Ha még 5000 Ft értékben vásárol INGYENES KISZÁLLÍTÁS
0 db termék
0 Ft

B-vitaminok – Mit érdemes tudnod róluk?

A B-vitaminokat komplexnek is szokás nevezni, mivel sose fordulnak elő izolálva a természetben, hanem állandóan együtt vannak. A B-komplex csoport 8 különböző vízben oldódó vitamint jelent, melyek elengedhetetlenek a napi egészséges életvitelhez. Ebből a 8-ból mindössze egyet képes testünk saját maga előállítani, ez a B7 (Biotin). A maradék 7-et kívülről kell bevinnünk. Mivel szervezetünk nem képes őket sokáig tárolni, ezért rendkívül fontos a mindennapi pótlásuk.

A B-vitaminok a bevitt tápanyagokat átalakítják a testünk számára használható energiává, amitől egész nap frissek és éberek maradhatunk. Bár ez a 8 vitamin együttesen, egymást kölcsönösen erősítő módon hat, mindegyiknek megvan a maga konkrét előnye – legyen az az egészséges bőrhöz és hajhoz való hozzájárulás vagy éppen a memóriazavarok és migrének megelőzése.

Organic wholegrain bread homemadeB1 (Tiamin)

A B1-vitamin segíti szervezetünket az új sejtek képződésében. „Stresszellenes” vitaminnak is szokták hívni, mivel erősíti immunrendszerünket, és ellenállóbbá teszi azt. Hiányában sérülhet a szénhidrát-anyagcsere, szívelégtelenség, izomgörcsök és rendellenes idegi-agyi működés jelentkezhet, valamint az életveszélyes beri-beri betegség is felléphet.

Miben találod? Teljes kiőrlésű gabonák, mogyoró, bab, spenót, kelkáposzta, búzacsíra.

SpinachB2 (Riboflavin)

Erős antioxidáns hatású, segíthet a korai öregedés és a szívbetegségek kialakulásának megelőzésében. A Riboflavin a vörös vérsejtek képződésében is fontos szerepet tölt be, ami a test oxigénszállításához szükséges. Számos kutatás szerint a B2 segít a migrének enyhítésében. Érdemes tudni, hogy az UV-sugárzás csökkenti az ételek B2-vitamin tartalmát. Ezért ha pl. tejet vásárolunk, olyat ajánlott választani, ami nem átlátszó üvegben van, hogy megőrizzük az értékes vitamint.

Miben találod? Mandula, vadrizs, tej, joghurt, tojás, spenót, kelbimbó, szójabab.

Leafy Green Vegetables IsolatedB3 (Niacin)

A B3-vitamin segít a jó (HDL) koleszterin termelésében, ami egyúttal csökkenti a rossz koleszterin szintjét is a vérben. A B3-hiány csak nagyon ritkán fordul elő fejlett országokban, bár az alkoholfogyasztás például több tanulmány szerint is csökkentheti a B3-szintet.

Miben találod? Tej, tojás, bab, zöld levelű zöldségek.

AvocadoB5 (Pantoténsav)

A pantoténsav görög eredetű neve azt jelenti, „mindenütt előforduló”, utalva arra, hogy szinte minden ételcsoport tartalmaz belőle valamennyit. A B5-vitamin részt vesz a szénhidrát és zsír lebontásában és energiává alakításában, illetve serkenti nemi és antistressz hormonok termelődését. Kutatások szerint a B5 az egészséges bőrhöz is hozzájárul, és csökkenti az öregedés jeleit.

Miben találod? Avokádó, joghurt, tojás, hüvelyesek.

B6 (Piridoxin)

A B9 és B12 vitaminokkal közösen szabályozza a szívbetegségek kialakulásával kapcsolatba hozható homocisztein nevű aminosav szintjét. A B6-nak fontos szerepe van a szerotonin, melatonin és norepinefrin nevű hormonok termelésében. Ha ezekből kevés van szervezetünkben, az depresszióhoz és alvászavarokhoz vezethet.

Miben találod? Csirke- és pulykahús, lazac, tonhal, napraforgómag, sajt, lencse, barna rizs, répa.

BeetrootB9 (Folát)

Másik nevén folsav – az étrend-kiegészítőkben és a dúsított élelmiszerekben ebben a formájában találhatod meg. A kutatások szerint a folát hatékony lehet a depresszió és a memóriazavarok ellen. A B9 kiemelten fontos várandós anyukák számára, hiszen támogatja a baba növekedését és megelőzi a terhesség korai szakaszában az idegrendszeri és gerincvelői defektusok kialakulását.

Miben találod? Sötét leveles zöldségek, cékla, spárga, lazac, tej, gyökérzöldségek, bab, bulgur.

fresh dairy productsB12 (Kobalamin)

A B12 igazi csapatjátékos. A B9-cel együttműködve segíti a vörös vérsejtek termelését, valamint támogatja a vas munkáját is, ami a hemoglobin nevű oxigénszállító vegyület előállítása. Mivel a B12-vitamin gyakorlatilag csak állati eredetű élelmiszerekben található meg, ezért a szigorú vegetáriánus étrendet követő emberek gyakran hiányban szenvednek belőle. Nekik mindenképpen érdemes ezt a vitamint étrend-kiegészítő segítségével bevinni!

Miben találod? Halak, tejtermékek, tojás.

Hozzászólások

Kérdése van?

Kíváncsi termékeinkkel kapcsolatban valamire és nem találja a választ?

Írja le nekünk, hogy miről olvasna szívesen és mi utánajárunk Önnek!

Itt írja meg üzenetét

Kapcsolódó cikkek