Ha még 5000 Ft értékben vásárolsz,
akkor a GLS futárszolgálatos KISZÁLLÍTÁS INGYENES!
0 db termék
0 Ft

10 természetes gyógymód visszér ellen

Javítsd lábaid vérkeringését természetesenA visszér bizony alaposan meg tudja keseríteni az ember életét. Semmiképp nem szabad félvállról venni, mert nem csak esztétikai problémát okoz, még az egészségünket is veszélyeztetheti. A visszér rontja az érintett végtag vérkeringését, súlyos esetekben szövődményként trombózis következhet be. Kialakulásában az állandó megterhelés, az álló foglalkozás, a túlsúly és a hormonális változások mellett az öröklött hajlam is nagy szerepet játszik. Léteznek azonban természetes megoldások a kidudorodó erek megszüntetésére, megelőzésére, ezek összefoglalója következik most.

Mi az a visszér és kiket veszélyeztet a kialakulása?

A veszélyeztetettek köre elég tág. Leginkább azok, akik munkavégzésük miatt túl sokat állnak, vagy ülnek egy helyben hosszú órákon át, illetve azok, akiknek a családjában már volt ilyen betegség.
Kezdeti tünetek az apró, kék erek megjelenése a lábszáron, kis lilás dudorokkal. Ezek egyre erősebben, sűrűbben jelennek meg és velük együtt jelentkezhet a nehéz, fáradt láb érzése, lábdagadás. A visszér nem csak egy esztétikai probléma, később egyre komolyabb, fájdalmasabb tünetekhez vezethet és növeli további betegségek kialakulásának kockázatát.

Milyen gyógynövények segíthetnek visszér esetén?

1. Fekete áfonya

A fekete áfonyában található antocianidinek (erős antioxidánsok) javítják és ápolják a hajszálerekben és általában az erekben a vérkeringést. Emellett gyulladáscsökkentő hatással is bír. Visszér esetén 80-120 mg fekete áfonya kivonat javallott, napi 2-3 alkalommal.

2. Vadgesztenye kivonat

A vadgesztenyében található eszcin elősegíti a vénás visszaáramlást, megakadályozza a vérrögképződést, erősíti az érfalakat, gyulladáscsökkentő hatású, segít a duzzanatok és vízvisszatartás ellen. Németországban igen népszerű, a visszeres problémák mellett a krónikus vénás elégtelenség (CVI) gyógyítására is használják. Az ajánlott mennyiség 500 mg.

3. Szőlőmag

A szőlőmagot a francia orvosok előszeretettel írják fel visszér kezelésére. A szőlőmagban a világ egyik legerősebb antioxidánsának tartott OPC (oligomerikus proanthocianidin) nevű vegyület található, ami kutatások szerint támogatja a keringést és javítja az erek állapotát. Napi 2-300 mg szedése javasolt.

4. E-vitamin

Az E-vitamin antioxidáns hatású, zsírban oldódó vitamin. Természetes vérhígító, aminek köszönhetően javítja a vérkeringést, emellett erősíti az erek falait. Az ajánlott mennyiség 400 IU napi két alkalommal.

5. Ginkgo biloba

Évezredek óta ismert gyógynövény, amit értágító tulajdonsága miatt gyakran használnak a keringés élénkítésére. A ginkgo biloba javasolt adagja visszér esetén napi 300 mg.

6. C-vitamin

A C-vitamin serkenti a kollagén és az elasztin rost képződést, segíti a sejtek reprodukcióját. Különösen fontos az érfalak épségének fenntartásában. 500 mg szedése javasolt, napi 2-3 alkalommal.

7. Gotu kola

Az ayurvédikus gyógyászat hosszú ideje alkalmazza a gotu kolát, többek között sebgyógyításra és bőrbetegségek kezelésére is. Triterpén nevű vegyületeket tartalmaz, melyek erősíti a kapillárisokat és a vénákat, és ezáltal a vérkeringés javulását is okozza.

8. Körömvirág

A körömvirág hazánkban is népszerű gyógynövény, gazdag forrása a C-vitaminnak és a flavonoidoknak. Számos jótékony hatással rendelkezik, többek között fertőtlenítő, sebgyógyító és gyulladáscsökkentő. Kenőcs vagy borogatás formájában is használható.

9. Almaecet

Az almaecetes borogatás rendkívül hatásos otthoni gyógymód visszér esetén. Az almaecet csökkenti a gyulladást, enyhíti a fájdalmat, tisztítja az ereket és javítja a vér áramlását.

Milyen életmódbeli változtatások segíthetnek, ha visszér panaszaid vannak?

A visszér nem csak gyógynövényekkel, de kisebb-nagyobb életmódbeli változtatásokkal is kezelhető, visszafordítható és megelőzhető. A legfontosabbak:
•    mozogj rendszeresen
•    ne dohányozz
•    mérsékeld az alkoholfogyasztást
•    ne hordj túl szoros ruhákat se magassarkú cipőt
•    figyelj arra, hogy egészséges legyen a testsúlyod
•    fogyassz sok rostot, antioxidánsokban gazdag zöldségeket és gyümölcsöket
•    ne ülj vagy állj hosszú ideig egy helyben

Hozzászólások

Kérdése van?

Kíváncsi termékeinkkel kapcsolatban valamire és nem találja a választ?

Írja le nekünk, hogy miről olvasna szívesen és mi utánajárunk Önnek!

Itt írja meg üzenetét

Kapcsolódó cikkek