Ha még 5000 Ft értékben vásárol INGYENES KISZÁLLÍTÁS
0 db termék
0 Ft

Elfelejted bevenni a vitaminodat? Ez után nem fogod!

Étrend-kiegészítő hölgyeknekMindenki arra vágyik, hogy boldog, egészséges és kiegyensúlyozott életet élhessen. Manapság – szerencsére – a legtöbben már szednek vitaminokat és egyéb kiegészítőket, hiszen tudják, hogy ez milyen fontos része az egészséges életmódnak. A rendszeres vitaminszedés azonban sokszor nehezebbnek bizonyul, mint gondolnánk – a milliónyi napi teendő között könnyen megfeledkezhetünk róla. Mi most elmondjuk, hogy miért is érdemes észben tartani a vitaminok szedését, illetve tippeket is adunk arra, hogy milyen módszerekkel tudod minden nap emlékeztetni magad rá.

7 egyszerű módszer, ami segít, hogy ne felejtsd el bevenni a vitaminjaidat

1. Tartsd a vitaminokat a táskádban:

Biztos neked is van egy edzőtáskád, laptop táskád, ridikülöd, amit sose felejtesz el reggel magaddal vinni. Tedd ebbe a vitaminjaidat, így amikor legközelebb belenyúlsz valamiért, és meglátod a dobozt, eszedbe fog jutni, hogy beszedd őket.

Állíts be emlékeztetőt, hogy ne felejtsd el bevenni a vitaminjaidat2. Állítsd be a telefonodat:

A mobiltelefon ébresztő vagy emlékeztető funkciója a vitaminszedést is megkönnyítheti. Akár napi több emlékeztetőt is be tudsz állítani. Okostelefonra külön alkalmazások is léteznek, melyeket direkt erre a célra fejlesztettek ki.

3. Vegyél két dobozzal:

Ha mindig elfelejted a vitaminokat magaddal vinni a munkahelyedre (vagy éppen ott felejted mindig), akkor érdemes lehet két dobozzal venned belőle: egyet otthonra, egyet a munkahelyre. (Ne feledd, a Netamin webshopban szinte minden terméknél találsz gazdaságos csomag ajánlatot – 3 termék, -10% kedvezménnyel).

4. Használj gyógyszeradagolót:

A közismert név ellenére nem csak gyógyszerekhez hasznos ez a kis eszköz, hanem a vitaminokhoz is! Praktikus, könnyen használható és bárhova magaddal viheted.

5. Válassz egy másik napi rutint, ami emlékeztet rá:

Válassz ki valami más tevékenységet, amit szintén minden nap (akár többször) csinálsz, és a vitaminos dobozt tedd vitamin emlékeztetőoda, ahol végzed. Például fogmosás, kávéfőzés, zuhany, mosogatás.

6. Írd fel egy post it-re:

Néha a legjobb módszer a jól ismert ragadós cetli használata, amit a tükörre, a monitorodra vagy épp az autód műszerfalára tűzhetsz ki.

7. Vedd be étkezéskor:

Egyébként is javasolt majdnem minden kiegészítő esetében, hogy étkezéskor vegyük be. Persze egy kis időbe telhet, mire a két tevékenység összekapcsolódik a fejünkben.

 

Miért fontos minden nap bevenned vitaminjaidat?

Az egyik gyakran hallható ellenérv a vitaminok és más étrend-kiegészítők szedése ellen az, hogy ha egészségesen, változatosan táplálkozunk, akkor nincs is szükségünk rájuk. Ez azonban egész egyszerűen nem igaz. Még ha a legnagyobb odafigyeléssel, mindent helyesen is csinálsz – egészséges étrendet követsz, mozogsz, eleget alszol és nem stresszelsz – akkor is szüksége van a szervezetednek plusz vitaminokra.

„De miért?” Hangozhat el a kérdés most. A válasz egészen komplex és sok tényezőből állhat, ezért most csak néhány fontosabb szempontot sorolnánk fel. Az első ilyen a táplálkozás.

1. Rossz táplálkozási szokások

Napjainkban akkora mennyiségű ételhez férhetünk hozzá, olyan könnyedén, mint az emberi történelem során korábban még soha. És bizony élünk is a lehetőséggel. A bevitt táplálék minősége viszont finoman szólva is hagy kívánnivalót maga után.

Egy átlagos nyugati étrend számos vitamin és ásványi anyag hiányát tudja okozni, ilyen például a D-vitamin, a kalcium vagy a magnézium. A vitamin-tabletták jogi értelemben is étrend-kiegészítőnek számítanak, ami egy teljes mértékben korrekt elnevezés, hiszen pontosan ez a feladatuk: kiegészítik az étrendet. Ezt az „apró” részletet sajnos sokan elfelejtik. A vitaminok szedése soha nem pótolhatja a helyes étrendet, de kiváló segítség abban, hogy minden szükséges tápanyagból optimális legyen a bevitel.

az élelmiszerek feldolgozása során csökken a vitamin tartalom2. Élelmiszeripar és az ételek elkészítése

Még ha egészséges ételeket is eszel, valószínű, hogy számos hasznos tápanyagból nem tartalmaznak eleget. Ennek több oka is van. Első a talajminőség romlása: az elmúlt 100 évben a tömegtermelés, a modern technológiák megjelenése és a környezetszennyezés miatt a mezőgazdasági talajok nyomelem-tartalma jelentősen csökkent. A másik ok az ételek feldolgozása és tárolása: az idő előtti betakarítás, a szállítási idő, a hőmérséklet-ingadozások, a raktározási idő mind-mind negatívan hatnak a tápanyag-tartalomra. A harmadik ok pedig az elkészítési mód, mivel sütés és főzés során bizonyos tápanyagveszteség elkerülhetetlen. Különösen igaz ez a hőre érzékeny és vízben oldható vitaminokra.

3. Életkor és életmód

Az életkor előrehaladtával a szervezet tápanyagigénye megnő, a tápanyagok hasznosulása, az emésztés, a felszívódás hatékonysága viszont romlik. Éppen ezért a vitaminok és kiegészítők szedése még fontosabbá válik, ahogy öregszünk. Kutatások szerint időseknél gyakori a B-vitaminok, a kalcium, a cink, a Q10 koenzim, valamint az A-, D- és E-vitaminok hiánya. De nem csak az életkor, hanem egyéb életmódbeli szokások is tápanyaghiányhoz, illetve felszívódási problémákhoz vezethetnek, például a mozgáshiány, dohányzás, alkoholfogyasztás.

Hozzászólások

Kérdése van?

Kíváncsi termékeinkkel kapcsolatban valamire és nem találja a választ?

Írja le nekünk, hogy miről olvasna szívesen és mi utánajárunk Önnek!

Itt írja meg üzenetét

Felhasznált irodalom

http://www.drwhitaker.com/say-yes-to-vitamins-for-health/
http://www.nutrigold.com/blog/12-simple-ways-to-remember-to-take-your-vitamins/

Kapcsolódó cikkek

Ajánlott termékek

Q10 koenzim 3+1 Akció

Normál ár: 11960 Ft
Kedvezményes ár: 8970 Ft
A te megtakarításod:-2990 Ft (25%)
Kiszállítás: 2-3 munkanap
raktáron
Kosárba
Bővebben