Ha még 5000 Ft értékben vásárolsz,
akkor a GLS futárszolgálatos KISZÁLLÍTÁS INGYENES!
0 db termék
0 Ft

Egészség számokban: ezeket az adatokat fontos tudnod!

Tények és adatok az egészségrőlA Netamin cikkeiben gyakran hivatkozunk kutatásokra, statisztikákra, és ez nincs véletlenül: ezek ugyanis rendkívül hasznos információkkal szolgálnak, nem csak az orvosok, az egészségügy számára, de az egészséges és boldog életre törekvő hétköznapi emberek számára is. Míg való igaz, hogy minden ember eltérő igényekkel és adottságokkal rendelkezik, kivételek pedig mindig is lesznek (lásd: a „legendás” nagybácsi, aki ivott, dohányzott, mégis 90 évet élt), vannak azonban olyan életmódbeli útmutatások, melyek általános érvényűnek számítanak.

Összegyűjtöttük azokat a legfontosabb számokat, melyeket érdemes észben tartani és megpróbálni igazodni hozzájuk, hogy a lehető legjobb egészségnek örvendjünk!

 Az alváshiány még hízáshoz is vezethet7-9 óra alvás

Egy felnőtt számára ez az ideális napi alvásmennyiség. Iskoláskorú gyerekek esetében 9-11 óra; 1-2 éves kisgyermekek esetében 11-14 óra; csecsemők esetében 12-15 óra.

 

Éltető víz 8 pohár víz

Legalább ennyit igyunk meg naponta a megfelelő hidratáltság érdekében.

 

rost puffadás ellen25-35 gramm rost

Ennyi Magyarországon a felnőttek számára ajánlott átlagos napi rostbevitel.

 

naponta_egy_alma400 gramm zöldség és gyümölcs

Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) ajánlása szerint naponta minimum ennyit kell megennünk, hogy megőrizzük egészségünket.

 

ido_egeszseg30 perc

Étkezés után legalább ennyit várjunk a fogmosással, hogy ne sértsük fel a zománcot.

 

vercukor_szint_egeszseg3,9-5,6 mmol/l

Ezek a normális, éhgyomorra mért vércukorszint határértékei.

 

jo_koleszterin50 mg/dL felett

Ez a HDL, azaz a „jó” koleszterin optimális szintje.

 

rossz_koleszterin100 mg/dL alatt

Ez az LDL, azaz a „rossz” koleszterin optimális szintje.

 

normalis_vernyomas120/80 Hgmm

Vagyis 120 per 80 higanymilliméter – ennyi a vérnyomás optimális értéke.

 

mindennapi mozgas150 perc mozgás

A szakértők szerint legalább heti 150 perc, vagyis napi 20 perc mérsékelt intenzitású testmozgásra van szükségünk az egészséges életmód részeként.

 

Ha segíteni szeretnél másoknak is az egészségük megőrzésében, akkor oszd meg ezt a cikket!

Hozzászólások

Kérdése van?

Kíváncsi termékeinkkel kapcsolatban valamire és nem találja a választ?

Írja le nekünk, hogy miről olvasna szívesen és mi utánajárunk Önnek!

Itt írja meg üzenetét

Kapcsolódó cikkek