pii/002604959090297P ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20300014

Hozzászólások

Kérdése van?

Kíváncsi termékeinkkel kapcsolatban valamire és nem találja a választ?

Írja le nekünk, hogy miről olvasna szívesen és mi utánajárunk Önnek!

Itt írja meg üzenetét

Kapcsolódó cikkek

Kérjük, még VÁRJ, amíg ezt a zöld ikont látod! Ha most bezárod az oldalt, rendelésed sajnos nem kapjuk meg.