Ha még 5000 Ft értékben vásárol INGYENES KISZÁLLÍTÁS
0 db termék
0 Ft

Ezek nem csillapítják az éhséget: 8 étel, ami finom, de nem laktató

Ha fogyókúrázol, ha nem, a cél ugyanaz minden étkezésnél – amellett persze, hogy nem árt, ha ízlik is, amit fogyasztasz –, hogy jóllakj, feltöltsd szervezeted energiaraktárait. Vannak azonban olyan ételek, amelyek bár a szemnek nagyon tetszenek, a valóságban az éhségérzetet szinte egyáltalán nem csökkentik. Összegyűjtöttünk most 8 olyan ételt, ami bár finom, sajnos arra nem jó, hogy az éhségedet elűzze!

1. Croissant

Édesen és sósan is gusztusos, többnyire nagyon finom, és még ránézni is jó. A manapság már minden kisboltban megtalálható croissant sokaknál része a reggelinek, van azonban egy probléma vele: akármennyit is eszel belőle, sajnos képtelen elűzni az éhségérzetedet. Ne ijedj meg tehát, ha egy croissant-os reggeli után elkezded számolni az órákat az ebédig, nem veled van a baj!

2. Joghurt

Ha már a reggelinél tartunk, sokan választanak gyümölcsjoghurtokat a nap első étkezéséhez, ami azonban a közhiedelemmel ellentétben nem jó ötlet. Az emberi agy működése az étkezéseknél nagyon egyszerű: minél többet rágsz, annál jobban érzed, hogy tele vagy. A joghurtok így nem képesek igazán az éhségérzet csillapítására. Ez nem azt jelenti, hogy le kell mondanod róla, de töltsd meg rostdús, “rágható” finomságokkal: gyümölccsel, magvakkal, zabpehellyel.

3. Muffin

Mi a különbség aközött, hogy megeszel egy muffintés aközött, hogy megeszel egy szelet tortát? Tulajdonképpen semmi. Bár a muffinról azt gondolhatnánk a kinézete és egyszerűsége miatt, hogy kevésbé „káros”, mint az édességek nagy része, ez sajnos nem igaz. Ráadásul ugyanolyan éhes maradsz utána…

4. Rizs

Meglepő lehet a listán látni a rizst, pedig sajnos ez is ebbe a csoportba tartozik. A fehér rizs fogyasztása villámgyorsan megnöveli a vércukorszintet, ráadásul ahhoz, hogy igazán tele legyél tőle, nagyon sokat kell belőle fogyasztani. Ajánlott barna rizsre cserélni, így megelőzhető a vércukorszint növekedése, ráadásul meg fogsz lepődni, milyen hamar elűzhető ezzel az éhségérzet!

5. Tojásfehérje

Manapság egyre sűrűbben hallani, hogy a tojás sárgáját nem szabad megenni, mert nem tesz jót a szervezetnek. Ezzel csak egy probléma van: pont a sárgája miatt leszel tele! Ráadásul a legfrissebb kutatások azt bizonyítják, semmi bajod nem lesz attól, ha az egész tojást elfogyasztod!

6. Gabonapehely

A reggeli gabonapelyhek valamiért úgy élnek a köztudatban, hogy ezek mind egészségesek és bátran fogyaszthatóak. Pedig ez sajnos távol áll az igazságtól, főleg mert többségük cukorral, vagy mesterséges édesítővel készül. Ezektől ugyanis a szervezet összezavarodik: megemelkedik a vércukorszint, de valódi kalóriát nem vittünk be a szervezetünkbe, így az elfogyasztása után igen hamar mardosó éhség jelentkezhet…

7. Fehér kenyér

A képlet nagyon egyszerű: a teljes kiőrlésű kenyérben található rostok és tápanyagok közül a fehér kenyérben szinte semelyik nem található meg, és ezek nemcsak az egészségedért felelnek, hanem azért is, hogy úgy érezd, tele vagy. Manapság már bármelyik bolt polcán található teljes kiőrlésű kenyér, ráadásul rengeteg különböző íz és típus érhető el, így ha eddig még nem váltottál, itt az ideje!

8. Sült krumpli

Igazságtalan történet a krumplié: ha megfőzöd, a világon az egyik legjobb éhségcsillapító, ha megsütöd olajban, az egyik legrosszabb.  Az olajban sütés hatására elveszíti azt a tápanyagtartalmat, ami eredendően laktatóvá teszi, ráadásul a sok olaj és só miatt egészségünkre sincs jó hatással rendszeres fogyasztása.

Felhasznált irodalom

https://www.webmd.com/food-recipes/ss/slideshow-foods-make-you-hungry

Hozzászólások

Kérdése van?

Kíváncsi termékeinkkel kapcsolatban valamire és nem találja a választ?

Írja le nekünk, hogy miről olvasna szívesen és mi utánajárunk Önnek!

Itt írja meg üzenetét

Kapcsolódó cikkek