Ha még 5000 Ft értékben vásárolsz,
akkor a GLS futárszolgálatos KISZÁLLÍTÁS INGYENES!
0 db termék
0 Ft

10 tipp fogyókúrázóknak karácsonyra

Karácsonykor sem kötelező a hízásA karácsony összehozza az embereket: családi együttlétek, baráti összejövetelek, közös falatozások. Igazi próbatétel ez az időszak annak, aki figyelni akar az alakjára. A feladat azonban nem lehetetlen. Hogyan lehet mégis túlélni, sőt mi több, élvezni úgy a karácsonyt, hogy közben a fogyókúrát se kelljen teljesen feladni? Íme 10 tuti tipp!

1. Maradj aktív!

Az ünnepek alatt is tegyél meg mindent az ellen, hogy az anyagcseréd lelassuljon. Ez a pihenés ideje, úgyhogy természetesen nem kell túlzásba vinni: végezz rövidebb otthoni edzéseket vagy csak sétálj naponta legalább fél órát.

2. Egyél lassan, megfontoltan!

A szervezetnek legalább 20 percre van szüksége ahhoz, hogy észlelje, tele vagyunk. Ezért ne habzsolj! Rágd meg alaposan az ételt és élvezd az ízeket, így nem csak kevesebb kalóriát fogsz bevinni, de az emésztésed is jobb lesz.

3. Pihend ki magad!

A nagy karácsonyi vacsora előtti éjszaka aludj legalább 7-8 órát, hogy másnap ne legyél fáradt, nyűgös. Kutatások szerint az alváshiányban szenvedők átlagosan 350-500 kalóriával többet vesznek magukhoz.

Egyél sok gyümölcsöt karácsonykor is4. Dönts okosan!

A finom ünnepi ételnek nem kell kötelező jelleggel hizlalónak is lenni. Készíts fehérjében gazdag, alacsony szénhidráttartalmú és mérsékelt zsírtartalmú fogásokat, illetve a zöldségekről és a gyümölcsökről se feledkezz meg. Ha vendégségben vagy, keresd az egészségesebb opciókat. Ha több fogás is van, akkor kezdésnek válassz alacsony energiatartalmú ételt, kutatások szerint ugyanis az emberek az első fogásból hajlamosak a legtöbbet enni.

5. Ne koplalj!

Az ünnepeknek nem szabad a szenvedésről, önsanyargatásról szólni, ezért ilyenkor nyugodtan lazíthatsz kicsit a diétán. Fogd fel a finomságokat jutalomként és a szabályt erősítő kivételként, ne az étrended szerves részeként.

6. Oszd be a maradékot!

Ne edd magad degeszre, csak azért, hogy megszabadulj a megmaradt ételektől. Porciózd fel a maradékokat és tedd őket a hűtőbe vagy a fagyasztóba. Arányosan osszátok fel egymás között a családdal, adj belőlük barátaidnak, vagy add oda rászorulóknak.

7. Csökkentsd a tányérod méretét!

Szó szerint! Amikor kisebb tányérból eszel, sokkal kisebb adagokat is szedsz magadnak. Így könnyebben tudod kontrollálni a kalóriabevitelt és elkerülheted a túlevést.

A likőrök és röviditalok szintén hozzájárulnak a karácsonyi hízáshoz8. Óvatosan az alkohollal!

A magas alkohol- és sok esetben magas kalóriatartalmú cukros röviditalok helyett inkább egy pohár száraz vörösbort vagy száraz pezsgőt igyál a vacsora mellé. És ne felejts el elég vizet sem inni!

9. Rágózz!

A rágózás azt az üzenetet küldi az agyadnak, hogy eszel, így be tudod csapni a gyomrodat és csillapíthatod az éhséget – anélkül, hogy valójában ennél. A cukormentes rágó használata fokozza a nyáltermelést, ezáltal védi a fogakat és javítja az emésztést is.

10. Légy előrelátó!

Ha karácsonyi összejövetelre mész, előtte egyél egy könnyű, egészséges snacket otthon, például alacsony zsírtartalmú joghurtot vagy egy kis adag salátát. Így nem fogsz teljesen üres gyomorral odaérni, és kisebb eséllyel fogsz impulzív döntést hozni az étkezőasztalnál.

Hozzászólások

Kérdése van?

Kíváncsi termékeinkkel kapcsolatban valamire és nem találja a választ?

Írja le nekünk, hogy miről olvasna szívesen és mi utánajárunk Önnek!

Itt írja meg üzenetét

Kapcsolódó cikkek