fbpx Outlet
×
Ha még 8999 Ft értékben vásárolsz,
akkor a GLS futárszolgálatos KISZÁLLÍTÁS INGYENES!
0 db termék
0 Ft

Április, a stressz elleni küzdelem hónapja

Rohanó, elképesztő módon felgyorsult világunkban a stressz sajnos egyre gyakoribb probléma. Akár a munkahelyünkről, a szűkebb és tágabb környezetünkről, akár a magánéletünkről van szó, mindenhol ott leselkedik ránk. Mivel a mindennapi, tartósan fellépő stressz testileg és lelkileg is romboló, és mivel senki sem immunis a negatív hatásaira, ezért nagyon fontos, hogy felvértezzük magunkat ellene. Erről szól a stressz elleni küzdelem hónapja!

A stressz elleni küzdelem hónapja egy 1992 óta minden év áprilisában megrendezésre kerülő kampány. Angol megnevezése Stress Awareness Month, vagyis szó szerinti fordítva a stressz-tudatosság hónapja.

Mindannyian érezzük, de keveset beszélünk róla

Egyes felmérések szerint a magyarok háromnegyede érzi úgy, hogy gyakran éri túl sok stressz a mindennapokban. Közülük 22 százalék folyamatosan túl nagy nyomás alatt érzi magát. A 2020-ban indult koronavírus-világjárvány ráadásul még tovább feszítette a húrt, ami az életminőség, fizikai állapot és alvásminőség jelentős romlásán is megmutatkozott.

Eltérő mértékben ugyan, de mindannyian érezzük a stressz jelenlétét mindennapjainkban. Ennek ellenére csak nagyon kevesen mernek beszélni róla és még kevesebben tudják hatékonyan kezelni.

stressz elleni küzdelem hónapja

Tudatosan a stressz és szorongás ellen – így segít a Netamin!

A Netamin csapata büszkén csatlakozik a stressz elleni küzdelem hónapjához, hiszen számunkra mindig is kiemelten fontos volt ez a téma. Megalakulásunk óta igyekszünk felhívni a figyelmet a krónikus stressz veszélyeire, eloszlatni a stresszhez fűződő tévhiteket és biztosítani a leküzdéséhez szükséges segítséget.

Tájékozottság, tudatosság és cselekvés – ez a stressz megfelelő kezelésének és megelőzésének három alappillére. Első lépés a stressz tüneteinek, veszélyeinek és kiváltó okainak megismerése. Ezután következik a stresszmegelőző és stresszoldó módszerek felfedezése, legvégül pedig ezek tudatos, az éppen adott stresszhelyzetnek megfelelő alkalmazása.

Ha nem tudsz rajta változtatni, akkor engedd el!

Előfordul, hogy az életünkben olyan dolgok váltják ki a stresszt, amelyek felett nekünk egyszerűen nincs hatalmunk. Ilyenkor javasoljuk azt, hogy változtass a helyzethez való hozzáállásodon. Próbáld meg a következőket:

  • Vedd észre, ha nem tudod irányítod a dolgokat, és engedd el őket.
  • Ne szorongj olyan helyzetek miatt, amelyeken nem tudsz változtatni.
  • Urald a reakcióidat és összpontosítsd a tudatodat olyasmire, amitől nyugodtnak és saját életed irányítójának érzed magad.
  • Alakíts ki egy egészséges életről, testi-lelki harmóniáról és személyes fejlődésről szóló víziót, majd tűzz ki realisztikus célokat, melyekkel valósággá válthatod ezt a víziót.

Praktikus tippek a stressz leküzdéséhez

Íme, néhány bizonyítottan hatékony lépés, amely segít megbirkózni a stresszel:

Törődj magaddal – táplálkozz egészségesen, eddz rendszeresen, aludj naponta legalább 7 órát, és tarts egy kis szünetet, ha túl sok a stressz.
Menj ki a szabadba és szívj friss levegőt. Tégy egy sétát a legközelebbi parkban, erdőben vagy akár csak a saját lakhelyed, munkahelyed környékén.
Ne pörgesd vég nélkül a járványról, katasztrófákról és más tragédiákról szóló híreket és a közösségi oldalakat. Ébredés után és lefekvés előtt fél órával már ne nyúlj telefonhoz, számítógéphez és napi 15-30 percnél többet ne tölts hírolvasással (állíts be emlékeztetőt, ami jelez, ha lejárt az idő).
Beszélj a problémáidról családtagokkal, barátokkal vagy akár egy szakemberrel. Mondd el nekik, hogy mi miatt aggódsz. Sokszor egy kívülálló tisztábban látja a helyzetedet.
Kerüld az egészségtelen megküzdési stratégiákat – például a stressz-evést, a bezárkózást, a gyógyszerhasználatot, a dohányzást, az alkoholfogyasztást, a drogokat.
Vedd észre, ha további segítségre szorulsz – tudd, hogy mikor szükséges pszichológussal, szociális munkással vagy tanácsadóval beszélgetned, ha nem akar javulni a helyzeted.

Talán a legértékesebb tanács, hogy ne félj beszélni a stresszről. Ebbe beleértendő a saját problémáid kibeszélése és a problémáikkal hozzád fordulók segítése is. Ha vannak jól bevált stresszoldó módszereid, akkor oszd meg azokat másokkal is – ezzel támogatod őket a stressz leküzdésében és egy időre legalább elvonod a figyelmedet a saját nehézségeidről is.

Felhasznált irodalom

stressawarenessmonth.com/
nationaltoday.com/stress-awareness-month/
stress.org.uk/stressawarenessmonth/
24.hu/szorakozas/2012/10/31/a-magyarok-haromnegyede-stresszes/
24.hu/tudomany/2020/10/06/magyarok-alvas-stressz-koronavirus-covid-19/
integracareclinics.com/april-is-stress-awareness-month-tips-to-help-you-cope/

Hozzászólások

Kérdése van?

Kíváncsi termékeinkkel kapcsolatban valamire és nem találja a választ?

Írja le nekünk, hogy miről olvasna szívesen és mi utánajárunk Önnek!

Itt írja meg üzenetét

Kapcsolódó cikkek

Ezt már láttad?

×
Kérjük, még VÁRJ, amíg ezt a zöld ikont látod! Ha most bezárod az oldalt, rendelésed sajnos nem kapjuk meg.