Ha még 5000 Ft értékben vásárol INGYENES KISZÁLLÍTÁS
0 db termék
0 Ft

9 tipp arra, hogyan maradj az ünnepek alatt (is) egészséges

Karácsony nátha és megfázás nélkül A karácsony egy izgalmas időszak, amikor a család és a barátok összegyűlnek, hogy együtt töltsék a szeretet ünnepét. Nem ritka, még akár a legelszántabb versenysportolók körében sem, hogy a karácsonyt a lazításnak, a nagy lakomáknak, az érzékszerveink kényeztetésének szenteljük. Egy kis „bűnözés” még nem a világvége, de sajnos könnyű átesni a ló túloldalára, a rossz szokások pedig hamar berögzülnek és az ünnepek után is velünk maradhatnak. Hogyan tudod ezt elkerülni? Íme, 9 tipp, ami segít az ünnepek alatt is megtalálni az egyensúlyt és egészségesnek maradni!

1. Védd magad a kórokozóktól!

Nem csak az ünnepek alatt, de egész télen fokozottan ki vagyunk téve a fertőzésveszélynek. A különféle kórokozók, vírusok, gombák és baktériumok elleni védelem egyik legfontosabb eleme a rendszeres, alapos kézmosás. Ne feledd: az Egészségügyi Világszervezet ajánlása szerint a kézmosás akkor hatékony, ha a szappanos dörzsölés legalább 20 másodpercig tart! Ha elmész otthonról, vigyél magaddal nedves kéztörlő kendőt!
Emellett egy komplex multivitamin készítmény használata is erősen javasolt: így minden nap egyszerűen és gyorsan hozzájuthatunk a legfontosabb vitaminokhoz és nyomelemekhez.

2. Aludj, aludj és még többet aludj!

Az év végi rohanásban könnyedén háttérbe kerül az alvás, hiszen annyira sok a teendő ilyenkor. A kihagyott alvás azonban később megbosszulja magát! Az alváshiány rontja az immunrendszer működését, fáradékonnyá tesz, és még hizlal is. A legtöbb embernek napi 7-9 óra alvásra van szüksége az optimális egészség érdekében. Ne feledd, hogy több mint egy napi kimaradt alvást lehetetlen bepótolni, így ha hétköznapokon keveset alszol, az nem elég, ha hétvégén igyekszel a hiányt extra órákkal behozni.

3. Válassz okosan a finomságokból!

karacsonyi_finomsagokEgy évben 365 nap van és az egészséges életmód sem jelenti azt, hogy ne lehetne ebből néhány napot nyugodtan „bűnözni”, következmények nélkül. A karácsony pontosan ilyen időszak, amikor legalább pár napra megfeledkezhetünk a szigorú diétáról. A választék főételekből, desszertekből és egyéb ünnepi finomságokból olyan széles ilyenkor, hogy azt sem tudjuk, hova nézzünk.
Éppen ezért nehéz is elkerülni a túlevést. Karácsonykor lazíthatsz, de azért ne használd egyfajta kifogásként az ünnepet arra, hogy ész nélkül mindent befalj! Válassz okosan, tervezz, egyél lassan! Inkább olyan ételeket válassz, amik kifejezetten karácsonyiak és az év többi részében nem szoktál enni – hiszen ettől lesz különleges ez az időszak.

4. Maradj mozgásban (otthon is)!

Igen, elismerjük, az ünnepi szezon alatt a legnehezebb a testmozgást beiktatni az életünkbe. A napsütéses órák száma télen jelentősen kevesebb, az időjárás is zord tud lenni, az év végi hajrá miatt pedig egyébként is alig van időnk és energiánk. De ne hagyd, hogy ez utadba álljon! Természetesen túlzásba azért nem kell vinni, a lényeg, hogy ne lustuljon el a testünk ez idő alatt sem. Nem is hinnéd, hogy akár csak napi 10 perc intenzív mozgás milyen sokat számít az egészséged megőrzése szempontjából.

Itt egy gyors és egyszerű, három gyakorlatból álló edzés, otthonra:
1. Burpee


2. Fekvőtámasz:


3. Guggoló ugrás:

A 3 gyakorlatot egymás után végezd el, csinálj mindegyikből 6 ismétlést. Ha megvagy, akkor kezdd elölről. Egy edzés legalább 6 percig tartson.

gyumolcs_valogatas5. Tarts egy mini tisztítókúrát!

Válassz ki egy nyugis napot, amikor csak zöldséget vagy gyümölcsöt fogyasztasz. Ettől a szervezet extra vitaminhoz jut és kitisztul. A kúra előestéjén feküdj le korán, hogy kipihent legyél. Kezdd a napot egy nagy pohár tiszta vízzel. Szeleteld fel apró kockákra a kiválasztott zöldséget vagy gyümölcsöt, és jól megrágva fogyaszd el. Gyakorlatilag tetszés szerinti mennyiségben ehetsz belőle az egész nap során, amikor csak megéhezel, sőt az a cél, hogy minél többet fogyassz belőle. Kb. kétóránként készíts kisebb fogásokat. Egy étkezés során vagy csak zöldséget, vagy csak gyümölcsöt egyél, a kettőt ne keverd!

6. Egyél ünnepi szuperételeket!

A szuperételek azok az élelmiszerek, melyek tápanyagtartalmuk miatt kiemelkednek a többi közül, ezért más élelmiszereknél kedvezőbb hatást gyakorolnak az egészségre. Fogyasztásuk egész évben erősen javasolt, hiszen ellátják a szervezetet vitaminokkal, ásványi anyagokkal, antioxidánsokkal és egyéb hasznos tápanyagokkal. Ha hiszed, ha nem, a karácsonyi menüt is fel lehet turbózni finom és tápláló szuperételekkel! Ilyen például az édesburgonya, ami kiváló köretnek, emellett gazdag béta-karotinban, antioxidánsokban és rostokban. Olvasd el karácsonyi szuperételekről szóló cikkünket, ha további tippek is érdekelnek.

olvasas_feltoltodes_a_leleknek7. Tedd félre az elektromos kütyüket!

Ez legfőképpen lefekvés előtt 1 órával fontos, a jó alvás érdekében, de általában is érvényes az ünnepi időszakra. Kapcsold ki a számítógépet és a tévét, tedd félre az okostelefont! Ne hagyd, hogy a hétköznapok rutinja folytatódjon az ünnepek alatt is. Szánj egy kis időt magadra, szeretteidre. Készíts fűszeres teát, olvass egy jó könyvet, sétálj egyet a szabadban, beszélgess, szeress, töltsd az időt családod körében! Hidd el, a tested és lelked is meg fogja köszönni ezt a kis kikapcsolódást.

8. Ügyelj a folyékony kalóriákra!

Forró csokoládé, forralt bor, karácsonyi puncs és még sorolhatnánk. Az ünnepek alatt sokféle finom italt ihatunk, de jobb figyelni arra, hogy ezek bizony alaposan tele lehetnek kalóriákkal. Egy pohár forró csoki például 4-500 plusz kalóriát is jelenthet! Érdemes hát vigyázni és a napi folyadékbevitel nagy részét ilyenkor is tiszta vízzel vagy természetesen ízesített vízzel megoldani. Ne felejtsük: a víz eltelít, ezért egy nagy pohár víz az étkezés előtt vagy evés közben segíthet a túlevést elkerülni.

lazitas_stresszmentes_karacsony9. Egyszerűen érezd jól magad!

Valószínűleg ez mind közül a legfontosabb tipp: ne stresszelj, érezd jól magad, élvezd a szeretteid társaságát, hiszen ez a karácsony egyik fontos üzenete! Igen, ehetsz a karácsonyi sütiből. Igen, lustálkodhatsz többet. A lényeg, hogy mértékkel „bűnözz”, tudd a saját határaidat és ne ess túlzásokba. Mozogj kicsit, étkezz 80%-ban egészségesen, igyál elég vizet és a többi 20%-ban nyugodtan élvezd a bejglit vagy bármelyik másik kedvencedet!

Hozzászólások

Kérdése van?

Kíváncsi termékeinkkel kapcsolatban valamire és nem találja a választ?

Írja le nekünk, hogy miről olvasna szívesen és mi utánajárunk Önnek!

Itt írja meg üzenetét

Felhasznált irodalom

http://burnit.co/all-workout-list/xmasworkout/
http://www.vousvitamin.com/avoid-winter-blues-5-ways-stay-healthy-holidays/
http://www.health.com/health/gallery/0,,20648861,00.html/view-all
http://foodwatch.com.au/blog/healthy-weight-loss/item/5-tips-to-stay-healthy-this-christmas.html
https://www.prestashop.com/blog/en/12-tips-stay-healthy-holidays/
http://www.nutritionx.co.uk/blog/2015/12/01/10-tips-for-staying-healthy-through-the-festive-season/
http://www.huffingtonpost.com/leana-wen-md/holidays-health_b_2341813.html

Kapcsolódó cikkek

Ezt már láttad?

×