fbpx Outlet
×
Ha még 8999 Ft értékben vásárolsz,
akkor a GLS futárszolgálatos KISZÁLLÍTÁS INGYENES!
0 db termék
0 Ft

A férfi hormonrendszer alapvető tápanyagai: vitaminok és ásványi anyagok

A férfi hormonrendszer alapvető tápanyagai: vitaminok és ásványi anyagokA hormonegyensúly fenntartása férfiak számára is lényeges kérdés, hiszen jelentős hatást gyakorol a fizikai és szellemi teljesítményre, hangulatra, nemi vágyra és a termékenységre is. Ha például a tesztoszteron szintje lecsökken és/vagy az ösztrogén szintje megemelkedik, az erősen romboló hatással lehet a férfi egészségre. A hormonális zavarok elleni védelemben nélkülözhetetlen szerepe van a megfelelő tápanyagbevitelnek: ahogy a női, úgy a férfi hormonrendszernek is vitaminokra, ásványi anyagokra van szüksége a kiegyensúlyozott működéshez.

D-vitamin

A D-vitamin az egyik legsokoldalúbb vitamin, amire az emberi szervezetnek mindenképp szüksége van. Amellett, hogy hozzájárul a csontok, szív- és érrendszer, illetve immunrendszer egészségéhez, kutatások szerint a normál tesztoszteronszint fenntartását és a férfi termékenységet is segítheti.

Kutatások alapján a D-vitamin-hiányos férfiaknak jelentősen alacsonyabb a tesztoszteronszintje és magasabb az ösztrogénszintje, mint az optimális D-vitamin-szinttel rendelkező férfiaknak. Egy vizsgálatban 3332 NE D-vitamin/nap férfiaknál kb. 20%-os tesztoszteronszint-növekedést ért el.

Számos kutatás összefüggést talált a D-vitamin hiánya és a spermaminőség, nemzőképesség és a szexuális funkció romlása, illetve a vércukorszint rendellenességek között is.

Napi szükséglet: 2000-4000 NE D-vitamin, elsősorban étrend-kiegészítés útján, egész évben.

Cink

cinkhiány akár közel 75%-os tesztoszteronszint-zuhanást is okozhatA cink esszenciális nyomelem, több mint 300 enzim elengedhetetlen alkotóeleme. Antioxidáns és immunerősítő hatása mellett hozzájárul a vér normál tesztoszteronszintjének fenntartásához, illetve fontos szerepet játszik a normál termékenység és szaporodás fenntartásában is.

Kutatások szerint a nagyobb mértékű cinkhiány akár közel 75%-os tesztoszteronszint-zuhanást is okozhat. Az elégtelen cinkbevitel emellett fokozza a tesztoszteron ösztrogénné alakulását, hízáshoz, merevedési zavarokhoz, a spermaminőség és a termékenység jelentős romlásához vezethet.

A cinkhiány sokkal gyakoribb, mint gondolnánk – különösen a Magyarországhoz hasonló, cinkben szegény talajú országokban. A túlzott cinkbevitel viszont mérgező lehet, erre is érdemes figyelni!

Napi szükséglet: 15-30 mg cink, kiegyensúlyozott táplálkozás és szükség esetén étrend-kiegészítés útján.

Magnézium

A magnézium olyan nélkülözhetetlen ásványi anyag, amelyből sajnos a férfiak többsége (akár 80-90%-a) nem visz be eleget a szervezetébe. Szükséges az idegrendszer és izmok működéséhez, a jó alváshoz, az energiatermeléshez, a csontépítéshez és a vércukorszint-szabályozáshoz is.

Kutatások kimutatták, hogy a magnéziumnak fontos szerepe lehet az optimális tesztoszteronszint fenntartásában, mivel növeli a hormon biológiai aktivitását és a vérben mért mennyiségét is.

A magnéziumszintet a helytelen táplálkozás mellett számos egyéb tényező csökkentheti, például a stressz, intenzív edzés, koffein- és alkoholfogyasztás, cukorbetegség, emésztőrendszeri problémák.

Napi szükséglet: 400 mg magnézium, kiegyensúlyozott táplálkozás és szükség esetén étrend-kiegészítés útján.

B6-vitamin

férfi hormonrendszernek is vitaminokra, ásványi anyagokra van szüksége a kiegyensúlyozott működéshezA B6-vitamin (más néven piridoxin) egy vízben oldódó vitamin, amely a szervezetben több mint 100-féle enzimreakcióhoz elengedhetetlen. Részt vesz a hormonális aktivitás szabályozásában, hozzájárul az energiatermeléshez, az idegrendszer és az immunrendszer normál működéséhez.

A B6-vitamin csökkenti a prolaktin hormon szintjét, ezzel stimulálja az agy hipotalamusz nevű részét, ami által növekedik a tesztoszteronszint. Elengedhetetlen a dopamin nevű kémiai hírvivő anyag termeléséhez is, ami szintén hatással van a tesztoszteronszintre.

ZMA néven a cink, magnézium és B6-vitamin kombinációja népszerű étrend-kiegészítő olyan férfiak körében, akik tesztoszteronszintjüket, alvásminőségüket és/vagy izomerejüket javítanák.

Napi szükséglet: 10-50 mg B6-vitamin, kiegyensúlyozott táplálkozás és szükség esetén étrend-kiegészítés útján.

Felhasznált irodalom

eje.bioscientifica.com/view/journals/eje/166/1/77.xml
thieme-connect.com/products/ejournals/abstract/10.1055/s-0030-1269854
ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7076312/
ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3440067/
ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4515445/
sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S089990079680058X?via%3Dihub
hindawi.com/journals/ije/2014/525249/
ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4623306/
europepmc.org/article/med/19095394
link.springer.com/article/10.1007/s12011-010-8676-3
jbc.org/article/S0021-9258(19)50599-3/pdf
ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1513048/
academic.oup.com/jcem/article/96/2/35A/2709499
onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1111/j.1471-4159.1987.tb04111.x
healthline.com/nutrition/zma-testosterone

Hozzászólások

Kérdése van?

Kíváncsi termékeinkkel kapcsolatban valamire és nem találja a választ?

Írja le nekünk, hogy miről olvasna szívesen és mi utánajárunk Önnek!

Itt írja meg üzenetét

Kapcsolódó cikkek

Kérjük, még VÁRJ, amíg ezt a zöld ikont látod! Ha most bezárod az oldalt, rendelésed sajnos nem kapjuk meg.