Ha még 5000 Ft értékben vásárol INGYENES KISZÁLLÍTÁS
0 db termék
0 Ft

7 lépés a célok kitűzéséhez és eléréséhez

Happy girl enjoying naturePróbáltál már valamilyen diétás módszert? Csak egyet? Nem valószínű. A legtöbben legalább 20-30 különböző diétával próbálkoztak már életükben, de mivel nem kitartóak, mindig csak pár kilót adnak le, amitől rosszul érzik magukat, és megint abbahagyják. Ebből is látszik, hogy minden beidegződött, régi, negatív szokás visszatarthat minket a fogyásban. A kép túl gyakran ugyanazt mutatja – túl sok próbálkozás, túl kevés eredménnyel.

Dr. Karl Bailey neurológus szerint, ha az az elég erős ahhoz, hogy valamilyen függővé tegyen, akkor elég erős ahhoz, hogy “nem-függővé” is tegyen. Az emberek sokszor drámai változtatásokat hoznak az életükben, mesterien elsajátítanak jártasságokat, és új, egészséges életmódra váltanak akár többévi rossz szokás után. Pozitív változtatásokat hoznak az életükben és sok évnyi zavar után is meg tudják tanulni, hogy hogyan élvezzék ki az új barátokat, tevékenységeket, hobbikat és ételeket.

Mindez az emberi dinamizmus változásokkal jár, mind genetikai, idegi és hormonális téren is. Ezek a változások részt vesznek az új agyi áramkörök folyamatban lévő kialakulásában – és hozzásegítenek egy új énhez! Ha kétségeid vannak afelől, hogy meg tudod csinálni, akkor most mutatunk 7 lépést és új, pozitív célokat, amelyek megváltoztathatják az életedet!

1. Mindig koncentrálj!
Könnyen megrekedhetsz a napi eredmények és részletek miatt, miközben szem elől veszted a hosszútávú célodat. Ha megbecsülöd és fókuszálsz a nagyobb céljaidra, a szokásos tevékenységek teljesítésbe fordulnak át. A hétköznapi erőfeszítéseket felváltja a kalandos tanulás és tapasztalatszerzés. Miközben sikeresen elsajátítod a sikeres élet átfogó alapismereteit, megtanulod, hogy a legfontosabb célod az akadályok megszüntetése.

2. Legyenek reális elvárásaid!
A kulcs ahhoz, hogy motivált maradj végig az, hogy reális elvárásokat és célokat állíts magad elé! Értékeld a korábbi tapasztalataid és a jelenlegi helyzeted. Mi az a reális és elérhető cél számodra? Egy kisebb cél elérése is rengeteget jelenthet, értékesebb és kifizetődőbb, mint a töprengés, mikor egy lehetetlen elvárás nem valósul meg. Az álmok valóra, de rémálommá is változhatnak a lépések méretétől függően! Emlékezz, kis lépések vezetnek a nagy győzelemhez!

3. Várd a kihívásokat!
A hibáinkat győzelemként is értékelhetjük, ha tanulunk belőlük és ezáltal bölcsebbé válunk, új stratégiákat dolgozunk ki a végső cél felé vezető úton. A sikeres emberek sem hibátlanok; ők csak nem adják fel, ha a dolgok nem úgy mennek, ahogy először eltervezték. A hibák lehetnek a legnagyobb ugródeszkák, hogy elérd, amit szeretnél, de csak ha hajlandó vagy legyőzni őket.

4. Mindig maradj pozitív!
Elmélkedj a negatív gondolataidon! Igenis jelentős képességünk van arra, hogy elhatározzuk hogyan fogunk gondolkozni, az élethez viszonyulni. Határozd el, hogy a megoldásokra fókuszálsz, nem pedig a problémára. A nehézségeket tekintsd lehetőségeknek! Keress tanulságot minden kihívásban! És a legfontosabb: próbáld fejleszteni a készségeidet, hogy hálás és optimista legyél! Ha alapból negatívan állsz mindenhez, akkor gyakorolnod kell a pozitív életszemléletet. Persze ez mind nem megy egyszerre, adj magadnak időt, hogy fejlődni tudj, de vezess nyilvántartást a folyamatról!

5. Fogadd el a támogatást és vállalj felelősséget!
A legjobb út a pozitív hozzáálláshoz, ha olyanokkal kezdesz barátkozni, vagy olyan barátokkal töltöd az időd, akik jó színben látják a világot, nem csak panaszkodnak. Tőlük tanulhatsz új szokásokat. Olyanná válunk, amilyenek a körülöttünk lévők, nem véletlenül igaz a mondás, miszerint “madarat tolláról, embert barátjáról”. A képesség a támogatásra, a felelősségvállalásra és a megbízhatóságra lehetővé teszi számunkra, hogy mély és tartalmas kapcsolatokat tartsunk fenn másokkal.

6. Gyakorold a döntéshozatalt!
Az extrém átalakítások talán működnek a TV-ben, de a való élet átalakítása egy folyamat, amely idővel magától is bekövetkezik. A gyors változás gyakran törékeny, de a lassabb változás biztosabb, stabilabb. Utóbbi legtöbbször tényleg nagyon lassú, de egyenletes folyamat, amely abból táplálkozik, ha pozitív döntéseket hozol, amelyek építik – vagy újraépítik – az elmédet, testedet és szellemedet. Soha ne becsüld alá a kis, napi, pozitív döntések erejét, hiszen ezek segítenek hozzá a nagyobb és rosszabb szokások leküzdéséhez. Az ismétlés a tudás anyja, és persze a türelem rózsát terem.

7. Higgy!
A körülmények önmagukban nem változtatják meg a szívet. Ha valaki vallásos, annak ez jelentheti a vallásban való hitét és reményét. A boldogsághoz, a test és lélek egészségéhez és a fejlődéshez segíthet az ima. Ha viszont valaki nem tartja magát hívőnek annak jelentheti az a hitet Önmagában, a remény fenntartását ahhoz, hogy sikerülni fog, amit kitűzött és ő segítheti hozzá magát a céljához.

Forrás: Living Free, Finding Freedom from Habits that Hurt

Kérdése van?

Kíváncsi termékeinkkel kapcsolatban valamire és nem találja a választ?

Írja le nekünk, hogy miről olvasna szívesen és mi utánajárunk Önnek!

Itt írja meg üzenetét

Kapcsolódó cikkek