Ha még 5000 Ft értékben vásárol INGYENES KISZÁLLÍTÁS
0 db termék
0 Ft

D-vitamin: így vedd magadhoz télen

telen_is_egeszsegesenA tél kellős közepén járunk, a napsütéses órák száma ebben az időszakban a legkevesebb. Márpedig a napsugárzás éltető ereje rengeteg szempontból nélkülözhetetlen az egészséges szervezet fenntartásához. Többek között a napból érkező UVB-sugárzás hatására keletkezik bőrünkben a csontok és fogak egészségét fenntartó, a hormonháztartás egyensúlyát biztosító, illetve számos más jótékony hatással bíró D-vitamin is – az őszi téli hónapokban emiatt fokozatosan növekszik a D-vitamin-hiányosok aránya.
A 35. szélességi fok fölött élők számára (Magyarország is ide tartozik) télen szimplán nem lehetséges megfelelő mennyiségű D-vitaminhoz jutni, még akkor sem, ha valaki elég merész, és fürdőruhában kifekszik a napsütésbe. Ezt orvosolandó, a hideg évszakban más forrásokból kell tehát D-vitaminhoz jutnunk. Íme, 8 hatékony módja!

1. Gomba

A gomba rendkívül tápláló és változatosan elkészíthető étel. Értékes ásványi sókat, például káliumot, foszfort, vasat és kalciumot tartalmaz, gazdag D-vitaminban, B-vitaminokban, E- és K-vitaminban.

2. Lazac

A természetes források közül a lazac egyértelműen verhetetlen. 10 dkg lazacban 1000 IU (nemzetközi egység) D-vitamin található, amivel a napi ajánlott mennyiséget el is érhetjük.

3. Osztriga

Fél tucat osztrigában a szükséges napi D-vitamin adag 60%-a fellelhető.

fresh dairy products4. Tej

D-vitamin mellett az egészséges és erős csontokért felelős kalciumot is nagy mennyiségben tartalmaz, így a tej kicsiknek-nagyoknak egyaránt nagyon tápláló.

5. Sajt

Fajtától függő, hogy mennyi D-vitamint találhatunk a sajtokban. Tejtermékként ugyanakkor szintén sok kalciumot tartalmaznak és kiváló fehérjeforrások is – a zsírtartalomra viszont nem árt odafigyelni!

6. Tojás

1 nagyobb méretű tojásban a napi D-vitamin szükséglet kb. 4%-a van – de mindenképp a sárgájával együtt fogyasszuk!

7. Dúsított élelmiszerek

Egyre több olyan termékkel találkozhatunk az áruházak polcain, amelyekhez a feldolgozás során adnak plusz vitaminokat. Gabonapelyhek, gyümölcslevek, tejtermékek – érdemes a csomagolásokat figyelni, hogy a kritikus időszakban így is több D-vitaminhoz juthassunk, de csak ezért ne vegyünk magas cukortartalmú ételeket, figyeljünk tehát a többi összetevőre is.

8. Kiegészítők

A szájon át bevehető D-vitamin kiegészítők esetén az egyik legfontosabb nem elfelejteni, hogy a D-vitamin zsírban oldódik, ezért mindig legalább kis mennyiségű zsír társaságában szedjük be őket.

Hozzászólások

Kérdése van?

Kíváncsi termékeinkkel kapcsolatban valamire és nem találja a választ?

Írja le nekünk, hogy miről olvasna szívesen és mi utánajárunk Önnek!

Itt írja meg üzenetét

Kapcsolódó cikkek